تبلیغات

تبلیغات

نرم افزار corel draw چه کاربردهایی در زندگی روزمره دارد

Top-Uses-of-CorelDraw

در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل توضیح دهیم نرم افزار corel draw چه کاربردهایی در زندگی روزمره دارد و چه ویژگی های آن باعث شده طراحان گرافیک از آن استفاده نمایند.

Corel draw نرم افزار طراحی مبتنی بر وکتور است که برای ایجاد لوگو ، فلکس ، بروشور ، کارت دعوت و هر نوع طراحی وکتور بر اساس آستر استفاده می شود. این نرم افزار بسیار قدیمی است که 29 سال پیش در 16 ژانویه 1989 منتشر شد. Corel Corporation آن را توسعه داده است ، بنابراین به عنوان Corel’s Graphic Suite نیز شناخته می شود زیرا این نرم افزار بر اساس تصاویر وکتور کار می کند ، بنابراین برای ویرایش تصاویر دو بعدی از جمله لوگوها و پوسترها استفاده می شود.

آخرین نسخه Corel Draw در 10 آوریل 2018 با برخی از ویژگی های جدید مانند تنظیم پرسپکتیو عکس به صورت تعاملی راه اندازی شد. Corel Draw برای Microsoft Windows XP، Vista، Windows 7، Windows 8 و Windows 10 توسعه داده شد. آن ها همچنین نسخه هایی را برای Mac OS و Mac OS x راه اندازی کردند Corel Corporation همچنین نسخه هایی را برای Windows 3.1X، CTOS و OS2 تا نسخه 5 توسعه داده است.

Corel Draw بیشتر تشابه نرم افزاری را با ایلاستریتور شرکت آدوبی دارد و تقریبا رقیب های هم هستند. این دو نرم افزار ویژگی ها و کاربرد های مختص خود را دارند که کاربران با توجه به نیاز خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند. با این حال اگر می خواهید به یک طراح گرافیک حرفه ای تبدیل شوید باید هر دو نرم افزار را یاد داشته باشید. به همین منظور در زیر یکی از بهترین آموزش های نرم افزار ایلاستریتور را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

نرم افزار CorelDraw چیست ؟

 

نرم افزار corel draw

CorelDraw یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی گرافیک موجود در بازار است. این نرم افزار طراحی شگفت انگیز نیازهای روزانه طراحان را برآورده می کند. این نرم افزار برای ویرایش تصاویر دو بعدی مانند لوگو ، پوستر و غیره طراحی شده است. نرم افزار CorelDraw Graphics Suite در بازار موجود است و پس از نصب بر روی کامپیوتر می توانید به راحتی کار طراحی گرافیک خود را شروع کنید. مزایای زیادی CorelDraw دارد ، از ایجاد اشکال و خطوط ساده گرفته تا موارد پیچیده که برای ایجاد تصاویر ، کلیپ ، آرم ها و غیره استفاده می شود.

CorelDRAW Graphics Suite 2020 ، جدیدترین و مبتکرانه ترین محصول Corel است که شامل تمام ابزارهای برتر و جدیدترین ابزار موجود در CorelDRAW Graphics Suite X8 و موارد دیگر است. اکنون می توانید با جدیدترین فناوری روز طراحی کنید

CorelDraw ابزارهای مختلفی را برای ایجاد تصاویر اصلی یا ویرایش کامل آن ها در اختیار کاربران قرار می دهد. برخی از کارهایی که کاربران می توانند با این برنامه انجام دهند عبارتند از تولید کد QR ، صفحه آرایی و افزودن جلوه های ویژه مختلف.

به عنوان یک ویرایشگر گرافیک مبتنی بر وکتور ، CorelDraw در درجه اول برای مشاغل بازاریابی و تبلیغات ، به ویژه آن هایی که در توسعه تبلیغات چاپی تخصص دارند ، استفاده می شود. غیر از لوگو ، CorelDraw برنامه ای است که در فضای حرفه ای برای ایجاد بروشور ، خبرنامه ، کارت ویزیت و غیره استفاده می شود. برخی از کاربردهای رایج CorelDraw عبارتند از: طراحی مجله ، طراحی کاغذ خبری ، طراحی کتاب ، تصویرسازی ، ساخت لوگو و غیره.

اگر به این نرم افزار علاقه دارید و می خواهید به سرعت نحوه کار با آن را یاد بگیرید، می توانید از فیلم های آموزشی کورل دراو در فرادرس استفاده کنید. در زیر لینک دسترسی به این آموزش هایی ویدیویی را قرار دادیم تا به راحتی بتوانید با کورل دراو کار کنید.

کاربرد های نرم افزار corel draw

نرم افزار corel draw

حال که با این نرم افزار آشنا شدید اجازه دهید برخی از ابزار ها و ویژگی های مهم این نرم افزار را مورد بحث قرار دهیم که کاربردهای این نرم افزار را برای ما توضیح می دهد تا درک بهتری از استفاده از این نرم افزار در روزمره داشته باشیم.

  • ما می دانیم که CorelDRAW یک نرم افزار ویرایشگر و طراح گرافیک برداری ( مبتنی بر وکتور ) است ، بنابراین تعدادی ابزار هیجان انگیز را به ما ارائه می دهد که کار با نرم افزار CorelDRAW را آسان می کند. CorelDRAW برخی از اشکال هندسی را به عنوان ابزاری ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا ایده خود را به روش خود بدون هیچ محدودیتی بررسی کنید. شما می توانید با کمک این ابزارها ، لوگو ، بروشور ، کارت ویزیت و سایر عناصر تبلیغاتی حرفه ای را بسازید و بنا به نیاز مشتری خود ظاهر متفاوتی به آن ها ببخشید.
  • ابزارهای هنری در ویژگی های نرم افزار CorelDRAW خواهید داشت که به شما در طراحی نقاشی های بسیار پیچیده و چشم نواز با انواع ایده های منطقی کمک می کند.
  • CorelDRAW انواع مختلف براش ( قلمو ) ها را به شما ارائه می دهد که به شما در ایجاد یک تصویر دقیق با ظاهری واقعی کمک می کند و آن تصویر می تواند هدف واقعی خود را منتقل کند.
  • در CorelDRAW ، ما یک سیستم لایه ای نیز داریم ، درست مانند نرم افزار های Illustrator و Photoshop که کار با لایه های مختلف یک تصویر بدون آسیب رساندن به لایه اصلی فراهم می کند.
  • Corel Corporation نرم افزار Corel DRAW را به این شکل طراحی کرد تا بتواند با دیگر نرم افزار های طراحی محور خود یعنی Corel Photo-Paint کار کند. بنابراین می توانید از دیگر نرم افزارهای طراحی این شرکت در حین کار با CorelDRAW برای آسان کردن طراحی خود و استفاده از سایر ویژگی های طراحی استفاده کنید.
  • همچنین می توانید در نرم‌افزار Corel DRAW یک شی یا لوگوی سه بعدی را به‌عنوان تصویر برداری با کمک ابزارها و ویژگی های هیجان انگیز آن طراحی کنید که به کارهای طراحی شما امتیاز ویژه ای اضافه خواهد کرد.
  • همچنین از نرم افزار Corel DRAW برای ساخت تصویر با فرمت فایل PNG و CDR استفاده می شود که آن تصویر را برای سایر نرم افزارهای طراحی قابل استفاده می کند.
    می توانید از نرم افزار CorelDRAW برای ایجاد QR کد ، تولید صفحه آرایی با برخی جلوه های ویژه برای یک موضوع خاص استفاده کنید.
  • در CorelDRAW ابزار متنی داریم که طراحی انواع لوگو های متنی را به شما ارائه می دهد که به نوشتن مطالب و طراح مجلات کمک می کند و همچنین می توانید کارهای چاپی را در نرم افزار CorelDRAW انجام دهید.نرم افزار CorelDRAW به طور کلی برای پروژه های قابل چاپ کار می کند. بنابراین می توانید از آن برای کارهای چاپی با ویژگی های تنظیم سطح بالا برای موارد چاپ شده استفاده کنید.

اگرچه کورل دروا یکی از بهترین نرم افزار های ساخت لوگو می باشد ، و اگر کار با آن را یاد داشته باشید می توانید لوگو های حرفه ای طراحی کنید ، اما اگر با اصول و هنر طراحی لوگو آشنایی نداشته باشید نمی توانید ایده های خود را عملی کنید. در ادامه آموزش مفاهیم و اصول طراحی لوگو را قرار می دهیم تا با استفاده از این آموزش هنر خود را ارتقاء داده و خود را در طراحی لوگی حرفه ای تر کنید.

چرا از باید از Corel DRAW استفاده کرد ؟

نرم افزار corel draw

همانطور که در بالا توضیح دادیم CorelDRAW یک نرم افزار ویرایش گرافیک برداری است ، بنابراین می توانید از آن برای اهداف مرتبط با گرافیک برداری خود استفاده کنید. دلیل استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است که عبارتند از:

  • اولین چیز این است که نرم افزار CorelDRAW یک نرم افزار مقرون به صرفه است ، اگر بودجه کمی دارید و با کارهای حرفه‌ای سطح بالا سرو کار دارید ، نرم‌افزار خوبی برای شما خواهد بود.
  • مورد دوم «مناسب برای مبتدی» است ، اگر مبتدی هستید و می خواهید ویرایش یا طراحی گرافیک را به ساده ترین روش یاد بگیرید ، نرم افزار CorelDRAW برای شما خوب خواهد بود. نرم افزار CorelDRAW محیطی بسیار کاربر پسند و ساده دارد. بنابراین می توانید بدون هیچ استرسی در کار طراحی گرافیک تخصص کسب کنید.

برای اینکه تخصص خود را بهبود ببخشید بهتر است از آموزش های حرفه ای فرادرس استفاده کنید ، که یکی از بهترین مرجع های آموزشی آنلاین کشور است و در تمام زمینه ها آموزش های حرفه ای و کاربردی ارائه داده است.

مزایای استفاده از کورل دراو

مزایای زیادی برای استفاده از این نرم افزار به عنوان نرم افزار طراحی حرفه ای وجود دارد. در اینجا به برخی از مزایای مهم این نرم افزار را بازگو می کنیم:

نرم افزار corel draw

  • شما می توانید طیف گسترده ای از تکنیک های چاپ را با این نرم افزار داشته باشید که به خوبی به تجارت تبلیغاتی کمک می کند.
  • CorelDRAW تعداد زیادی قالب خودرو ، تصاویر کلیپ پارت و دوربین دیجیتال و بسیاری از پیش تنظیم های دیگر از ویژگی های مختلف را به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا ایده طراحی گرافیکی خود را در حین کار با آن بررسی کنید.
  • با استفاده از ابزار Corel Connect این نرم افزار می توانید تصاویر یا نیازهای دیگر مشتریان خود را به سرعت از وب سایت استخراج کنید.
  • با فرمت فایل PNG و CDR کار می کند که در سایر نرم افزارهای طراحی به راحتی قابل دسترسی هستند. بنابراین وقتی روی یک پروژه بزرگ با بیش از یک نرم افزار طراحی کار می کنید ، تغییر فایل ها از یک نرم افزار به این نرم افزار برای شما آسان خواهد بود.
  • آموزش کورل CorelDRAW پیشرفته — مشاهده کنید

اینها برخی از مزایای مهم نرم افزار CorelDRAW است که آن را از سایرین متمایز می کند و دلیلی برای استفاده از آن به عنوان نرم افزار یادگیری طراحی گرافیک یا نرم افزار حرفه ای برای پروژه طراحی گرافیک ارائه می دهد.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *