تبلیغات

تبلیغات

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

projector

در رقابت بین ویدئو پروژکتورها با تلویزیون های بزرگ با اختلاف قابل ملاحظه ای رو به رو خواهید شد. زمانی که این دو را با هم مقایسه میکنید متوجه مشخصات مشابه خواهید شد و وضوح تصاویر همسانی خواهند داشت. اما اندازه فیلم ها و تصاویر در پروژکتور ها حدود دو یا سه برابر از تلویزیون است که موجب شده رنگ ها به صورت واقعی و زنده همراه با جزئیات دقیق تر مشاهده شود.  در گذشته پروژکتورها در موارد بسیار محدودی مورد استفاده قرار میگرفتند اما امروزه با پیشرفت فناوری ها سر از ادارات، حوزه های آموزشی و حتی خانه ها در آورده اند. اگر به دنبال تماشا ی فیلم‌ ها، مسابقات فوتبال، اخبار و … در صفحات بزرگ و باکیفیت هستید، استفاده از پروژکتور کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. در صورتی که قصد خرید یک نمایشگر بزرگ را دارید، حتما تا انتها همراه باشید تا بتوانید با هزینه بسیار کمتر جایگزین بهتری را به جای تلویزیون قرار دهید.

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

مزایای ویدئو پروژکتور

تصاویر بزرگ: اکثر ویدئو پروژکتورها قابلیت پخش تصاویر اچ دی را با کیفیت بالا دارند که تقریبا چهار برابر یک تلویزیون 65 اینچی است.اگر محیط و شرایط نوری کافی را داشته باشید میتوانید تصاویر مورد نظر حود را به 300 اینچ برسانید.با این حال عرض تصاویر از شش متر هم نیز تجاوز خواهد کرد.

جا به جایی و حمل و نقل آسان: به طور کلی جا به جایی تلویزیون ها کار نسبتا دشواری است اما حمل یک ویدئو پروژکتور برای منزل و حتی بیرون از خانه بسیار راحت است و میتوانید آن را در هر محیطی بدون آنکه فضای زیادی را اشغال کند قرار دهید و از تماشای فیلم و تصاویر با آن لذت ببرید.

کاهش هزینه ها: با استفاده از پروژکتور محیط خانه خود را به یک سینمای خانگی تبدیل کنید و از تماشای فیلم ها با آن لذت ببرید.و از این رو دیگر هزینه هایی را جهت رفتن به سینما نخواهید داشت.

قابلیت ارائه تصاویر سه بعدی: تماشا تصاویر و فیلم ها در ویدئو پروژکتورها نسبت به تلویزیون بسیار جذاب تر بوده که دلیل آن بزرگ بودن تصاویر است.

نصب آسان: نصب این دستگاه بسیار آسان بوده و بدون نیاز به دانش قبلی یا تخصص میتوانید به راحتی در هر محیطی آن قرار داده و نصب کنید.

معایب ویدئو پروژکتور

برای آنکه در استفاده از ویدیو پروژکتور با مشکل رو به رو نشوید، پروژکتوری را انتخاب کنید که میزان روشنایی و اندازه تصاویر آن با محیط شما تناسب داشته باشد.

همچنین بخوانید  چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

مزایای تلویزیون

یکی از مزیت های تلویزیون نسبت به دیتا پروژکتور این است که در حالی که تمامی لامپ ها روشن است میتوانید فیلم ها را با روشنایی بالا تماشا کنید.

معایب تلویزیون

تصاویر در تلویزیون های معمولی کوچکتر بوده اما از نظر هزینه بالا است.

حمل نقل این تلویزیون ها کمی دشوار است و عمر نسبتا کوتاهی را دارند.

تماشا یک محتوای 4K  در تلویزیون های معمولی دشوارتر بوده و برای تماشا این نوع محتوا ها باید در فاصله 30 سانتی از تلویزیون قرار بگیرید.

در این نوع تلویزیون ها به دلیل اندازه نمایشگر محتواهای سه بعدی با کیفیت پایین تری ارائه میشود.

با تمامی این تفاسیر، بسیاری از افراد همچنان با تلویزیون راحت تر کنار می آیند و انتخاب اولشان است اما ویدئو پروژکتور ها نیز به سرعت پیش رفته و نظر بسیاری دیگر از افراد را به خود جلب کرده اند. به شرایط و محیط خود توجه کرده و بهترین راه حل را برای خود و خانواده تان برگزینید. در صورت تمایل نیز می توانید از متخصصین کیومیتا مشورت بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *