تبلیغات

تبلیغات

مقایسه ای بین وردپرس و جوملا

wordpress

همانطور که می دانید cms های مختلفی در سطح جهان وجود دارد تا طراحان وب سایت از آن ها برای یک طراحی زیبا استفاده کنند. اما دو Cms ی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به نام های وردپرس و جوملا شناخته می شوند. هر دوی این ها اشتراکات بسیاری دارند و تفاوت های چشم گیری نیز در میان آن ها وجود دارد و هر دوی آن ها دارای موافقان و مخالفانی نیز هستند.

ما در ادامه شما را با برخی از این مزایا و معایب آشنا می کنیم:

ویژگی های cms جوملا:

Cms  جوملا در سال 2005 توانست نظر بسیاری از افراد را به خود جلب نماید، اما امروزه چنین نظری به ندرت شنیده می شود. اگر به google trends سری بزنید خواهید دید که علاقه به جوملا به شدت در حال کاهش است. اما اگر بخواهیم چند نکته مثبت از این Cms  را برای شما بازگو کنیم باید بگوییم که جوملا بیش از 50 میلیون بار بارگیری شده است و در 6 سال گذشته دومین Cms  محبوب دنیا نام گرفته است.

یکی از مزایای مهم جوملا این است که از زبان برنامه برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند، بنابراین نهایت راحتی را برای برنامه نویسان در جهت کد گذاری برنامه های خود بدون هیچ مشکلی فراهم می کند.

پنل مدیریتی که جوملا ارائه می دهد، در میان برخی دیگر از Cms  هایی که در رده های پایین تر قرار گرفته اند حرفه ای تر است. 

خبر خوب  دیگر این است که با انتشار نسخه جدید، جوملا پیشرفت های بسیار خوبی در چارچوب امنیتی ایجاد کرده است که شما می توانید با خیالی آسوده تر به این Cms  دسترسی نمایید.

در واقع همیشه تمامی مسائل طرف دیگری هم دارند، اکنون وقت آن رسیده است تا ویژگی های نه چندان خوب این Cms  معروف را نیز بیان کنیم

واقعیت این است که جوملا در بسیاری از جنبه های اصلی با وردپرس بسیار متفاوت است، یکی از اصلی ترین تفاوت ها، وجود عدم اصول سئو در این Cms  می باشد در واقع جوملا عملکرد نسبتا ضعیفی در بحث سئو دارد به همین دلیل هم امروزه افرادی که سئو را مد نظر قرار داده اند به هیچ عنوان نمی توانند از این Cms  استفاده کنند.

یکی دیگر نقاط ضعفی که در جوملا وجود دارد، میزان افزونه و کارکرد آن ها می باشد. اگرچه که بیش از 7000 افزونه در رابطه این Cms  وجود دارد اما عملکرد آن ها بسیار محدود است و حتی بسیار از آن ها کاملا منسوخ شده است. به علاوه این که محبوبیت چندانی نیز در میان کاربرانشان ندارند. بسیاری از افراد معتقدند که به دلیل محدودیت های موجود در استفاده از افزونه های این Cms  نمی توانند همه ی آنچه را که مد نظر دارند بر روی سایت خود پیاده کنند به همین دلیل هم صاحبان این Cms  باید بیشترین تمرکز خود را بر روی رفع ایرادات و همچنین افزایش تعداد افزونه ها داشته باشند.

همچنین بخوانید  معرفی 5 مورد از بهترین جا‌های دیدنی هند

بزرگ ترین عیبی که که جایگاه فعلی جوملا را در میان Cms  های دنیا بسیار پایین آورده است، بسیاری از نرم افزارهای کاربران را پشتیبانی نمی کند چرا که همچنان بر بر اساس روش های قدیمی ساخته شده است. در کل سیستم مدیریت محتوا آنطور که انتظار می رفت تکامل نیافته است، جایی که جوملا می توانست برتری وردپرس یا دروپال و …. را به چالش بکشد. 

وردپرس و جوملا

ویژگی های cms وردپرس:

همانطور که  گفته شد یکی دیگر از Cms  هایی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است Cms  وردپرس می باشد که ما در ادامه به برخی از ویژگی های این Cms  می پردازیم:

بیشتر افرادی که وب سایت های خود را ایجاد می کنند در نهایت باید پشتیبانی سایت هایشان را خود در دست بگیرند در واقع هیچ کدام از آن ها طراح یا برنامه نویس وب نیستند، به همین دلیل هم مهم ترین عامل برای اکثر کاربران راحتی و سهولت در انجام کارهای ضروری سایت می باشد

وردپرس یکی از بهترین Cms  هایی است که توانسته با ارائه ی پنل مدیریتی جامع و در دسترس نظر بسیاری از  طراحان سایت و صاحبان سایت ها را به خود جلب نماید.

تجربه ی کاربری وردپرس پس از نصب بسیار بهتر از جوملا می باشد. کاربر به محض ورود می تواند به راحت ترین حالت ممکن به تمامی امکاناتی که مد نظر دارد دسترسی پیدا کند.

مورد دیگری که امروزه وردپرس در صدر Cms  های دنیا قرار گرفته است، ارائه ی امکاناتی است که هر کسب و کاری به آن احتیاج دارد، بسیاری از این امکانات ممکن است با افزونه های نامحدودی که وردپرس ارائه داد است ممکن است شود و بسیاری از آن ها را در خود پیشخوان وردپرس و قالب ها در دسترس است، امکان پذیر است.

تفاوت دیگر وردپرس با جوملا در میزان استفاده از این سایت ساز می باشد. این روز ها در مقوله طراحی سایت در اصفهان و شیراز و تهران و مشهد و تبریز که از شهر های بزرگ کشور می باشند استفاده از  وردپرس بسیار رایج تر است.

به گفته یک شرکت سئو در اصفهان بنام سئومن سایت وردپرسی در سئو پذیری هم بسیار قوی تر از جوملا هستند.

وردپرس دارای فهرستی موضوعی است که بسته به نیاز کاربر به چند دسته تقسیم بندی شده است. جدای از تم های رایگان، بسیاری از تم های برتر وردپرس را می توانید از سایت های معتبر دنیا خریداری و دریافت نمایید. ظاهری مناسب و گرافیک بالای این قالب ها، یکی دیگر از مزایایی است که امروزه وردپرس توانسته است بهترین Cms  شناخته شود.

همچنین بخوانید  اجاره چکش برقی یا اجاره هیلتی به چه صورت است؟

به دلیل همین امکانات قوی است که سایت های معتبری مانند: بلاگ ناسا، مرسدس بنز، موزه ملی ایران و…. از وردپرس به عنوان یک سی ام اس ایمن و با کیفیت ظاهری بالا استفاده کرده اند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *