تبلیغات

تبلیغات

مراحل راه اندازی سانترال پاناسونیک

santral

سانترال پاناسونیک یک راه‌حل مطمئن و مقرون به صرفه برای راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه‌های مختلف کاری است. این دستگاه خطوط شهری را به صورت یک‌جا و از طریق یک خط داخلی، در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. به این ترتیب، هر کارمند تنها با در اختیار داشتن یک خط داخلی، می‌تواند به تماس‌های تمامی خطوط شهری پاسخ داده و از طریق هر کدام از آن‌ها، اقدام به شماره‌گیری و برقراری تماس نماید. البته دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهند و به همین دلیل، به انتخاب اول ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری تبدیل شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل راه‌اندازی سانترال پاناسونیک بپردازیم. البته قبل از هر چیز، توصیه می‌کنیم برای خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، فقط به نمایندگی‌های معتبر این شرکت اعتماد نمایید. اگر به تازگی قصد راه‌اندازی یک کسب و کار یا توسعه مجموعه کاری فعلی خود را دارید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

سانترال چیست؟

سانترال یک باکس سخت افزاری است که می‌تواند خطوط شهری یک مجموعه کاری را تجمیع کرده و آن‌ها را از طریق داخلی‌ها، در اختیار کارمندان و بخش‌های مختلف قرار دهد. این دستگاه به تنهایی کاربرد چندانی ندارد و برای استفاده از آن، نیاز به کارت‌های توسعه خواهید داشت. هر کدام از این کارت‌ها، مربوط به یکی از قابلیت‌های مرکز تلفن هستند. به عنوان مثال، برای تعریف خطوط شهری در سانترال، نیاز به کارت خط شهری و برای تعریف داخلی‌ها، نیاز به کارت داخلی خواهید داشت.

مشاهده ی:  قیمت سانترال

سانترال‌های پاناسونیک به دو دسته کم‌ظرفیت و پرظرفیت تقسیم‌بندی می‌شوند. سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک برای استفاده در مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط طراحی و روانه بازار شده‌اند. محبوب‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک، دستگاه KX-TES824 است که به صورت پیش‌فرض از 3 خط شهری و 8 عدد داخلی پشتیبانی می‌کند. البته با خرید و نصب کارت‌های توسعه، می‌توانید ظرفیت آن را به 8 خط شهری و 24 عدد داخلی افزایش دهید.

سانترال پاناسونیک

سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک از گستردگی بیشتری برخوردار هستند و برای استفاده در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ، طراحی و روانه بازار شده‌اند. دستگاه‌های پرظرفیت پاناسونیک به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم‌بندی می‌شوند. مدل‌های سری TDA در ردیف سانترال‌های آنالوگ و سری‌های TDE و NS در دسته تحت شبکه قرار می‌گیرند.

داخلی‌هایی که در سانترال پاناسونیک تعریف می‌شوند، از طریق یک تلفن سانترال پاناسونیک قابل استفاده هستند. این داخلی‌ها به مدل‌های آنالوگ، هیبرید، دیجیتال و تحت شبکه تقسیم می‌شوند. مدیران کسب و کار بر اساس نیاز و بودجه مورد نظر خود، می‌توانند دستگاه‌های سانترال مختلف پاناسونیک را انتخاب کنند. فراموش نکنید که هر کدام از این دستگاه‌ها، از داخلی‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند و شما باید بر اساس این داخلی‌ها، تلفن‌‌های سانترال مورد نیاز خود را خریداری کنید.

همچنین بخوانید  معرفی دکتر عبدالله زندی

راه‌اندازی سانترال پاناسونیک

اولین قدم در راه‌اندازی سانترال پاناسونیک، انتخاب و خرید دستگاه سانترال مناسب است. فراموش نکنید که شرکت پاناسونیک باکس‌های سانترال خود را در مدل‌ها، قابلیت‌ها و قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. بنابراین قبل از هر اقدامی، باید با توجه به نیازها و قابلیت‌های مورد انتظار خود، بهترین مدل سانترال را انتخاب و خریداری کنید. برای این کار، می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر پاناسونیک مراجعه کنید تا علاوه بر دریافت مشاوره‌های تخصصی قبل از خرید، به انواع مدل‌های سانترال پاناسونیک به صورت کاملا اورجینال و با قیمت منصفانه، دسترسی داشته باشید.

بعد از خرید دستگاه سانترال، نوبت به نصب سخت افزاری آن می‌رسد. در این مرحله، باید باکس سانترال در یک محل مناسب نصب شده و اتصال‌های سخت افزاری آن برقرار شوند. علاوه بر این، خطوط شهری وارد باکس شده و در طرف دیگر، داخلی‌ها هم به میز کارمندان هدایت شوند. این مرحله بسیار مهم است و حتما باید توسط یک تکنسین فنی، متخصص و باتجربه انجام شود.

بعد از آماده سازی سخت افزاری باکس سانترال، نوبت به مهم‌ترین مرحله یعنی راه‌اندازی نرم افزاری یا همان برنامه‌ریزی می‌رسد. در این مرحله باید کلیه خطوط شهری، خط‌های داخلی و سایر قابلیت‌های مرکز تلفن، به صورت نرم افزاری تعریف شوند. این کار به دو صورت قابل انجام است: از طریق تلفن مدیریتی یا اتصال سانترال به کامپیوتر و استفاده از نرم افزار مخصوص.

سانترال پاناسونیک

در روش اول، یک تلفن مدیریتی سانترال را به دستگاه سانترال وصل کرده و کلیه کدهای لازم را از طریق این تلفن تعریف می‌کنند. این روش برای راه‌اندازی سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک مناسب است. در روش دوم، دستگاه سانترال از طریق کابل USB (سانترال‌های آنالوگ) یا LAN (سانترال‌های تحت شبکه) به یک رایانه وصل می‌شود. سپس کلیه تنظیمات لازم، از طریق نرم افزار مخصوص پاناسونیک تعریف می‌شوند. این روش برای سانترال‌های پرظرفیت مناسب است.

برنامه‌ریزی سانترال پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی بوده و نیازمند داشتن دانش و تخصص کافی است. بنابراین توصیه می‌کنیم این کار را شخصا انجام نداده و آن را به تکنسین‌های فنی و باتجربه واگذار نمایید. البته جای نگرانی نیست؛ زیرا اگر سانترال خود را از یک نمایندگی معتبر خریداری کرده باشید، آن‌ها تمامی مراحل راه‌اندازی را هم برای شما انجام خواهند داد.

قابلیت‌های سانترال پاناسونیک

مهم‌ترین قابلیت سانترال پاناسونیک، بهینه‌سازی ارتباط‌های تلفنی از طریق مدیریت خطوط شهری است. با این حال، این دستگاه قابلیت‌های دیگری را هم در اختیار مدیران کسب و کار و مجموعه‌های کاری مختلف قرار می‌دهد. راه‌اندازی اپراتور گویا یکی از همین قابلیت‌ها است. با استفاده از اپراتور گویا، مشتریان در کمترین زمان ممکن و بدون دخالت نیروی انسانی، به داخلی‌ها و بخش‌های مورد نظر خود وصل می‌شوند.

همچنین بخوانید  خرید ترانک و ترانکینگ در جنرال کنترل سوپیتا

از دیگر قابلیت‌های سانترال پاناسونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش هزینه‌های با رایگان شدن تماس‌های داخلی
  2. امکان ضبط مکالمات و نظارت بهتر بر عملکرد کارمندان
  3. امکان راه‌اندازی درب باز کن از طریق تلفن‌های سانترال
  4. راه‌اندازی کالر آیدی برای نمایش شماره تماس گیرنده روی تلفن سانترال
  5. گزارش‌گیری آسان
  6. از دست ندادن حتی یک تماس ورودی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، راه‌اندازی سانترال پاناسونیک مزایای زیادی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار می‌دهد. به همین دلیل است که این دستگاه‌ها، از اهمیت بسیار زیادی برای مجموعه‌های کاری برخوردار هستند.

کلام آخر

در این مقاله به صورت خلاصه، به بررسی مراحل راه‌اندازی سانترال پاناسونیک پرداختیم. البته قطعا برای استفاده از یک مرکز تلفن در مجموعه کاری خود، نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری دارید. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی در این زمینه، حتما با یک نمایندگی معتبر پاناسونیک تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *