تبلیغات

تبلیغات

آموزش پروژه محور طراحی وب — یادگیری باید و نبایدهای web design

Web-Design1

آموزش پروژه محور طراحی وب یکی از روش های عالی برای شروع یادگیری طراحی سایت می باشد ، با این آموزش ها به راحتی می توانید از صفر تا صد مراحل طراحی سایت را بیاموزید. اما قبل از شروع این آموزش باید پیش نیاز ها و آمادگی های قبلی داشته باشید تا سرعت یادگیری شما بیشتر شود.

طراحی وب چیست ؟

طراحی وب ، بخشی هنری و بخشی علمی ، از هر دو جنبه خلاقانه و تحلیلی ذهن انسان است. طراحان وب ، مفهومی را می گیرند و آن را به تصویری تبدیل می کنند. تصاویر ، تایپوگرافی ، رنگ ها ، متن ، فضای خنثی و ساختاری در کنار هم قرار می گیرند تا نه تنها کاربر پسندی ، بلکه جذابیت و زیبایی را ارائه دهند.

آموزش پروژه محور طراحی وب

یک طراح وب خوب اهمیت هر قطعه از طراحی را درک می کند. آن ها در سطح جزئی تصمیم می گیرند ، هر عنصر را طراحی می کنند ، عناصر را کنار هم قرار می دهند و برای رسیدن به مهم ترین اهداف طراحی ، که جذابیت است کار می کنند.

اگر قصد دارید به یک طراحی سایت حرفه ای تبدیل شوید و این حرفه را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنید ، باید آموزش های کامل و جامع طراحی سایت را مشاهده کرده و تجربیات عملی خود را افزایش دهید. در زیر مجموعه آموزش های طراحی سایت را قرار دادیم که شما را در این راه یاری خواهند نمود.

آموزش پروژه محور طراحی وب

در ادامه 9 گام اساسی و موثر برای شروع یادگیری طراحی وب را قرار دادیم تا قبل از شروع آموزش پروژه محور طراحی وب با آن ها آشنایی داشته باشید.

آموزش پروژه محور طراحی وب

1- درک مفاهیم کلیدی طراحی بصری

آشنایی با مفاهیم طراحی اولین اصول و پایه اصلی شروع یادگیری طراحی وب محسوب می شود.

خط

هر حرف، حاشیه و تقسیم در طرح از خطوطی تشکیل شده است که ساختار بزرگتر آن ها را تشکیل می دهد. یادگیری طراحی وب به معنای درک کاربرد خطوط در ایجاد نظم و تعادل در یک چیدمان است.

اشکال

سه شکل اصلی در طراحی بصری مربع ، دایره و مثلث هستند. مربع ها و مستطیل ها برای بلوک های محتوا ، دایره ها برای دکمه ها و مثلث‌ها اغلب برای نمادها استفاده می شوند که همراه با پیام های مهم یا فراخوانی برای اقدام هستند. این اشکال همچنین وظیفه انتقال احساس را نیز بر عهده دارند ، مربع ها با قدرت ، دایره ها با هماهنگی و راحتی و مثلث ها با اهمیت همراه هستند.

بافت

بافت باعث واقعی و حقیقی شدن طراحی های وب خواهند شد. با توجه به بافت ، می توانیم تشخیص دهیم که چیزی ناهموار یا صاف است. بافت ها را می توان در سراسر طراحی وب مشاهده کرد. از پس زمینه های کاغذی گرفته تا تکه های رنگارنگ ، انواع مختلف بافت ها را در نظر داشته باشید که می توانند پروژه های شما را جالب تر کنند و حس فیزیکی به آن ها بدهند.

رنگ

برای ایجاد طرحی که باعث خستگی چشم نشود ، باید تئوری رنگ را یاد بگیرید. درک چرخه رنگ ، رنگ های مکمل ، رنگ های متضاد و احساسات مرتبط با رنگ های مختلف شما را به یک طراح وب بهتر تبدیل می کند.

گرید یا شبکه ها

گریدها ریشه در اولین روزهای طراحی گرافیک دارند. آن ها در نظم بخشیدن به تصاویر ، متون و سایر عناصر در طراحی وب بسیار خوب عمل می کنند. بیاموزید که چگونه طرح بندی های وب خود را با استفاده از شبکه ها ساختار دهید.

2- آموزش اصول اولیه HTML

آموزش اصول اولیه HTML

زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) دستورالعمل هایی را برای نحوه نمایش محتوا ، تصاویر ، پیمایش و سایر عناصر یک وب سایت در مرورگر ارائه می دهد. اگرچه نیازی نیست در HTML متخصص باشید ، اما اشنایی با آن یک ضرورت محسوب می شود.

تگ های HTML دستورالعمل هایی هستند که مرورگر برای ایجاد یک وب سایت از آن استفاده می کند. هدینگ ها ، پاراگراف ها ، لینک ها و تصاویر همگی توسط این تگ ها کنترل می شوند. شما همچنین باید بدانید که چگونه تگ های هدر مانند تگ های H1، H2 و H3 برای محتوای سلسله مراتبی استفاده می شوند.

3- یادگیری سی اس اس

یادگیری سی اس اس

CSS استایل و دستورالعمل های بیشتری را در مورد نحوه ظاهر شدن یک عنصر HTML ارائه می دهد. انجام کارهایی مانند اعمال فونت، افزودن padding، تنظیم تراز، انتخاب رنگ و حتی ایجاد شبکه از طریق CSS امکان پذیر است.

دانستن اینکه CSS چگونه کار می کند به شما مهارت می دهد تا وب سایت هایی با ظاهر منحصر به فرد ایجاد کنید و قالب های موجود را سفارشی کنید.

دانستن نحوه عملکرد CSS هنگام یادگیری طراحی وب و همچنین آشنایی به HTML ضروری است. اگر می خواهید در این دو به مهارت بالایی برسید می توانید آموزش حرفه ای طراحی سایت با HTML و CSS را که توسط سایت فرادرس تهیه شده است را از لینک زیر مشاهده نمایید.

4- یادگیری اصول UX

یادگیری اصول UX

UX جادویی است که یک وب سایت را زنده می کند و آن را از آرایش ثابت عناصر به چیزی تبدیل می کند که با احساسات شخصی که آن را مشاهده می کند ارتباط دهد.

طرح ، رنگ ، محتوا ، تایپوگرافی ، چیدمان و جلوه های بصری همه در کنار هم قرار می گیرند تا به مخاطبان شما خدمت کنند. طراحی تجربه کاربری در مورد دقت و برانگیختن احساسات است. این نه تنها یک سفر آرام را به افراد ارائه می دهد، بلکه تجربه ای را ارائه می دهد که آن ها را با نهاد یا برند شما مرتبط می کند.

در اینجا چند اصل UX وجود دارد که باید بدانید:

شخصیت کاربر

طراحی وب به معنای درک کاربران نهایی است. شما باید یاد بگیرید که چگونه تحقیقات کاربر را انجام دهید و پرسونای کاربر ایجاد کنید. علاوه بر این، باید بدانید که چگونه از این اطلاعات در ایجاد طرح های سفارشی برای نیازهای آن ها بهره بگیرید.

ساختار اطلاعات

بدون سازماندهی مشخص، مخاطبان گیج و پریشان خواهند شد. ساختار اطلاعات و نگاشت محتوا طرحی را برای نحوه همکاری وب سایت و هر بخش در ارائه یک سفر واضح به مشتری ارائه می دهد.

جریان های کاربر

ایجاد جریان های کاربری ممکن است زمانی که به پروژه های طراحی بزرگ دست می یابید مورد نیاز باشد، اما اگر به این موارد در ابتدای طراحی فکر کنید و آن را برای طرح های اولیه خود در نظر بگیرید ، در آینده وضعیت بهتری خواهید داشت. جریان های کاربر نحوه حرکت افراد را در یک طرح نشان می دهد. آن ها به شما کمک می کنند تا مهمترین بخش ها را اولویت بندی کنید و مطمئن شوید که افراد می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

وایرفریم ها

Wireframes نشان می دهد که سرفصل ها ، متن ها ، تصاویر ، فرم ها و سایر عناصر در یک صفحه وب کجا قرار می گیرند. حتی اگر در حال ایجاد یک طراحی وب ساده یک صفحه ای هستید، یک وایرفریم دقیق نقشه راه را به شما ارائه می دهد. همانطور که به وب سایت های پیچیده تر می رسیم ، ضرورت داشتن وایرفرم بیشتر خواهد شد

5- آشنایی با رابط کاربری یا UI

رابط کاربری یا UI

رابط کاربری مکانیزمی برای عملی کردن یک فناوری است. صفحه کلیدی دستگاه خودپرداز که رمز کارت ​​خود را وارد می کنید یک رابط کاربری است. همانطور که دکمه ها و سایر مکانیسم ها در دنیای واقعی به افراد اجازه می دهند با ماشین ها تعامل داشته باشند ، عناصر UI در یک وب‌سایت نیز به افراد اجازه می دهند تا اقدامات را فعال کند.

تعامل با یک وب سایت باید سازگار باشد و از الگوهای تکرارپذیر پیروی کند. افرادی که در یک وب سایت وارد می شوند باید فوراً سیستم هایی را که برای پیمایش در آن وجود دارند درک کنند.

UI باید ساده بوده تا استفاده از کنترل ها آسان و همچنین عملکرد آن ها برای کاربر واضح باشد. برای انکار باید تعداد تعداد گزینه های پیمایش را به حداقل رسانده ، فرآیند پرداخت را کوتاه کرده و … ، درک رابط کاربری می تواند به شما در ساده‌سازی تجربه تعامل با یک وب سایت کمک کند.

6- آشنایی با اصول طراحی دیجیتال

چشمان ما به طور خودکار روی الگوهای طراحی خاصی متمرکز می شود و مسیریابی از طریق طراحی وب را آسان می کند. ما به طور شهودی می‌دانیم کجا را نگاه کنیم ، زیرا در طول زندگی خود بارها و بارها این الگوهای مشابه را دیده‌ایم. دانستن الگوهای طراحی به شما کمک می کند تا وب سایت هایی ایجاد کنید که جریان روانی در محتوا و تصاویر داشته باشند. دو الگوی رایج طراحی وب که باید در مورد آن ها بدانید، الگو های Z و الگو های F هستند.

الگوی Z

برای طرح بندی‌ با صرفه‌جویی از کلمات و تصاویر و مقادیر سخاوتمندانه فضای خنثی ، الگوی Z راهی کارآمد برای گشت و گذار در یک وب سایت است.

الگوی F

طرح بندی هایی که دارای متن زیاد هستند ، مانند طرح هایی که در یک پست آنلاین یا وبلاگ وجود دارد ، اغلب از الگوی F پیروی می کنند. این الگو بهینه شده است تا همه اطلاعات مورد نیاز افراد را در اختیار آنها بگذارد

برای اینکه بتوانید طراحی های جذابی ارائه کنید باید با ابزار ها و نرم افزار های طراحی همچون فتوشاپ آشنایی داشته باشید. در زیر لینک آموزش های فتوشاپ را قرار دادیم که با مراجعه به آن می توانید آموزش های طراحی سایت را مشاهده نمایید.

7- درک تایپوگرافی

تایپوگرافی

فونت ها می توانند احساسات متفاوتی را منتقل کنند و همچنین بر خوانایی تأثیر بگذارند. اگر در حال یادگیری طراحی وب هستید، دانستن نحوه استفاده از تایپوگرافی ضروری است.

تایپوگرافی اهداف مختلفی در طراحی وب دارد. اولاً، هدف سودمند از خواندن محتوا را دنبال می کند. اما می تواند به عنوان تزئین نیز عمل کند و استفاده ظریف از حروف می تواند به زیبایی شناسی کلی بیافزاید.

برای اینکه بتوانید طراحی وب حرفه ای شوید باید با فونت های مهم فارسی نظیر ، ایرانسنس ، یکان و … که در طراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند آشنا شوید.

8- افزایش تجربه و کار عملی

شما می توانید آموزش ها را تماشا کنید، پست های وبلاگ را بخوانید، در دوره های آنلاین ثبت نام کنید و تمام تئوری ها و اطلاعات مربوط به طراحی وب را بیاموزید ، اما تنها راه برای تبدیل شدن به یک طراح وب ، شروع طراحی وب است.

با یک پروژه ساده شروع کنید. پیشنهاد طراحی رایگان بدهید تا کم کم تجربه کافی برای تبدیل شدن به طراحی سایت حرفه ای جمع آورری کنید و نمونه کار های زیادی نیز در همین حین بدست خواهید آورد.

ایجاد وبلاگ شخصی نیز یکی دیگر از پروژه های عالی برای مبتدیان است. این کار به شما یک تجربه طراحی عملی می دهد تا یاد بگیرید چگونه از چیزهایی مانند CMS استفاده کنید و همچنین مهارت های نوشتاری خود را به نمایش بگذارید.

پیشنهاد ما برای ایجاد وبلاگ شخصی استفاده از CMS وردپرس می باشد ، این سی ام اس یکی از راحت ترین و پر استفاده ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد. اگر با این سیستم مدیریت محتوا آشنا نیستید می توانید آموزش مربوط به آن را که توسط سایت فرادرس تولید شده از لینک زیر مشاهده نمایید.

9- مربی گرفتن

مربی گرفتن

مربیان ارزشمند هستند زیرا آنها از ابتدا در جایی که شما هستید بوده اند و مایلند به شما کمک کنند تا دروسی که به سختی به دست آورده اند را تکمیل کنید. آنها دانش و مهارت های حرفه ای و عمیقی دارند. می توانند کمک کنند که چه کاری را درست انجام می دهید و چه چیزی را باید بهبود ببخشید.

در هنگام گرفتن مربی باید طرح ها و تجربیات او را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید مربیانی به خدمت بگیرید که طراحی هایشنا برای شما جذاب و دیدنی هستند.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *