تبلیغات

تبلیغات

3 نرم افزار و برنامه کاربردی در توسعه وب

web-tools

برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت، بهتر است ابتدا با زبان‌های مختلف آشنا شوید و اطلاعات دقیقی کسب کنید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید. ما در این مقاله، سعی کرده‌ایم به مقایسه‌ی زبان‌های برنامه نویسی تحت وب بپردازیم و آن‌ها را از جوانب مختلف بررسی کنیم.

اما به این نکته توجه کنید که هر زبان می‌تواند مزایا، معایب و کاربرد خود را داشته باشد. برای مثال زبانی برای انواعی از پروژه‌ها، بهترین گزینه باشد ولی در موقعیت دیگر مناسب برای آن کار نباشد. پس انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی در دنیای کد، کار درستی نیست. شما باید با توجه به هدف خود، مناسب‌ترین زبان را برای خودتان انتخاب نمایید.

بررسی ساختار وب‌سایت‌ها

ساختار کدهای وب سایت از دو بخش front-end (بخش سمت کاربر) و back-end (بخش سمت سرور) تشکیل می‌شوند. بخش سمت کاربر، همان ظاهر سایت است که با زبان‌های html ،css ،javascript و… طراحی شده است و این بخش صرفاً یک صفحه‌ی استاتیک است.

اما کد سمت سرور وظیفه‌ی پردازش، محاسبات و انجام عملیات مختلف روی داده‌ها را بر عهده دارد. برای روشن‌تر شدن قضیه به این مثال توجه کنید. در سایتی دکمه‌ای تحت عنوان “ثبت نام” قرار دارد. ظاهر این دکمه، محل قرارگیری آن و.. توسط کدهای سمت کاربر طراحی می‌شوند. اما بخشی که درستی اطلاعات ورودی را چک کند و در پایگاه داده ذخیره کند، جزو کدهای سمت سرور است.

از آنجا که زبان‌های سمت کاربر محدود هستند و جای تردید باقی نمی‌ماند، ما در این مقاله به بررسی محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور می‌پردازیم.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی

عوامل زیادی در انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب، مؤثر است که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • تکنولوژی مورد استفاده
  • سادگی کاربری
  • وابستگی به  Platform
  • سرعت اجرا و امنیت
  • کارایی
  • بازار کار
  • سرعت توسعه
  • نحوه پشتیبانی
  • بهینه بودن برای موتور جستجو
  • و…

امروزه مهمترین مهارت برای موفقیت در کسب و کار و زندگی داشتن مهارت برنامه نویسی است.امروزه تقریبا کامپیوتر ها در هر صنعتی وارد شده اند پس یادگیری برنامه نویسی و اینکه یک برنامه چگونه کار می کند از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مقاله می خواهیم با بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۱۹ آشنا شویم.(دوره های آموزش برنامه نویسی)

جامعه برنامه نویسان و توسعه دهندگان روز به روز در حال رشد و پیشرفت است،زبان های برنامه نویسی جدید در حال ظهور هستند که برای دسته های مختلف توسعه دهندگان از برنامه نویسان مبتدی تا حرفه ای و همچنین برای موارد مختلف (برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی موبایل، توسعه بازی، سیستم توزیع شده و …) مناسب هستند.

همچنین بخوانید  با تغییر در شیوه کسب و کارم درآمدم چند برابر شد

طراحی لوگو سایت با ایلوستریتور

از نرم افزارهای کاربردی برای گرافیست ها ایلوستریتور است. و از زمینه های تخصصی دیگر ایلوستریتور (adobe illustrator) طراحی انواع لوگو و آیکون ها و پیکتوگرام ها است. با توجه به قابلیت های عالی این نرم افزار برای ایجاد فرم های ساده و یا پیچیده از مورد علاقه ترین نرم افزار ها برای گرافیست ها است. البته اینکه نرم افزار ایلوستریتور می تواند خروجی های با فرمت های مختلف و با کیفیت عالی ارائه بدهد از دلایل اجرای بسیاری از آثار گرافیکی با این نرم افزار است. ایلوستریتور می تواند خروجی هایی مثل EPD، PDF، PSD، PNG، JPG و … را ارئه بدهد. یکی از عواملی که کاربرد این نرم افزار را در بین طراحان بسیار رایج کرد لینک بودن با نرم افزار های دیگر هم خانواده Adobe است. آموزش رایگان ایلوستریتور

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *