تبلیغات

تبلیغات

سکیوریتی پلاس چیست ؟ | آشنایی با مزایا و ویژگی های آن

Security1

سکیوریتی پلاس یک گواهینامه جهانی است که مهارت های اساسی شما را برای انجام وظایف اصلی امنیتی و دنبال کردن حرفه امنیت فناوری اطلاعات تأیید می کند.

اولین گواهینامه امنیتی است که متخصصان فناوری اطلاعات باید دریافت کنند. دانش اصلی مورد نیاز برای هر نقش امنیت سایبری را ایجاد می کند و سکوی پرشی برای کارهای امنیت سایبری سطح متوسط ​​فراهم می کند. داوطلبان موفق مهارت های زیر را خواهند داشت:

  • انواع مختلف مصالحه را شناسایی کنید و مفاهیم تست نفوذ و اسکن آسیب پذیری را درک کنید.
  • هنگام ارزیابی و رفع مشکلات برای حفظ امنیت سازمان خود، اجزای شبکه را نصب، پیکربندی و مستقر کنید.
  • پیاده سازی معماری شبکه ایمن و مفاهیم مهندسی سیستم ها
  • نصب و پیکربندی هویت و دسترسی به خدمات و کنترل ها
  • بهترین شیوه ها در مدیریت ریسک و تاثیر تجاری را پیاده سازی و خلاصه کنید
  • تنظیمات امنیتی بی سیم را نصب و پیکربندی کنید و زیرساخت کلید عمومی را پیاده سازی کنید.

سکیوریتی پلاس چیست ؟

سکیوریتی پلاس

سکیوریتی پلاس یک گواهینامه امنیتی است که توسط انجمن صنعت فناوری محاسبات (CompTIA) ، یک سازمان غیر انتفاعی تجاری و صنعتی آمریکایی ارائه شده است. Security + یکی از مجموعه گواهینامه هایی است که CompTIA در انواع رشته های IT ارائه می دهد. هدف آن متخصصان امنیتی سطح ابتدایی است و یکی از محبوب ترین هاست.

مانند هر گواهینامه معتبر ، CompTIA Security + می تواند به ارتقاء شغل شما و افزایش درآمد شما کمک کند. اگر این مدرک را دریافت کنید به عنوان یک متخصص امنیت شبکه سطح متوسط شناسایی خواهید شد.

اگر می خواهید در این آزمون موفق شوید باید آموزش های حرفه ای امنیت شبکه را پشت سر بگذارید. برای مشاهده این آموزش ها می توانید از مجموعه آموزش امنیت شبکه فرادرس که لینک آن در ادامه قرار گرفته است، استفاده نمایید.

آیا سکیوریتی پلاس برای آماتور هاست ؟

بله، CompTIA Security + برای افرادی در نظر گرفته شده است که نسبتاً تازه وارد این زمینه شده اند و قصد دارند حرفه ای را در امنیت سایبری دنبال کنند. و به طور کلی این گواهی ، دانش اولیه مورد نیاز برای هر شغل امنیت سایبری را ایجاد می کند و پله ای برای مشاغل امنیت سایبری سطح متوسط ​​فراهم می کند.

پیش نیاز های آزمون سکیوریتی پلاس

برخلاف سایر گواهینامه ها مانند CISSP که به چندین سال تجربه کاری نیاز دارد، تنها شرط رسمی برای دریافت مدرک سکیوتری پلاس قبولی در آزمون است. با این حال کسانی که آموزش های اولیه اومین را ندیده باشند و تجربه کار نداشته باشند به راحتی نمی توانند در این آزمون موفق شوند.

بنابراین، اگرچه هیچ پیش نیاز رسمی برای شرکت در آزمون سکیوتری پلاس وجود ندارد، اما باید قبل از شرکت در آن آماده شوید و مطالعه کنید.

امتحان سکیوتری پلاس CompTIA چقدر طول می کشد؟

سکیوریتی پلاس

امتحان Security + به قول CompTIA “بیش از 90 سوال نیست” و شما به آن ها در رایانه پاسخ خواهید داد.

سه نوع سؤال در امتحان وجود دارد: سؤالات چند گزینه ای ، که در آن برخی سؤالات بیش از یک پاسخ صحیح دارند. سوالات کشیدن و رها کردن ، که شامل کشیدن برچسب ها به اجزای صحیح در یک نمودار است. و سوالات مبتنی بر عملکرد ، که در آن شما باید مسائل را در یک محیط شبیه سازی شده حل کنید.

مزایای داشتن گواهی سکیوریتی پلاس CompTIA چیست؟

سازمان ها به طور فزاینده ای از مسائل امنیت سایبری که در دنیای فناوری نفوذ کرده است آگاه می شوند. موقعیت های شغلی مختلفی مانند تستر نفوذ ، هکر اخلاقی و تحلیلگر امنیت سایبری در دنیای فناوری اطلاعات ایجاد شده و روزانه چندین مورد جدید ایجاد می شود.

در میان تمام گواهینامه های امنیتی ، سکیوریتی پلاس  CompTIA  به عنوان گواهینامه بسیار معتبر و شناخته شده در صنعت فناوری اطلاعات به شمار می رود. با توجه به مزایای زیادی که دارد ، بسیاری از متخصصان در زمینه امنیت در حال حاضر به دنبال دریافت این گواهی هستند. اگر قصد دریافت گواهی سکیوریتی پلاس را دارید، مزایای ذکر شده در زیر به شما کمک می کند تصمیم درستی بگیرید.

1- مدرک عمومی و کلی

این گواهی نامه بر خلاف سایر گواهی نامه ها که مبتنی بر سخت افزار شرکت ها می باشند ، برای تمام شرکت ها اعم از ، سیسکو ، اچ پی و … معتبر است .هیچ محدودیتی در مورد آنچه که می توانید با گواهی CompTIA انجام دهید وجود ندارد. از آنجایی که CompTIA Security + بر سخت افزار و نرم افزار خاصی متمرکز نیست ، می توانید بر گسترش پایگاه دانش فنی خود تمرکز کنید. و در انواع شبکه های مختلف از این مهارت بهره ببرید.

2- دانش و مهارت

سکیوریتی پلاس

گواهینامه CompTIA Security + به شما کمک می کند پایه ای محکم از دانش و مهارت های مفید ایجاد کنید تا به شما کمک کند نردبان شغلی را بالا ببرید. دریافت گواهی CompTIA به شما امکان دسترسی به فناوری های جدید را می دهد. با آماده شدن برای هر یک از امتحانات CompTIA می توانید دانش جدیدی کسب کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند پایگاه دانش خود را گسترش دهید. دوره های زیادی در این صنعت وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای آزمون گواهینامه خود آماده شوید.

یکی از بهترین دوره های سکیوریتی پلاس که به صورت رایگان این مهارت را آموزش می دهد، آموزش های فرادرس است. برای دسترسی به این آموزش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

3- بدون نیاز به پیش نیاز

CompTIA Security + یک گواهینامه سطح ورودی است. این یکی از دلایلی است که هر کس به صنعت امنیت ورود می کند علاقه مند است گواهی سکیوریتی پلاس را دریافت کنند تا آینده شغلی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. برخلاف سایر گواهینامه های امنیت سایبری ، این گواهی هیچ پیش نیازی ندارد. اما برای افزایش شانس قبولی در آزمون و استخدام به موقع ، متخصصان شرکت کننده در آزمون گواهینامه باید حداقل دو سال سابقه کار در زمینه های امنیتی و شبکه داشته باشند.

4- آینده شغلی

سکیوریتی پلاس

رقابت زیادی در صنعت IT برای یافتن شغل وجود دارد. کارفرمایان به دنبال کارمندان با تجربه و دانش کافی هستند. انتخاب یک نفر از میان افراد مناسب دشوار است پس در این زمان داشتن مدرک معتبر اهمیت پیدا می کند زیرا گواهینامه CompTIA Security + به شما کمک می کند شغل پیدا کنید.

دریافت گواهینامه IT شما را از سایر متقاضیانی که گواهینامه دریافت نکرده اند متمایز می کند. در صورت دریافت گواهینامه IT شانس خوبی برای استخدام در یک شرکت خواهید داشت. نه تنها این، بلکه گرفتن گواهی سکوریتی پلاس ، تجربه و پشت کار شما را نشان می دهد و می تواند منجر به افزایش دستمزد نیز شود.

5- افزایش حقوق

هر کارمندی مایل است برای کار خود دستمزد منصفانه ای دریافت کند و گواهینامه فناوری اطلاعات راهی عالی برای افزایش حقوق در شرکت است. دریافت گواهی CompTIA اعتبار تجربه و مهارت های شما را افزایش می دهد که به شما امکان می دهد حقوق بیشتری دریافت کنید. کسانی که مدارک معتبر داشه باشند معمولا حقوق بیشتری دریافت خواهند نمود. حتی اگر یک کارمند دارای گواهینامه و یک کارمند بدون گواهینامه یک کار را انجام دهند، کارمند دارای مدارک معتبر دستمزد بیشتری خواهد گرفت.

همچنین اگر آموزش های سیسکو را به صورت حرفه ای دیده باشید ، حقوق و دستمزد شما افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد. اگر علاقه دارید تمام جزئیات شبکه های سیسکو را بیاموزید تا برای طراحی و امنیت شبکه های سیسکو به شخص دیگری نیاز نداشته باشید ، اموزش زیر مناسب شماست ، این آموزش سایت فرادرس یه صورت صفر تا صد طراحی و راه اندازی شبکه های شرکت سیسکو را آموزش می دهد.

6- داشتن انجمن قوی

اگرچه این انجمن جهانی است اما اگر کمی انگلیسی بلد باشید می توانید مطالب مفید و کاربردی این انجمن را درک کنید و خود را بروز نگه دارید. یکی از عوامل اصلی داشتن یک شغل موفق ، پیوستن به یک جامعه قوی است. این انجمن با همکاری دارندگان گواهی CompTIA تشکیل شده اند. می توانید از کارشناسان معتبر این گروه بیاموزید. شما در بحث های سالم با کارشناسان در زمینه های مختلف شرکت خواهید کرد. می توانید در مورد هر مشکلی سوال بپرسید و برای یافتن راه حل کمک بگیرید. شما نه تنها می توانید سوال بپرسید ، بلکه می توانید مشاوره بدهید و روابط مثبتی با این دارندگان گواهی ایجاد کنید.

7- در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است

گواهینامه CompTIA Security + به طور گسترده به عنوان یکی از مهمترین گواهینامه های امنیتی در جهان شناخته شده است. گواهینامه Security + ارائه شده توسط CompTIA (انجمن صنعت فناوری محاسبات) و تایید شده توسط ANSI، برای نشان دادن درک انسان از اطلاعات، مهارت ها و عملکردهای مورد نیاز برای مطابقت با استاندارد ISO 17024 طراحی شده است. پس در ایران نیز داشتن این مدرک برای دستیابی به موقعیت شغلی عالی ، اهمیت زیادی خواهد داشت.

8- افزایش اعتماد به نفس و رضایت شخصی

دریافت گواهینامه IT به شما احساس موفقیت می دهد. دریافت گواهی CompTIA یک دستاورد قابل توجه است و یادگیری آن به توجه و اشتیاق کامل شما نیاز دارد. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را تشویق می کند تا بیشتر کار کنید. شما از دستاوردهای خود خوشحال خواهید شد. شما قادر خواهید بود حتی بهتر عمل کنید و سابقه اثبات شده ای در حل مسئله داشته باشید. کسب گواهینامه CompTIA Security + به شما اعتماد به نفس لازم برای ایجاد یک شغل موفق را می دهد.

9- دریافت نشان دیجیتال

سکیوریتی پلاس

با قبولی در آزمون سکیوریتی پلاس به شما یک نشان دیجیتالی پاداش می دهند. نشان دیجیتال کارت هویت مجازی شماست. نشان دیجیتالی که هنگام قبولی در گواهینامه CompTIA Security + دریافت می‌کنید ، تخصص شما را در این زمینه نشان می دهد و می تواند به هویت شما تبدیل شود. همچنین با قرار دادن این نماد در شبکه های اجتماعی باعث افزایش اعتبار مهارت آی تی شما می شود.

10- مورد قبول دولت و سازمان های خصوصی

این گواهی نامه به دلیل اعتبار بالایی که دارد می تواند شما را در پیدا کردن کار دولتی و شرکت کمک کند ، اعتبار این مدرک تجربه شما را تضمین می کند و بدون داشتن سابقه کار می توانید در ادارات دولتی و سازمان های خصوصی استخدام شوید.

11- دور کاری

در این دوره ای که کرونا جهان را مختل کرد ، دور کاری بسیار رونق گرفت و کارمندان یاد گرفتند چگونه می توانند از منزل فعالیت های خود را انجام دهند.

دور کاری به این معنی است که برای موفقیت کار لازم نیست در مکان خاصی انجام شود. گواهی سکیوریتی پلاس به شما این امکان را می دهد که به جای رفت و آمد روزانه به شرکت و پرداخت هزینه های رفت و آمد، از یک دفتر اختصاصی یا از منزل دورکاری کنید. شما این انعطاف را خواهید داشت که روزهای خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که هم زندگی کاری و شخصی رونق پیدا کند.

همچنین اگر آموزش نتورک پلاس را نیز پشت سر گذاشته و مدرک آن را دریافت کنید می توانید دورکاری داشته باشید. برای دیدن آموزش نتورک پلاس می توانید از لینک زیر اقدام کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *