تبلیغات

تبلیغات

آموزش برنامه نویسی c++ رایگان — راهنمای جامع یادگیری سی پلاس پلاس به زبان ساده

C++2

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا آموزش برنامه نویسی c++ رایگان در اختیارتان شما قرار دهیم.

C ++ یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی شی گرا است. اگر می خواهید برای اولین بار وارد دنیای برنامه نویسی شده و پروژه‌ای را انجام دهید، سی پلاس پلاس بهترین زبان برای شروع است. اکثر نرم افزارهای پیچیده مانند سیستم عامل ها، سیستم های مدیریت پایگاه داده و سیستم های معاملاتی قدرتمند با زبان C ++ نوشته شده اند.

با اینکه بسیاری از ما برنامه نویسی با زبان C و C ++ را یاد گرفته ایم، اما باید بدانید یادگیری C ++ دشوار است. بدون شک یادگیری ++C چندین فرصت را برای شما باز خواهد کرد. تقاضای زیادی برای جذب توسعه دهندگان حرفه ای ++C وجود دارد که اگر حرفه ای شوید آینده شغلی خوبی خواهید داشت.

C ++ به طور گسترده ای برای نوشتن درایورها ، بازی های کامپیوتری با کارایی بالا و برنامه های پیچیده با هوش مصنوعی در جایی که به کارایی بالا نیاز است استفاده می شود.

اگر می خواهید به صورت حرفه ای صفر تا صد برنامه نویسی را بیاموزید می توانید از آموزش برنامه نویسی c++ رایگان سایت فرادرس که در زیر قرار دادیم استفاده کنید.

C ++ چیست؟

آموزش برنامه نویسی c++

C ++ یک زبان برنامه نویسی شی گرا همه منظوره است. در حدود سال 1980 توسط jarne Stroustrup در آزمایشگاه ell ایجاد شد. C ++ بسیار شبیه به زبان C است (که توسط دنیس ریچی در اوایل دهه 1970 ایجاد شد). C ++ آنقدر با C سازگار است که احتمالاً بیش از 99٪ از برنامه های C را بدون تغییر سورس ، کامپایل می کند.

برخی از زبان های کامپیوتری برای هدف خاصی نوشته شده اند. به عنوان مثال ، جاوا در ابتدا برای کنترل توستر و سایر وسایل الکترونیکی طراحی شده بود. C برای برنامه نویسی سیستم عامل طراحی شده است. پاسکال برای آموزش تکنیک های برنامه نویسی صحیح طراحی شد. اما C ++ یک زبان همه منظوره است که طرفداران زیادی پیدا نمود.

C ++ و برنامه نویسی شی گرا

زمانی که C ++ عرضه شد ، برنامه نویسی شی گرا تازه شروع به کار کرده بود. در برنامه نویسی شی گرا، یک شی یک نوع داده است که داده ها و عملکردهای ذاتی در طراحی خود دارد. قبل از ظهور برنامه نویسی شی گرا، برنامه نویسان معمولاً می دیدند که پایه کد از دستورالعمل های خط فرمان منفرد تشکیل شده است. تعریف اشیاء با داده ها و توابع درون خطی منجر به راه جدیدی برای بسته بندی و خودکارسازی کار کد شده است.

به عنوان مثال از برنامه نویسی شی گرا C++، یکی از مهم ترین و مفیدترین ویژگی های این زبان ، C++ stack است. C++ stack یک کلاس در C++ است که دارای ویژگی‌های زیادی برای استاده از شی گرایی می باشد.

یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی شی گرا ، پایتون می باشد ، این زبان نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی به علت یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی قدرتمند و یادگیری آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، اگر شما هم قصد دارید یک زبان برنامه نویسی عالی با یادگیری ساده و کاربردی شروع کنید ، بهتر است پایتون را انتخاب کنید. اگر به این زبان علاقه دارید می توانید آموزش های پایتون فرادرس را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

آیا C ++ بهترین زبان برنامه نویسی است؟

آموزش برنامه نویسی c++

پاسخ بستگی به دیدگاه و نیازمندی ها دارد. برخی از کار ها را می توان در C ++ انجام داد ، البته نه خیلی سریع به عنوان مثال ، طراحی صفحه نمایش رابط کاربری گرافیکی که معمولا با این زبان برنامه نویسی انجام می شود.

زبان های دیگر مانند ویژوال بیسیک و پایتون دارای عناصر طراحی رابط کاربری داخلی هستند. بنابراین، آن ها برای کارهایی مانند GUI مناسب تر هستند.

C ++ هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و معروف ترین نرم افزار مبتنی بر C ++ است. این آموزش به شما کمک می کند تا مفاهیم پایه و پیشرفته C ++ را یاد بگیرید.

چه کسی از C++ استفاده می کند؟

آموزش برنامه نویسی c++

بخش‌های حیاتی برخی از سیستم‌های پرکاربرد امروزی به زبان C++ نوشته شده اند. بسیاری از زبان های برنامه نویسی در اجرای خود به عملکرد و قابلیت اطمینان ++C بستگی دارند به همین دلیل آموزش برنامه نویسی c++ رایگان بسیار اهمیت پیدا کرده است. مثال ها عبارتند از:

  • ماشین های مجازی جاوا
  • مفسر جاوا اسکریپت (مثلاً V8 گوگل)
  • مرورگر ها (مانند اینترنت اکسپلورر ، موزیلا فایرفاکس ، اپل سافاری و گوگل کروم)
  • چارچوب های کاربردی و وب (به عنوان مثال ، فریم ورک خدمات وب دات نت مایکروسافت )

برنامه های کاربردی شامل شبکه های محلی و گسترده ، تعامل کاربر ، عددی ، گرافیکی و دسترسی به پایگاه داده به شدت به زبان C++ وابسته هستند. پس کسی که قصد راه اندازی چنین برنامه هایی را دارد باید زبان C++ را آموزش ببیند.

مفاهیم اساسی C++

در اینجا پنج مفهوم کلیدی C++ آورده شده است:

1- متغیرهای C++

متغیرها ستون فقرات هر زبان برنامه نویسی هستند. یک متغیر به سادگی راهی برای ذخیره اطلاعات برای استفاده بعدی بوده و ما می توانیم این مقدار یا داده ها را با مراجعه به کلمه ای که این اطلاعات را توصیف می کند ، بازیابی کنیم. پس از اعلام و تعریف ، می توان آن ها را بارها و بارها در مواردی که مورد نیاز است ، استفاده کرد.

این متغییر ها پیش تر در زبان C نیز وجود داشت و اگر زبان C را یاد گرفته باشید به راحتی می توانید با C++ ارتباط برقرار کنید. اگر می خواهید با این زبان نیز آشنا شوید می توانید بهترین آموزش برنامه نویسی با زبان C را از لینک زیر تهیه بفرمایید.

2- ساختارهای کنترلی C ++

وقتی برنامه ای را اجرا می کنید، کامپایلر کد را خط به خط می خواند (از بالا به پایین و در بیشتر موارد از چپ به راست). این به عنوان “جریان کد” شناخته می شود.

وقتی کد از بالا به پایین خوانده می شود، ممکن است نقطه ای را پیدا کنید که باید تصمیم بگیرید. بسته به تصمیم، برنامه می تواند به قسمت دیگری از کد بپرد. حتی می توانید کاری کنید که کامپایلر یک قطعه خاص را مجدداً اجرا کند یا فقط یک دسته از کدها را نادیده بگیرید.

آموزش برنامه نویسی c++

شما می توانید این فرآیند را به عنوان انتخاب بین دوره های مختلف Guru99 در نظر بگیرید. شما تصمیم می گیرید، روی یک لینک کلیک کنید و چند صفحه را رد کنید. به همین ترتیب، یک برنامه کامپیوتری دارای یک سری قوانین سختگیرانه برای تصمیم گیری در مورد جریان اجرای برنامه است.

3- C ++ Syntax

syntax در یک زبان برنامه نویسی تقریباً یکسان است. آن ها مجموعه ای از قوانین کاملاً تعریف شده هستند که به شما امکان می دهند نرم افزارهایی با عملکرد خوب ایجاد کنید. اما اگر قوانین زبان برنامه نویسی یا syntax را رعایت نکنید، خطاهایی رخ می دهد. برای آشنایی با سینتکس ها باید به صورت کامل آموزش برنامه نویسی c++ رایگان را یاد بگیرید.

4- ابزارهای C++

در دنیای واقعی، ابزار چیزی است (معمولاً یک جسم فیزیکی) که به شما کمک می کند کارها را سریع انجام دهید. در دنیای برنامه نویسی هم همین طور است. ابزار برنامه نویسی نرم افزاری است که با استفاده از کد به شما امکان می دهد سریعتر برنامه نویسی کنید. احتمالاً ده ها هزار ، اگر نگوییم میلیون ها ابزار مختلف در همه زبان های برنامه نویسی وجود دارد.

مهمترین ابزاری که بسیاری آن را IDE می دانند، یک محیط توسعه یکپارچه است. IDE یکی از این نرم افزارهاست که زندگی کدنویسی شما را بسیار آسان تر می کند. IDE ها مطمئن می شوند که فایل ها و پوشه های شما سازماندهی شده اند و روشی زیبا و تمیز برای مشاهده آن ها در اختیار شما قرار می دهند.

موارد استفاده از زبان برنامه نویسی C++

آموزش برنامه نویسی c++

در ادامه مهم ترین موارد استفاده از زبان سی پلاس پلاس را مطرح می کنیم.

سیستم عامل

همه سیستم عامل ها دارای بخش هایی هستند که در C ++ برنامه ریزی شده اند. ( چه مایکروسافت ویندوز ، مک OS یا لینوکس ) . این زبان پایه و اساس تمام سیستم عامل های شناخته شده است ، زیرا C ++ یک زبان برنامه نویسی قوی و سریع است و آن را به گزینه ای ایده آل برای توسعه سیستم عامل تبدیل می کند.

بازی ها

از آنجایی که C ++ یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی است، به طور گسترده ای در موتورهای توسعه بازی برنامه نویسی استفاده می شود. C ++ به راحتی می تواند منابع سخت افزاری را دستکاری کند و همچنین می تواند برنامه نویسی حرفه ای را برای عملکرد های فشرده CPU ارائه دهد.

با این حال زبان برنامه نویسی جاوا نیز برای ایجاد بازی های موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر به ساخت بازی در پلتفرم های موبایلی علاقه دارید بهتر است زبان جاوا را بیاموزید زیرا هم ساده تر است و هم کتابخانه های مناسبی برای تولید اینگونه بازی ها دارد. برای آموزش زبان برنامه نویسی جاوا می توانید از آموزش های برنامه نویسی جاوا در فرادرس استفاده نمایید.

مرورگرها

به دلیل نیاز مرورگر های وب به موتور های رندر با سرعت بالا این برنامه ها عموما با زبان C ++ نوشته می شوند.

برنامه های گرافیکی

C ++ تقریباً در تمام برنامه های گرافیکی که به رندر سریع، پردازش تصویر، فیزیک بلادرنگ و سنسورهای موبایل نیاز دارند، به طور گسترده استفاده می شود.

برنامه های بانکی

برنامه های بانکی نیاز به پردازش میلیون ها تراکنش روزانه و به پشتیبانی همزمان بالا و تاخیر کم دارند. این موارد را به راحتی زبان C++ تامین می نماید به همین دلیل در توسعه برنامه های بانکداری مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین آموزش برنامه نویسی c++

آموزش های زیادی در سطح وب برای زبان سی پلاس پلاس وجود دارد ، اما همه آن ها مناسب نیستند و پیدا کردن آموزش حرفه ای و کاربردی در بین انبوهی از این آموزش ها کار سختی است ، اگر می خواهید یک آموزش حرفه ای C++ تهیه کنید که دیگر به آموزش های بعدی نیاز نباشد ، ما فرادرس را پیشنهاد می کنیم.

آموزش های برنامه نویسی فرادرس، تمام نیاز های یک برنامه نویس C++ را فراهم کرده و از صفر تا صد این زبان برنامه نویسی را بدون کم و کاست آموزش می دهد. برای دیدن این آموزش میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد صفحه ی آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس فرادرس شوید . استفاده لازم را از این ویدئو ببرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *