تبلیغات

تبلیغات

آموزش php برای وردپرس – ارتباط زبان برنامه نویسی پی اچ پی با wordpress +معرفی منابع آموزشی

PHP1

یکی از مهم ترین نکات برای تبدیل شدن به یک وردپرس کار حرفه ای ، پشت سر گذاشتن آموزش php برای وردپرس می باشد ، این آموزش ها به صورت تخصصی برای استفاده در سیستم مدیریت محتوای وردپرس تولید شده اند.

برای اینکه به طراحی قالب ، افزونه و … در وردپرس مسلط شوید باید پی اچ پی را فرا بگیرید. PHP دامنه ی گسترده ای داشته و یادگیری آن زمان بر خواهد بود ، به همین دلیل آموزش php برای وردپرس تهیه شده است که موارد مورد نیاز برای یک وردپرس کار را آموزش خواهد داد که در زمان یادگیری صرفه جویی خواهد شد.

وردپرس دارای یک صفحه مدیریت قدرتمند و سفارشی ساز با کاربری آسان است که ایجاد وب سایت های را آسان می کند. اما در برخی از موارد نیاز به تغییر ساختار ، قالب ، افزونه و … دیگر از وردپرس دارید . در این گونه دانستن زبان پی چ پی اهمیت پیدا می کند.

PHP یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت های تعاملی و داینامیک است. وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP نوشته می شود. مانند وردپرس ، PHP نیز منبع باز است.

PHP یک زبان سمت سرور است که یعنی PHP روی سرور میزبانی وب ، اجرا می شود. هر زمان که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند ، مرورگر وی با سرور شما ارتباط برقرار نموده و صفحه ای را درخواست می کند. کد PHP روی سرور اجرا می شود و یک صفحه HTML ایجاد می کند تا برای بازدیدکنندگان ارسال شود. اسکریپت PHP روی سرور میزبانی است و به مخاطبان نمایش داده نمی شود.

زبان برنامه نویسی wordpress

زبان برنامه نویسی wordpress

وردپرس از چندین زبان برنامه نویسی مختلف استفاده می کند. اگر یک زبان را به عنوان زبان “اصلی” انتخاب کنید ، PHP خواهد بود. PHP یک زبان سمت سرور است که بیش از نیمی از کدنویسی های وردپرس را شامل می شود و ساختار اصلی این سیستم مدیریت محتوا را تولید می کند.

وردپرس همچنین از زبان های HTML ، CSS و Javascript استفاده می کند. HTML برای ایجاد ساختار ظاهری وب سایت شما استفاده می شود. CSS نیز به شما کمک می کند تا ساختار HTML را سبک بندی کنید.

به طور مثال با زبان سی اس اس می توانید پس زمینه را سفید ، متن را خاکستری تیره و نوار کناری را در سمت راست قرار دهبد. جاوا اسکریپت ویژگی های پیشرفته تعاملی را اضافه می کند.

در نهایت ، وردپرس از MySQL استفاده می کند که مسئول جستجو پایگاه داده است.

در آموزش وردپرس ، نحوه کدنویسی سمت سرور و ایجاد افزونه گفته نشده است و معمولا آموزش های طراحی قالب ، کار با پنل مدیریت وردپرس و … توضیح داده شده است. پس اگر قصد دارید به صورت حرفه ای تمام نیاز های یک سایت وردپرسی را برآورده سازید باید زبان پی اچ پی را نیز بیاموزید.

خوشبختانه این آموزش در لینک زیر موجود و قابل مشاهده است.

PHP چیست ؟

PHP چیست ؟

در ساده ترین شکل ، PHP یک زبان برنامه نویسی است. این زبان به طور گسترده در کدنویسی بک اند سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. PHP یک زبان برنامه نویسی عمومی برای سرور است ، مخصوصاً برای توسعه وب مناسب است. PHP در سال 1994 توسط راسموس لردورف ایجاد شد. در حال حاضر توسط تیم توسعه PHP نگهداری می شود.

PHP مخفف Hypertext Preprocessor است و اگر درک اولیه ای از HTML داشته باشید ، یادگیری PHP بسیار آسان خواهد بود.

پی اچ پی یک زبان سمت سرور است به این صورت که وقتی وب سایت را در مرورگر وب باز می کنید مرورگر وب یک درخواست HTTP به سروری که اطلاعات سایت در آن قرار دارد ارسال می کند. سپس سرور درخواست را دریافت کرده و با یک سند HTML پاسخ می دهد.

ویژگی های PHP

آموزش php برای وردپرس یک نیاز اساسی برای متخصصان وردپرس خواهد بود. به دلیل اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بر اساس زبان پی اچ پی است بهتر است با ویژگی های این زبان آشنا شوید تا با شناخت این ویژگی ها بتوانید استفاده بهتری از دانش پی اچ پی در طراحی سایت وردپرسی خود داشته باشید.

برای مشاهده آموزش طراحی وبسایت به لینک زیر مراجعه کنید.

یادگیری آسان:

یکی از دلایل رایج بودن PHP این است که شروع آن نسبتاً ساده است. حتی بدون دانش زیاد یا تجربه در زمینه توسعه وب ، اکثر مردم می توانند به سرعت آن را بیاموزند.

نحوه کدنویسی و توابع فرمان این زبان برنامه نویسی به راحتی قابل یادگیری هستند .

اوپن سورس :

این زبان برنامه نویسی نیز مانند وردپرس اوپن سورس بوده و نیاز به پرداخت هزینه برای نصب و راه ندازی سایت با پی اچ نخواهید داشت. اگرچه این ویژگی ممکن است امنیت برنامه های شما را به خطر بیاندازد. به همین دلیل باید در سایت های مبتنی بر پی اچ پی امنیت شبکه را به بالاترین حد خود برسانید.

تطبیق پذیری بالا :

یکی از مزایای اصلی PHP مستقل بودن از پلتفرم است ، به این معنی که می توان از آن در سیستم عامل Mac ، Windows ، Linux و اکثر مرورگرهای وب استفاده کرد. همچنین از همه سرورهای وب اصلی پشتیبانی می کند و استقرار آن در سیستم ها و سیستم عامل های مختلف را با حداقل هزینه اضافی آسان می کند.

پشتیبانی قوی :

به عنوان یک زبان برنامه نویسی کهنه کار ، PHP اکنون دارای یک پایگاه بزرگ و وفادار برای پشتیبانی از آن است. بسیاری از آموزش ها ، سوالات متداول و راهنمایی ها برای کمک به توسعه دهندگان PHP جدید وجود دارد.

با این حال سایت های بزرگ آموزشی کشور بهترین و بروز ترین آموزش های این زبان برنامه نویسی را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند ، یکی از این مجموعه ها ، سایت فرادرس است که هر سوال یا مشکلی داشته باشید می توانید در آموزش های حرفه ای این سایت به آن پاسخ دهید.

سریع و سبک :

ورژن های ابتدایی پی اچ پی کمی کند بودند اما با ورود ورژن ها 7 به بالا سرعت پردازش این زبان نیز افزایش یافت. حجم کد نویسی در این زبان بسیار کم بوده و همین امر نیز به سرعت بیشتر برنامه های توسعه یافته با PHPکمک می کند.

وردپرس چگونه از PHP استفاده می کند؟

وردپرس چگونه از PHP استفاده می کند؟

یک وب سایت وردپرسی تمام داده های خود را در پایگاه داده MySQL ذخیره می کند. این داده ها شامل همه چیز از نام وبلاگ ، محتوای پست وبلاگ  ، تنظیمات افزونه و اطلاعات نمایه کاربر می شود.

وظیفه PHP این است که اطلاعات خاصی را از پایگاه داده دریافت کرده و آن ها را در یک صفحه وب HTML قرار دهد. کد های PHP در فایل هایی با پسوند .php ذخیره می شوند. اگر فایل ها مربوط به وردپرس را از فایل منیجر هاست میزبان مشاهده کنید متوجه خواهید شد که بیشتر پوشه های وردپرس را چنین فایل هایی تشکیل داده اند.

در تصویر زیر اسامی فایل هایی مانند wp-config.php ، index.php را مشاهده خواهید کرد. هر یک از این فایل ها حاوی کدی است که برای انجام اقدامات مختلف در وردپرس استفاده می شود.

وردپرس چگونه از PHP استفاده می کند؟

به طور کلی ، یک فرد عادی نیازی به یادگیری زبان PHP برای راه اندازی و مدیریت وب سایت با وردپرس ندارد. اما اگر می خواهید به طور حرفه ای با وردپرس سایت بزنید و به نوعی توسعه دهنده وردپرس شوید ، باید زبان برنامه نویسی PHP را به خوبی آموزش ببینید.

شاید یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده زبان برنامه نویسی PHP بیش از هر زمان دیگری در وب گسترش یابد ، استفاده بهترین سیستم های مدیریت محتوا از این زبان برنامه نویسی می باشد. پس ، اگر برنامه ای برای حرفه ای شدن در وردپرس دارید ، باید بر زبان PHP مسلط شوید.

نیازمندی های متخصص وردپرس

نیازمندی های متخصص وردپرس

ممکن است فکر کنید که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس تنها چیزی که باید بدانید HTML ، CSS و کمی PHP است. این شروع خوبی است ، اما توسعه وردپرس به آسانی یادگیری PHP نیست.

برای اینکه خود را توسعه دهنده وردپرس بنامید ، باید در موارد مختلفی را آموزش ببینید:

  • آموزش فرانت-اند : شناخت زبان های HTML ، CSS ، JavaScript و jQuery که در آموزش طراحی سایت با HTML و CSS به صورت کامل آموزش داده می شود.
  • آموزش بک-اند پی اچ پی و پیکربندی اولیه سرور
  • آشنایی با هاست و دامنه : آشنایی با سی پنل یا دایرکت ادمین
  • آموزش کنترل پنل وردپرس : در این مراحل باید

آیا کاربران وردپرس باید PHP بلد باشند؟

کاربران وردپرس برای استفاده ، اجرا یا مدیریت یک سایت وردپرسی نیازی به یادگیری PHP ندارند. وردپرس در حال حاضر دارای فایل های PHP مورد نیاز شما و همچنین قالب ها و افزونه ها است تا بتوانید از وردپرس بدون مهارت برنامه نویسی PHP استفاده کنید.

اکثر کاربران وردپرس هرگز نیازی به دانستن نحوه کدگذاری در PHP ندارند ، اما اگر علاقمند به توسعه افزونه ها یا تم های شخصی خود یا ایجاد سفارشی سازی پیشرفته برای سایت های وردپرسی هستید ، باید نحوه استفاده از PHP را بیاموزید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم کاربر وردپرس نیازی به یادگیری زبان پی اچ پی نداشته ولی در برخی از موارد برای انجام تغییرات ساختاری نیازمند دانش پی اچ پی خواهید بود . اگر قصد دارید موارد زیر را خودتان انجام دهید باید زبان برنامه نویسی پی اچ پی برای وردپرس را آموزش ببینید :

  • طراحی و کدنویسی قالب
  • تولید افزونه یا پلاگین های وردپرسی
  • تغییرات در ساختار اصلی افزونه ها

دانش PHP برای توسعه وردپرس چقدر اهمیت دارد؟

سایت های وردپرسی بسیار به تم ها و افزونه های آماده متکی هستند و همین موضوع نیز باعث کند شدن سرعت سایت و برآورده نشدن نیاز شما می شود. با این حال وردپرس یک سی ام اس اوپن سورس است و اگر زبان پی اچ پی یاد داشته باشید به راحتی می توانید شخصی سازی کرده و با کد نویسی تمام نیاز های سایت خود را برآورده سازید و همچنین با کاهش افزونه ها سنگین و نوستن افزونه های کاربردی متناسب با سایت خود سرعت بارگزاری سایت را نیز افزایش دهید.

اگر پی اچ پی بلد باشید و با توابع وردپرس آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید افزونه های پولی گران قیمت را تولید کنید و هزینه های آن ها را صرفه جویی کنید. همچنین شناخت پی اچ پی می تواند شما را در طراحی صفر تا صد قالب های وردپرسی حرفه ای کند.

بهترین آموزش php برای وردپرس

بهترین آموزش php برای وردپرس

آموزش های پی اچ پی زیادی در سطح نت وجود دارند که کیفیت مطلوبی دارند ، اما بیشتر آن ها مستقل از وردپرس آموزش می دهند و به درد کسانی که وردپرس کار هستند نمی خورد. یکی از بهترین آموزش های پی اچ پی که برای متخصصین وردپرس مناسب است ، توسط سایت فرادرس تولید شده است.

این آموزش برنامه نویسی PHP در حدود 29 ساعت آموزش ویدیویی است که به صورت کامل این زبان برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد.

پس از یادگیری این زبان برنامه نویسی و آشنایی با وردپرس به راحتی می توانید پلاگین نویسی ، طراحی قالب و … را به تنهایی انجام دهید.

در انتهای این مقاله به شما توصیه می کنیم تا یادگیری برنامه نویسی پی اچ پی را از سایت زیر شروع کنید.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *