تبلیغات

تبلیغات

معرفی سرور های سیسکو و نکات مهم در انتخاب درست آن

Cisco-servers

سرور های سیسکو مدل های ختلفی دارند و هر کدام به منظور شبکه های مختلف با کاربری متفاوت به کار گرفته می شوند ، در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم تا به صورت کامل شما را با سرور های سیسکو وتجهیزات شبکه آشنا کنیم تا پس از یادگیری و آموزش سیسکو بتوانید بهترین شبکه با تجهیزات این شرکت را ایجاد کنید.

شرکت ها به زیرساخت های محاسباتی مدرن نیاز دارند تا بتوانند همزمان با تغییر الزامات تجاری در حین ایجاد نوآوری همگام شوند. طیف گسترده ای از راه حل های محاسباتی سیسکو ، تمام منابعی را که تیم فناوری اطلاعات برای موفقیت امروز و پیشرو شدن در آینده نیاز دارد را فراهم می کند و در حالی که بهره وری را افزایش می دهد ، هزینه کل پروژه را کاهش می دهد و مدیریت را ساده می کند .

با سرورهای پیشرفته سیسکو ، زیرساخت های فوق العاده همگرا  ، مدیریت SaaS ، نرم افزار بهینه سازی و موارد دیگر را به راحتی برای تمام کسب و کار ها  فراهم خواهد نمود.

سرور UCS سیسکو

سرور UCS سیسکو

سیستم محاسبات متحد سیسکو (UCS) یک سیستم کامپیوتری مرکز داده است که شامل سخت افزار محاسباتی ، پشتیبانی از مجازی سازی ، فناوری پارچه مبدل و نرم افزار مدیریتی است که در سال 2009 توسط Cisco Systems معرفی شد. این قابلیت های بسیار مقیاس پذیر از طریق ادغام اجزای مرکز داده ، که به عنوان یک واحد در نظر گرفته می شوند ، به بازار عرضه شده است.

معماری محاسباتی که برای نوآوری در فناوری اطلاعات و افزایش کارایی طراحی شده است. UCS سیسکو ، سرورها ، شبکه ها و مدیریت را در یک سیستم منسجم ترکیب می کند .

سرورهای سیسکو در بین مدیران شبکه کمتر از سرورهای HP محبوبیت دارند ، بنابراین استفاده از این نوع سرورها در اولویت بسیار کمتری قرار دارد.

سرورهای سیسکو UCS توانایی پشتیبانی از سیستم عامل های سنتی و محیط های فیزیکی را دارند ، اما این محصولات برای محیط های مجازی بهینه شده اند.

تاریخچه سرور های سیسکو

اولین محصولات UCS در سال 2009 حدود ماه آوریل معرفی شد و در سپتامبر همان سال نیز نصب و پیکربندی شد. اجزای محاسباتی UCS در دو نسخه موجود است.

در سال 2010 ، در برخی از مدل های سرور ، فناوری حافظه بهبود یافت و تعداد سوکت های حافظه که می توانند به کانال حافظه متصل شوند افزایش یافت. نسل چهارم در سپتامبر 2014 معرفی شد. این شامل سری M بود اما در سال 2016 به دلیل فروش کم این سری از خط تولید خارج شدند.

انواع سرور های سیسکو

سرور UCS سیسکو یک زیرساخت محاسباتی یکپارچه است که با مدیریت مبتنی بر هدف کار می کند. همچنین برای محاسباتی که نیاز به ارتباط از راه دور با سرور و کاربران یا موضوعات مربوط به اینترنت اشیا دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

قابل ذکر است که سرور UCS سیسکو از معماری و طراحی مدیریت مرکز داده بسیار ساده بهره گرفته است. این سرور ها سری های M ، B ، C و S روانه بازار شده است که هر کدام ویژگی مختص خودش را دارد.

برای اینکه بتوانید در بین انواع مختلف سرور های سیسکو انتخاب مناسب با شبکه خود داشته باشید ، می توانید آموزش CCNA سیسکو را که سایت فرادرس تولید نموده است را مشاهده کنید. در زیر نیز ما انواع سرور های UCS شرکت سیسکو را مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی های هر کدام را بیان نموده ایم تا بهتر با این سرور ها آشنا شوید.

سرور UCS سیسکو سری B

سرور UCS سیسکو سری B

سرورهای خانواده سیسکو مدل Blade که بو صورت مخفف سری B نامیده می شوند بر اساس پردازنده های Intel Xeon طراحی شده اند. آن ها با برنامه های مجازی معمول کار می کنند و عملکرد ، بهره وری انرژی ، انعطاف پذیری و کارایی را افزایش می دهند.

این سری از سرورها از قابلیت پشتیبانی از 2 و 4 پردازنده را دارند و بر روی یک شاسی Blade اجرا می شود. سرورها از طریق FEX روی پلتفرم 40 گیگابایت به شبکه متصل می شوند.

مدل های پر استفاده سری بی UCS B480 M5 Blade Server و UCS B200 M5 Blade Server می باشد. این مدل ها را نیز به عنوان M5 نیز می شناسند.

مشخصات اصلی این دو سرور به شرح زیر می باشد.

سرور سیسکو مدل B480 M5

  1. نسل دوم پردازنده های Intel® Xeon®
  2. 4 عدد سوکت پردازنده
  3. ذخیره سازی تا 18 ترابایت
  4. حداکثر 4 پردازنده گرافیکی
  5. حداکثر 8 سرور به ازای هر شاسی
  6. پشتیبانی از حافظه های SAS/SATA/SSD/NVMe

سرور B480 M5 Blade سیسکو

  1. نسل دوم پردازنده های Intel® Xeon®
  2. دو عدد سوکت پردازنده
  3. ذخیره سازی تا 9 ترابایت
  4. حداکثر 4 سرور به ازای هر شاسی
  5. پشتیبانی از حافظه های SAS/SATA/SSD/NVMe
  6. حداکثر 2 پردازنده گرافیکی

سرور UCS سیسکو سری C

سرور UCS سیسکو سری C

سرورهای رک Cisco UCS سری C محاسبات یکپارچه را در یک فرم استاندارد صنعتی برای کاهش TCO و افزایش دسترسی ارائه می دهند. این سرور ها که به عنوان سرور ها رک سیسکو شناخته می شوند ویژگی های جذابی اعم از ، ایجاد توازن در پردازش ، لود سریع و … را ارائه می دهد.

این سری از سرورهای سیسکو دارای امنیت قابل قبولی می باشد ، اما برای افزایش امنیت بیشتر سرور همانطور که در آموزش امنیت شبکه بسیار تکرار شده است باید از فایروال های فیزیکی این شرکت استفاده نمایید.

سرورهای رک Cisco UCS سری C مزایای زیر را ارائه می دهند:

  • نقطه ورود مستقل از فاکتور فرم به UCS سیسکو
  • نصب ساده و سریع برنامه ها
  • گسترش نوآوری ها و مزایای محاسباتی همگرا برای سرورهای رک
  • افزایش انتخاب مشتری با مزایای منحصر به فرد و مدل های زیاد
  • افزایش دسترسی ساده به سیستم
  • کاهش هزینه های آتی سرور

همانند سری B سرور های سیسکو مدل M5 را برای سری C نیز تولید کردند که جزو محبوب ترین سرور های رک این شرکت قلمداد می شوند. در زیر مهم ترین ویژگی های این نوع سرور ها را بیان کرده ایم.

ویژگی های سرور های M5 سری C سیسکو

  • استفاده از سی پی های سری زنون اینتل ( نسل اسکای لیک )
  • امکان استفاده رم با سرعت 2666 مگاهرتز و ظرفیت حداکثر 126 گیگابایت
  • پشتیبانی از FlexStorage
  • پشتیبانی انواع هارد درایو همچون HDD ، SSD و M.2

سرور UCS سیسکو سری M

سرور UCS سیسکو سری M

طراحی منحصر به فرد Cisco UCS سری M ترکیبی از فناوری Cisco Virtual Interface Card (VIC) و مدیریت یکپارچه سرور با عناصر محاسباتی در معماری متراکم است. سرورهای سری M سیسکو UCS مقرون به صرفه ، قابل سفارشی سازی و با مدیریت آسان هستند.

معماری سرور های سیسکو سری M با سرورهای سنتی متفاوت است زیرا می تواند بارهای کاری را در محیط های محاسبات ابری توزیع کند. در حالی که سرورهای سری B و سری C چندین برنامه را روی یک PCIe اجرا می کنند تا از پردازنده های دوگانه با I / O اختصاصی و ذخیره سازی محلی استفاده کنند ، سرور جدید با کارایی بالا ، با قابلیت اشتراک گذاری ویژگی هایی مانند I / O ، ذخیره سازی ، منبع تغذیه و خنک کننده در 16 پردازنده است.

این منابع با استفاده از کارت های رابط مجازی Cisco برای استفاده نرم افزاری توزیع می شوند. و این سرور ها قابلیت پشتیبانی از 16 پردازنده را داشته که هریک دارای چهار هسته و 32 گیگابایت رم هستند. علاوه بر این ، هر یک از این پردازنده ها از دو اتصال 40 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کنند و می توانند چهار اس اس در را پشتیبانی کنند.

بنا بر این توانایی کانفیگ کردن یک سرور قدرتمند با 320 پردازنده و 1280 هسته محاسباتی را خواهید داشت که تا حداکثر 10 ترابایت حافظه داخلی را می تواند پشتیبانی نمایید. اگرچه از هارد های اکسترنال نیز برای افزایش ظرفیت تا 128 ترابایت می توانید بهره بگیرید.

ویژگی های سرور های سیسکو سری M

  • پشتیبانی از 16 سرور در فضای رک 2RU
  • کاهش هزینه ها به علت کم کردن ابعاد سرور ها
  • مدیریت یکپارچه برای سرورها ، شبکه ها و ذخیره سازی
  • شاسی ماژولار با اجزای قابل تعویض
  • کاهش مصرف برق سرور

سرور UCS سیسکو سری S

سرور UCS سیسکو سری S

سرور ذخیره سازی Cisco UCS سری S یک سرور ماژولار دوگانه x86 است. این سری از سرور ها نیز مانند سایر سرور های سیسکو دارای انعطاف پذیری بالا می باشد. این سرور ها ظرفیت های بالایی داشته و می توانند ظرفیت ها بزرگی همچون پتابایت را پشتیبانی کنند.

Cisco UCS S به شما کمک می کند تا به بالاترین سطح عملکرد و ظرفیت دست پیدا کنید. با قابلیت گره دوگانه مبتنی بر پردازنده Intel Xeon سری E5-2600 v4 ، حداکثر تا 720 ترابایت فضای ذخیره سازی داخلی را به صورت فشرده فراهم کنید.

اتصال شبکه با دو پورت 40 گیگابایتی به گره های سرور با O / I یکپارچه برای اتصال بین محیط های NAS و SAN ارائه می شود. این سرور ذخیره سازی با ظرفیت بالا به راحتی در یک رک استاندارد 32 اینچی مانند Cisco R42612 قرار می گیرد.

انتخاب بهترین سرورهای سیسکو

حال که با ویژگی ها سرورهای مختلف شرکت سیسکو آشنا شدید می توانید انتخاب بهتری به نسبت بودجه و نیاز خود داشته باشید. با این حال مشاهده آموزش شبکه های کامپیوتری می تواند کمک زیادی در انتخاب سرور ها داشته باشد. در این آموزش سایت فرادرس ابتدا با مهم ترین مفاهیم شبکه آشنا شده و با تمامی شرکت ها ارائه دهنده تجهیزات شبکه آشنا خواهید شد تا بتوانید در بین تعداد زیادی از سرور های شرکت های مختلف بهترین سرور را برای شبکه خود تهیه کنید.

قبل از انتخاب سرورهای سیسکو باید به نکات زیر توجه داشته باشید تا انتخاب درستی در خرید سرور داشته باشد :

نکات مهم در مورد سرور های سیسکو

نکات مهم سرور های سیسکو

  1. این سرور ها از استاندارهای صنعتی و سخت افزاری X86 استفاده می کنند. که سازگاری بالا ، با انواع سیستم ها را پدید می آورد.
  2. سرورهای UCS می توانند تا 160 گیگابیت بر ثانیه ورودی/خروجی را برای هر شاسی 4 تا 8 تیغه ارائه دهند.
  3. در سرور های سیسکو از VIC یا CNA برای اتصال شبکه به سرور استفاده می شود.
  4. نرم افزار مدیریتی سیسکو Cisco UCS Manager نام دارد و قادر به مدیریت مجازی ساز های سیسکو می باشد.
  5. استفاده و مدیریت ساده سرور های سیسکو باعث افزایش تعداد مخاطبانش شده است.

سایت فرادرس یکی از سایت هایی است که در زمینه های مختلفی از جمله شبکه و سرور مطالب و آموزش های ارزشمندی را منتشر کرده است. توصیه ما به شما این است که برای دستیابی به آموزش های تخصصی به این سایت سری بزنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *