تبلیغات

تبلیغات

بهترین آنتی ویروس ایرانی – معرفی 3 آنتی ویروس برتر ایرانی و مقایسه آنها

Antivirus Concept. Laptop Computer Protected By Shield

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد معرفی بهترین آنتی ویروس ایرانی را داریم . در این مقاله بهترین آنتی ویروس های مناسب ایرانی ها را بررسی می کنیم تا به انتخاب درست بر اساس نیازمندی خود برسیم.

ما سه آنتی ویروس ایرانی و چند آنتی ویروس خارجی را بررسی کردیم تا با بررسی این موارد بهترین آنتی ویروس ایرانی را شناسایی کنیم.

ما با مقایسه آنتی ویروس ها قصد داریم قدرت هر کدام را شناسایی کرده و ویژگی های منحصر به فرد هر کدام را بررسی کنیم.

برای آشنایی با آنتی ویروس ها، مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود.

آنتی ویروس های ایرانی

در زمان نگارش این مقاله ما فقط توانستیم سه آنتی ویروس معتبر ایرانی را پیدا کنیم این سه آنتی ویروس موارد زیر هستند.

  • آنتی ویروس شید
  • آنتی ویروس پازهر
  • آنتی ویروس پادویش

معرفی آنتی ویروس شید

معرفی آنتی ویروس شید

آنتی ویروس شید توسط آقای آرمان نیری حدودا 22 سال پیش ساخته شد. در چند سال اول تأسیس ، شید توانست پشتیبانی بهتری از محصولات خود ارائه دهد و اعتماد کاربران را به این نرم افزار ضد ویروس ایرانی جلب کند.

قدرت آنتی ویروس شید

قدرت ضد ویروس شید به دلیل استفاده همزمان از دو موتور خارجی بسیار بالا است. در واقع با ترکیب دو موتور ، نقاط ضعف موتورها پوشش داده شده و نقاط قوت آنها به هم اضافه می شود. علاوه بر این ، از آنجا که هر موتور از روش های خاصی برای تشخیص ویروس های ناشناخته استفاده می کند ، استفاده همزمان از آنها همچنین به شناسایی ویروس های ناشناخته کمک می کند.

این نرم افزار از دو موتور آنتی ویروس های نود 32 و آویرا بهره می برد به همین دلیل قدرت تشخیص بالایی خواهد داشت. اگرچه استفاده از دو موتور باعث می شود زمان ویروس یابی منابع بیشتری از سیستم اشغال نمایید به همین دلیل باید رم بالایی داشته باشید.

شناسایی سریع ویروس ها

ویروس های زیادی روزانه تولید و وارد دنیای وب می شوند که موتور های آنتی ویروس باید آن ها را شناسایی کنند. به علت تعداد بالای ویروس های جدید ، هر آنتی ویروس می تواند روزانه تعداد کمی از این ویروس ها را شناسایی کند. ولی ضد ویروس شید چون از دو موتور قدرتمند شرکت های معتبر استفاده می کند سرعت تشخیص ویروس های جدیدش بالا تر خواهد بود ، یعنی اگر نود 32 نتواند ویروس جدید را شناسایی کند احتمال اینکه موتور آویرا این ویروس را تشخیص دهد ( یا بلعکس ) بیشتر خواهد بود. پس دو موتور حرفه ای آنتی ویروس اینجا اهمیت پیدا می کند.

هنگام کار کردن با این نرم افزار متوجه نحوه عملکرد آنتی ویروس خواهید شد و به راحتی می توانید با رابط کاربری شید ارتباط برقرار کنید.

ویژگی های آنتی ویروس شید

  • استفاده از دو موتور قدرتمند به طور همزمان
  • داشتن نسخه رایگان جهت تست
  • قیمت پایین نسبت به آنتی ویروس های خارجی
  • قابلیت قرنطینه کردن فایل های مشکوک
  • شناسایی دقیق ویروس ها
  • شناسایی مالویر ها
  • کاهش زمان شناسایی ویروس ها
  • آپدیت خودکار
  • موقعیت یاب

آپدیت خودکار

این نرم افزار به علت متصل شدن به پایگاه داده اصلی ، زمانی که آپدیت جدیدی ارائه دهد ، به سرعت قابل دریافت است و بدون نیاز به آپدیت دستی خود نرم افزار به صورت خودکار شناسایی نموده و آپدین جدید را دانلود و نصب می نماید.

موقعیت یاب دستگاه

یکی از ویژگی های جذاب این نرم افزار امکان اطلاع موقعیت دستگاه است ، زمان به سرقت رفتن دستگاه ، پس از متصل شدن به اینترنت می توانید موقعیت دقیق دستگاه را مشاهده نمایید.

آنتی ویروس پازهر

آنتی ویروس پازهر

آنتی ویروس پازهر از آنتی ویروس شید جوان تر است و در سال 1391 یعنی حدود 10 سال پیش تولید و عرضه شد. این آنتی ویروس رابط کاربری مینیمال و ساده داشته که کار با آن را برای تمام کاربران راحت کرده است. برخلاف آنتی ویروس های خارجی که معمولا بخش های زیادی دارند ( که معمولا بیشتر شان به کار ما نمی آید و یا طریقه استفاده از آن بخش ها را نمی دانیم.) ، پازهر بسیار ساده ، سبک و قابل فهم است .

اگر آموزش کار با ویندوز را پشت سر گذاشته باشید به راحتی می توانید این نرم افزار را نصب کرده و با آن ویروس یابی نمایید ، به علت فارسی بودن زبان برنامه کار کردن برای تمام سنین بدون دردسر خواهد بود. همچنین رابط کاربری آن نیز کامل قابلیت شخصی سازی را دارد و می توانید رابط کاربری متناسب با خود را ایجاد کنید. اگر به دنبال آموزش ویندوز هستید سایت فرادرس بهترین  کارامد ترین اموزش ویدیویی را برای آن تهیه نموده است.

قدرت آنتی ویروس پازهر

این آنتی ویروس قابلیت شناسایی 4 میلون فایل مخرب را داشته و سرعت تشخصی و قدرت بالایی در از بین بردین ویروس های مضر را دارد.

این آنتی ویروس تا کنون بیش از 77 هزار کاربر داشته و روز به رو به آن ها افزوده می شود. اگر قصد نصب این انتی ویروس را دارید می توانید نسخه 20 روزه رایگان آن را از خود سایت سازنده دریافت کنید و اگر رضایت کامل شما را جلب کرد می توانید آن را با هزینه اندک برای یک سال دریافت کنید.

ویژگی های آنتی ویروس پازهر

  • شناسایی سریع فایل های مخرب
  • اسکن مداوم سیستم
  • کامل فارسی
  • رابط کاربری ساده و قابل فهم
  • امکان ویروس یابی فلش ، رم و هارد اکسترنال
  • پشتیبانی کامل
  • امکان زمان بندی خودکار برای ویروس یابی
  • دیتابیس قدرتمند
  • امکان شناسایی فایل های مشکوک
  • امکان خرید اکانت چند کاربره

آنتی ویروس پادویش

آنتی ویروس پادویش

پادویش Antivirus یک نسخه کامل امنیتی است که مخصوص سیستم عامل ویندوز طراحی شده است و به دلیل ویژگی ها و لوازم جانبی یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای آنتی ویروس شده است. یکی از مهمترین عملکردهای این نرم افزار آنتی ویروس ، ماژول ضد باج افزار است.

این نرم افزار برای پلتفرم های اندرویدی نیز عرضه شده است که بیشتر امکانات آنتی ویروس های خارجی را فراهم می کند.این ضد ویروس قیمت پایینی داشته و خرید اشتراک یک ساله آن برای گوشی های اندرویدی فقط 35 هزار تومان است.

باج افزار های جدید که با ورود به سیستم کل فایل های شما را آلوده کرده و از شما درخواست مقداری بیت کوین می کنند را به راحتی شناسایی خواهد نمود.

در آموزش کار با اینترنت ، روش هایی گفته می شود که از ورود این ویروس های مخرب به سیستم جلوگیری نموده و با تظیم فایروال های سیستم و آنتی ویروس ها از ورود این نوع باج افزار پیش گیری نمایید.

اگر احساس می کنید هنوز به اندازه کافی با اینترنت آشنایی ندارید، مشاهده آموزش های زیر به شما توصیه می شود.

آموزش بالا یکی از بهترین اموزش های مهارت های کامپیوتر است که توسط سایت فرادرس تهیه و تولید شده است.

پادویش یکی از محصولات ارائه شده توسط شرکت امن پرداز به مدیریت عاملی عباس حسینی است. محصول آنتی ویروس این شرکت ، کمی بهتر از سایر نمونه های بومی می باشد.

ویژگی های آنتی ویروس پادویش

  • ویژگی جذاب UPM : این قابلیت زمانی که حافظه خارجی نظیر فلش به کامپیوتر متصل می شود ، به طور خودکار ویروس های آن را شناسایی کرده و اجازه نفوذ آن ها را به سیستم نمی دهد.
  • سرعت شناسایی : این نرم افزار با داشتن الگوریتم های پیشرفته و هوش مصنوعی عالی به سرعت فایل های مخرب را تشخیص خواهد داد.
  • فایروال چند لایه : چند لایه بودن فایروال باعث افزایش ایمنی در هنگام متصل شدن به اینترنت می باشد.
  • ابزار ضد باج افزار : این ابزار با انواع مختلف باج افزار های اینترنتی آشنا بوده و به سرعت آن ها را شناسایی و حذف می کند.( به علت کیفیت بالای ضد باج افزار ، اکانت این ابزار به صورت جداگانه نیز با هزینه کمتر توسط تیم پادویش عرضه می شود.
  • پشتیبانی عالی
  • قدرت بالا

انتخاب بهترین آنتی ویروس ایرانی

انتخاب بهترین آنتی ویروس ایرانی

انتخاب آنتی ویروس برتر بین این سه نرم افزار بستگی به نیاز کاربر خواهد داشت. با این حال ضد ویروس شید و پادویش برتری بهتری نسبت به پازهر دارند و ویژگی ها بیشتری را نیز ارائه می دهند.

هر سه نرم افزار بروز رسانی های خوبی ارائه می دهند و ویروس های جدید را در آپدیت های روزانه و هفتگی به نرم افزار خود معرفی می کنند.

اگر می خواهید بهترین آنتی ویروس ایرانی متناسب با نیاز خود را پیدا کنید ، می توانید نسخه های رایگان که چند روز اجازه استفاده خواهید داشت را نصب کرده و قدرت ، سرعت ، سبکی و ویژگی های دیگر آن ها را مشاهده کرده و انتخاب بهتری داشته باشید. اما از نظر من اختلاف کمی بین این سه نرم افزار وجود دارد و انتخاب های من به ترتیب ، پادویش ، شید و پازهر خواهد بود.

مزایای آنتی ویروس های ایرانی

اگر آموزش مهارت های کامپیوتر را پشت سر گذاشته باشید متوجه خواهید بود که ویندوز یکی از ضعیف ترین سیستم های امنیتی را داشته و مستعد ویروس ها ، مالویر ها باج افزار های و … می باشد. برای همین نیز آنتی ویروس های زیادی اعم از خارجی و ایرانی تولید شده اند که هر کدام دارای معایب و مزایای متفاوت هسنتد.

این سه ضد ویروس ایرانی که معرفی کردیم به چندین علت بهتر از آنتی ویروس های خارجی می باشند و مزایایی بهتری برای ما خواهند داشت.

  • ارزان بودن : آنتی ویروس های ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به خارجی ها دارند ، علت اصلی آن هم قیمت بالای دلار است که خرید آنتی ویروس ها را به عنوان یک ایرانی سخت و گران کرده است.
  • امنیت بالا : آنتی ویروس های ایرانی به دلیل اینکه باید مجوز های معتبر تهیه کنند اجازه استفاده از اطلاعات شخصی یا فروش آن را به دیگران ندارند ( این مورد برای ادارات و سازمان های امنتی بسیار مهم است.)
  • پشتیبانی : اگر از آنتی ویروس ایرانی استفاده کنید در صورت بروز مشکل به راحتی می توانید با برقراری تماس مشکل خود را رفع کنید ( شرکت هر سه آنتی ویروس دارای پشتیبانی های مختلف اعم از ایمیلی ، آنلاین و تلفنی می باشد.)
  • تحریم : به علت وجود تحریم های ظالمانه برخی از شرکت های معتبر سازنده آنتی ویروس اجازه دادن خدمات به ایرانی ها را ندارند. پس در دوران تحریم این آنتی ویروس ها قنیمت خواهند بود.
  • پشتیبانی از فارسی : برای کسانی که زبان انگلیسی ضعیفی دارند این ویژگی طرز استفاده از ضد ویروس را ساده کرده است.

معایب آنتی ویروس های ایرانی

معایب آنتی ویروس های ایرانی

اگرچه بهترین آنتی ویروس ها نیز دارای معایبی هستند که باعث می شود باگ های امنتی پیدا کنند ، اما معایبی وجود دارد که در هر سه آنتی ویروس ایرانی مشهود بوده و نسبت به آنتی ویروس های خارجی ضعیف هستند. این معایب به شرح زیر می باشد :

  • رابط گرافیکی : آنتی ویروس های خارجی از نظر ظاهری و گرافیکی بسیار جذاب تر از ایرانی ها هستند.
  • قدرت : اگرچه آنتی ویروس های ایرانی از موتور های پرقدرت استفاده می کنند اما نسبت به مشابه های خارجی ، قدرت کمتری دارند.

با اینکه عیب های هر کدام از نرم افزار ها متفاوت است و از این دو عیب فراتر خواهد رفت ، با این حال در سال تولید ملی ، برای اینکه حمایتی هم ما از این نرم افزار ها انجام بدیم از عیب ها و باگ های امنیتی کوچکی که ممکن است داشته باشند چشم پوشی می نماییم.

شما نیز اگر تجربه ای از استفاده از آنتی ویروس های ایرانی دارید می توانید در قسمت نظرات با ما و مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

 

تبلیغات

دیدگاه ها

  • بهزاد بهمن 26, 1400 :: 16:16

    با سلام و تشکر از مطلب خیلی خوبتون.
    خیلی خوب اطلاعات مفید رو به اشتراک گذاشتید.
    من حدودا از سال ۹۰-۸۹ با آنتی ویروس شید آشنا شدم و تا زمانی که آنتی ویروس فعال داشت، از اون استفاده میکردم.
    محیط ساده و جذابی داره.
    همون موقع برام جالب بود که آنتی ویروس ایرانی داریم و یک جوون ایرانی با ترکیب دو موتور آنتی ویروس(که یکی سرعت بالاش مزیتشه و یکی قدرتش)یه آنتی ویروس جدید اختراع کرده و ظاهرا بخاطر وجود تحریم قادر به ثبت بین المللی اون نبود.
    #جوان_ایرانی

  • ممد دی 19, 1400 :: 10:31

    چشم پوشی میکنیم اما ایا از امنیت اطلاعات سیستم هامون هم چشم پوشی بکنیم
    من به شخصه خیلی خوشحال هستم از اینکه ما داریم هر روزه به خودکفایی بهتر و بالاتری نسبت به قبل میرسیم اما بعضی از مسائل جای شوخی و کم کاری نیست ما در امنیت نمایم بگیم تازه وارد کار شدیم حمایت کنید درست میشه در امنیت حداقل چیزی که ما انتظار داریم اینه که شما بگیرید یه انتی ویروسی بیرون بدید که حداقل از ۱۰ تا ویروس شناسایی شده توسط دیگر انتی ویروس های خارجی حداقل ۵ نه ۲ تاش رو تشخیص بده -_- که متاسفانه هنوز هم به این مرحله نرسیدیم ؟چرا باید فایروال خود ویندوز رو خاموش کنم و با چیزی که بدتر از اون هست کار بکنم؟
    بیاید و روی خودمون کار کنیم

    • حمید نوری دی 19, 1400 :: 16:01

      خیلی ممنون از نظرتون ، حرفتون کاملا درست هستش ، استفاده کردن از آنتی ویروس های ایرانی یا خارجی بستگی به شرایط هر کس داره ، چند وقت دیگه اگه کپی رایت نرم افزار به درستی در ایران اجرا بشه مطمئنا نمیشه رایگان از آنتی ویروس های خارجی استفاده کرد و مجبور به آنتی ویروس های ارزان قیمت ایرانی بسنده کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *