تبلیغات

تبلیغات

تکنیک هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

blit

یکی از لذت بخش‌ترین چیزهایی که در زمان شروع یک سفر وجود دارد، پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان و در عین حال مناسب است. خرید بلیط با قیمت کمتر، بر روی کیفیت سفر نیز اثرگذار است و کاهش هزینه‌ها سبب می‌شود تا افراد آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که مسافرت‌های کمتری با هواپیما انجام می‌دهید، شاید قیمت بلیط برای شما اهمیتی نداشته باشد اما افرادی هستند که دائماً به وسیله هواپیما سفر می‌کنند و هزینه نهایی بلیط برای آن‌ها بسیار مهم است.

 در نگاه اول به نظر می‌رسد که خرید بلیط بسیار ساده باشد در صورتی که این کار نیز همانند بسیاری از کارهای دیگر نیازمند کسب اطلاعات است. مسافران حرفه‌ای راهکارها و ترفندهای بسیار زیادی را جهت خرید بلیط هواپیما ارزان به کار می‌گیرند و هزینه سفر خود را کاهش می‌دهند.

در این مقاله به برخی از مهم‌ترین نکته ها در هنگام خرید بلیط برای هواپیما اشاره و بعضی از تکنیک‌های مهم را بررسی خواهیم کرد.

بلیط هواپیما ارزان

توجه به زمان بندی سفر و خرید بلیط هواپیما (روزهای هفته و ساعت‌های روز)

در حال حاضر قیمت بلیط‌های هواپیما آنی است و اغلب اوقات در حال تغییر هستند. این قیمت‌ها به دلیل حجم عرضه و تقاضا نوسان دارند. با این حال اگر به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، چند نکته کلی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می توانید بلیط ارزان‌تری خریداری کنید. مهم‌ترین نکته در خرید بلیط توجه به زمان بندی سفر و به دنبال آن خرید بلیط است.

  • تعطیلات آخر هفته و کلاً وجود هرگونه تعطیلی در ماه سبب افزایش قیمت بلیط هواپیما می‌شود. در این زمان بیشترین تقاضا برای سفر وجود دارد. اگر قصد استفاده از تعطیلات و سفر کردن در این بازه زمانی را دارید، زمان برگشت خود را کمی جا به جا کنید تا دوره تعطیلات بگذرد.
  • برای خرید بلیط هواپیما عجله نکنید تا بتوانید از تخفیف‌های لحظه آخری نیز استفاده کنید. امروزه حتی با گوشی موبایل خود نیز می‌توانید بلیط خریداری کنید.
  • برای سفر کردن به شهرهای مختلف، هیچ گاه آخر هفته، آخر ماه و آخر سال را انتخاب نکنید در این بازه‌های زمانی قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابند.
  • بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما روزهای دوشنبه و سه شنبه هستند. معمولا روزهای چهارشنبه تا شنبه بلیط‌هایی با بیشترین قیمت عرضه می‌شود.
  • بلیط‌هایی که زمان پرواز آن‌ها صبح است صرفه اقتصادی بیشتری دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از بلیط‌های ساعت‌های صبح جهت سفر به مقصد مورد نظر استفاده کنید. این بلیط‌ها اغلب تقاضای کمتری دارند و قیمت آن‌ها پایین‌تر است.
همچنین بخوانید  فروش ابزار صافکاری دست دوم در تهران

بلیط هواپیما ارزان

انتخاب بهینه فصل سفر

برخی از ماه‌های سال در بسیاری از شهرها، مسافر بیشتر است به همین دلیل قیمت بلیط‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به برخی از عوامل مهم در انتخاب فصل بهینه سفر اشاره خواهیم کرد.

  • فصل‌های شلوغ، همچون تابستان که مدارس تعطیل هستند، بلیط هواپیما نسبت به سایر فصل‌ها گران تر است.
  • در فصل‌های گرم هم‌چون تابستان، اغلب کشورهای همسایه نیز آب و هوایی گرم شبیه به ایران دارند. در این آب و هوا می‌توان از تفریحات گردشگری بیشتری استفاده کرد. به همین دلیل تقاضا برای خرید بلیط افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن هزینه‌های خرید بلیط نیز بیشتر می شود.
  • در مقابل برخی از شهرها هم چون شهرهای جنوبی ایران در فصل‌های پاییز و زمستان افزایش قیمت بلیط دارند زیرا این فصول در این شهرها آب و هوای مناسب‌تری دارد و تقاضای سفر نیز بیشتر می‌شود.
  • در کشورهایی که تعطیلات ژانویه وجود دارد، با آغاز تعطیلات قیمت بلیط های هواپیما به مقصد مورد نظر افزایش پیدا می‌کند.
  • اوایل فصل بهار و با آغاز تعطیلات نوروزی، هزینه بلیط‌های هواپیما نیز افزایش پیدا می‎کند. زیرا تعطیل بودن مشاغل و مدارس یک حسن محسوب می‌شود و بسیاری از افراد این فصل را جهت مسافرت انتخاب می‌کنند.
  • معمولاً ماه‌های اردیبهشت در فصل بهار، مهر و آبان در فصل پاییز و بهمن در فصل زمستان کم سفرترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند. بهترین ماه‌ها جهت رزرو بلیط هواپیما یکی از این ماه‌ها هستند.

 

بلیط سیستمی بخریم یا بلیط چارتر و لحظه آخری

برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم در ابتدا باید بدانیم این دو نوع بلیط چه تفاوتی با هم دارند؟

  1. بلیط سیستمی

بلیط سیستمی یک نوع بلیط است که شرکت‌های هواپیمایی مستقیماً قیمت آن‌ها را تعیین می‌کنند. به همین دلیل برای خرید این بلیط‌ها می‌توانید هم از سایت و هم از شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی اقدام کنید. در بلیط‌های سیستمی امکان لغو و استرداد وجود دارد.

  1. بلیط چارتری

در برخی از سفرها تعدادی از بلیط‌های هواپیما رزرو می‌شود و به مرور به فروش می‌رسد. زمان‌هایی که تقاضا برای خرید بلیط کاهش پیدا کند، فروشنده این بلیط ها را تحت عنوان بلیط چارتر ارزان‌تر به فروش می‌رساند. استرداد این بلیط‌های هواپیما معمولا شدنی نیست.

  • در نهایت باید گفت در هر زمانی که می‌خواهید بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید، می بایست هم قیمت بلیط هواپیما سیستمی و هم قیمت بلیط هواپیمای چارتری را بررسی کنید. این نکته که همیشه بلیط چارتری از بلیط سیستمی ارزان‌تر است، یک باور غلط است که در میان مسافران رواج پیدا کرده است. بلیط‌های چارتری در اکثر اوقات در زمان نزدیک به پرواز، ارزان تر هستند. اما در برخی از موارد، تقاضا افزایش پیدا می کند و قیمت بلیط چارتری به سرعت بالا می روند و گاهی از بلیط‌های سیستمی نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه بهتر است به تمامی پروازها توجه کنید.
همچنین بخوانید  عقب نشینی از سیم‌ها؛ مزایای دوربین مداربسته سولار بی‌نظیر

حتی در مسیرهای پر رفت و آمد نیز برخی از زمان‌ها تقاضا کمتر می‌شود. این زمان ها بهترین موقع برای خرید بلیط چارتری هستند. به عنوان مثال ماه اردیبهشت بهترین زمان برای خرید بلیط از نوع چارتر است.

 

استفاده از سفرمارکت موتور جستجو بلیط هواپیما

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید، استفاده از سایت سفرمارکت است. قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی است. جستجوی بلیط‌های سفر در سایت‌های مختلف و آژانس های گوناگون کار دشواری است و بسیار زمان‌بر است به همین دلیل به یک موتور جستجو در میان تمامی بلیط‌های عرضه شده نیاز داریم.

سفرمارکت یک موتور جستجو بلیط هواپیما است. این سایت تمامی بلیط‌ها موجود در بازار سفر را گردآوری کرده است. با جستجوی مقصد مورد نظر خود در سایت سفرمارکت می‌توانید صدها بلیط در انواع مختلف را مشاهده و با هم مقایسه کنید. سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارزانترین بلیط هواپیما را در بازار سفر ایران پیدا کنید.

 

سایت ها و آژانس های مسافرتی قیمت های مخصوص خود را دارند

سایت ها و آژانس های هواپیمایی هر کدام بلیط‌هایی با قیمت‌های مخصوص به خود ارائه می‌کنند. این تفاوت قیمت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سایت و آژانس‌های هواپیمایی

 

کدام شرکت های هواپیمایی بلیط هواپیما ارزانتری دارند؟

یکی از تکنیک‌هایی که می‌توانید به کمک آن یک بلیط هواپیمای ارزان خریداری کنید، شناخت ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلف است. در ادامه به برخی از ایرلاین هایی که بلیط هواپیمایی ارزان ارائه می‌دهند را معرفی می‌کنیم.

  1. هواپیمایی آسمان: یکی از شرکت هایی که پروازهای با کیفیتی ارائه می‌کند هواپیمایی آسمان است. این شرکت سه دفتر هواپیمایی در سراسر کشور دارد و بلیط‌های هواپیمای آن به راحتی در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.
  2. هواپیمایی زاگرس: ایرلاین زاگرس نرخ بلیط‌هایش را مناسب نگه داشته است و در کنار آن پروازهای با کیفیتی نیز ارائه می‌دهد. انتخاب هواپیمایی زاگرس سبب کاهش هزینه‌های شما در سفر می‌شود.
  3. هواپیمایی کاسپین: این ایرلاین بیش از 50 پرواز در هفته ارائه می‌کند و بلیط‌های آن با قیمت مناسبی در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.
  4. هواپیمایی ماهان: یکی از معتبرترین ایرلاین‌ها هواپیمایی ماهان است. این شرکت هواپیمایی پیشرفته‌ترین پروازها را ارائه می‌کند و در مقابل بلیط آن‌ها مخصوصا در پروازهای خارجی مقرون به صرفه است.
  5. ایران ایر: این شرکت در زمینه فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. برای خرید بلیط هواپیمای این شرکت می توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید و ارزان‌ترین بلیط را انتخاب کنید.
همچنین بخوانید  آموزش ارسال استوری در اسنپ چت آزمایشی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *