تبلیغات

نحوه بهینه سازی حافظه داخلی در سیستم عامل مک ( بهبود عملکرد هارد در imac )

mac

یکی از بهترین شیوه ها برای حفظ و بهینه سازی عملکرد مک ، بهینه کردن منظم هارد دیسک است. یک هارد درهم و برهم سرعت فراخوانی داده ها را کند می کند. سرعت اجرا برنامه ها را کاهش خواهد داد.

تمیز نگه داشتن رایانه رومیزی و هارد دیسک شما به اندازه تمیز نگه داشتن خانه شما اهمیت دارد. اگر همه چیز در جایی است که شما نیاز به خاموش و روشن کردن رایانه خود دارید ، کل جریان بسیار بهتر است. اگر رایانه شما مانند گذشته سریع نیست یا چند فصل از آخرین تمیز کردن فنری دیجیتالی شما می گذرد ، مراحل زیر را دنبال کنید:

فضای ذخیره سازی Mac خود را بررسی کنید

هنگام تمیز کردن داده ها ، اولین چیزی که باید از خود بپرسیم این است که “چه چیزی فضای هارد دیسک ما را اشغال می کند؟” گاهی اوقات می توان از حافظه گرانبهای ما با گرفتن یک عکس که در آن هزاران عکس گرفتیم استفاده کرد. یا شاید فیلمی وجود داشته باشد که یک سال پیش بارگیری کرده بودیم و وقتی تماشای آن را به پایان رساندیم حذف آن را فراموش کرده بودیم. علاوه بر این ، ده ها مورد نسبتاً “کوچک” وجود دارد که دیگر به آنها نیاز نداریم و بخش بزرگی از حافظه را اشغال می کنند.

بنابراین چگونه می توانیم بفهمیم فضای هارد به کجا می رود؟

مرحله 1: روی نماد Apple در گوشه سمت چپ بالای صفحه خود کلیک کنید. درباره این مک کلیک کنید.

بهینه سازی حافظه داخلی

مرحله 2: روی برگه “Storage” کلیک کنید. مک شما ممکن است مدتی طول بکشد تا محل ذخیره سازی شما مورد استفاده قرار گیرد.

بهینه سازی حافظه داخلی

مرحله 3: هنگامی که همه چیز بارگیری شد ، خواهید دید که از کل فضای هارد دیسک شما در کجا استفاده می شود. هر دسته رنگ خاص خود را دارد.

بهینه سازی حافظه داخلی

همانطور که مشاهده می کنید ، بیشتر فضای ذخیره سازی مورد استفاده در این هارد دیسک توسط تصاویر به رنگ زرد و سپس مستطیل های کوچکتر با رنگ های مختلف استفاده می شود. برای مشاهده میزان استفاده از فضا برای آن دسته می توانید بر روی هر گروه رنگی حرکت دهید.

بهینه سازی حافظه داخلی

همانطور که مشاهده می کنید ، iCloud از حدود 44 گیگابایت فضای ذخیره سازی در این مک استفاده می کند.

مرحله 4: روی دکمه Manage در سمت راست پنجره کلیک کنید.

بهینه سازی حافظه داخلی

مرحله 5: پنجره جدیدی با چهار روش مختلف برای مدیریت فضای ذخیره سازی شما ظاهر می شود. در سمت چپ ، می توانید تمام فضای ذخیره سازی را که توسط هر دسته اشغال شده است ببینید تا بفهمید چه چیز دیگری فضای ذخیره سازی را در مک شما اشغال می کند.

همچنین بخوانید  چگونه فضای خالی هارد را در مک مشاهده و خالی کنیم

بهینه سازی حافظه داخلی

با کلیک روی هر یک از برگه ها در سمت چپ ، فایل هایی ظاهر می شوند که فضای گرانبهای هارد شما را اشغال می کنند. می توانید این فایل ها را از اینجا باز کنید تا حافظه خود را تازه کنید (به هر حال ، چه کسی می تواند IMG_7024 را از یک تصویر کوچک به خاطر بسپارد؟) و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن فایل را نگه دارید.

بهینه سازی حافظه داخلی

در سمت راست ، چندین راه برای بهینه سازی فضای هارد دیسک به ما داده شده است.

بهینه سازی حافظه داخلی در iCloud

اولین مورد اسنادی را که می توانید در iCloud ذخیره کنید به شما نشان می دهد. به عنوان مثال ، عکس ها (به ویژه وضوح بالا و کیفیت بالا) فضای زیادی را در هارد دیسک شما اشغال می کنند. بنابراین نگه داشتن آن در ابر ، فضای بیشتری را بر روی هارد دیسک شما خواهد داشت.

بهینه سازی حافظه داخلی در iCloud

فضای ذخیره سازی خود را بهینه کنید

در زیر iCloud Storage ، گزینه Optimize Storage وجود دارد. این ویژگی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را که قبلاً تماشا کرده اید حذف می کند – فضای بیشتری برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی جدید باقی می ماند.

بهینه سازی حافظه داخلی در iCloud

سطل آشغال را خالی کنید

آیا تا به حال این جعبه را در غذای مایکروویو انداخته اید و لازم است آن را از سطل زباله بیرون بیاورید تا مرحله بعدی را به یاد داشته باشید؟ خوشبختانه رایانه های ما به همین شکل طراحی شده اند – ما هنوز می توانیم سطل های زباله را پیدا کنیم تا فایل های حذف شده را پیدا کنیم.

با این حال ، درست مانند سطل زباله ما ، باید فضای بیشتری را از بین ببریم. اگر فراموش کردید هر 30 روز یکبار سطل زباله را پاک کنید ، تنظیم خودکار سطل زباله یک ابزار مفید است.

بهینه سازی حافظه داخلی در iCloud

بی نظمی را کم کنید

اگر شما فردی “خارج از دید ، خارج از ذهن” هستید ، به احتمال زیاد پرونده هایی دارید که مدت هاست آنها را باز نکرده اید. گزینه Reduce Clutter فایلهایی را که در دسته های مختلف باز نکرده اید لیست می کند. پس از آن ، هر برگه فایل های موجود در آن پوشه را به شما نشان می دهد که ممکن است علاقه مند به حذف آنها باشید.

بهینه سازی حافظه داخلی در iCloud

جایگزینی هارد قدیمی با تازه

بهینه سازی فضای هارد دیسک شما برای کاهش کشش در قدرت پردازشی رایانه شما عالی است. علاوه بر این ، نگهداری و بهینه سازی دستگاه شما استفاده شما از Mac را روان تر می کند و فضای بیشتری برای استفاده از رسانه ها و فایل هایی که به شما خدمات بهتری ارائه می دهند در اختیار شما قرار می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *