تبلیغات

تبلیغات

چطور می توانیم آموزش فتوشاپ را شروع کنیم؟

photo

به نظر شما فتوشاپ یک نرم افزار است یا یک روش کسب درآمد؟ چطور میتوانیم آموزش فتوشاپ را شروع کنیم؟ این سوال کسانی است که می خواهند وارد دنیای جذاب فتوشاپ شوند. فتوشاپ نرم افزاری است که با تسلط بر آن می توانید به کسب درآمد برسید؛ اگر شما هم میخواهید مراحل قدم به قدم تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه فتوشاپ را بدانید، تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید. اما قبل از ورود به بحث یادگیری و آموزش فتوشاپ جالب است بدانید که  تصاویر به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تصاویری که با دوربین گرفته می شوند و نیازی به ویرایش ندارند
  • تصاویری که با دوربین گرفته می شوند اما نیاز به یکسری ویرایش دارند
  • تصاویری که از صفر تا صد آن با نرم افزارها طراحی می شوند.

 

چطور میتوانیم آموزش فتوشاپ را شروع کنیم؟

  • قدم اول: یادگیری مفاهیم و اصول اولیه دیزاین

شما در ابتدا باید با کلماتی مثل هم ترازی، کنتراست، ریتم و دیگر مفاهیم مربوط به گرافیک دیزاین آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید. برای یادگیری این مفاهیم نیازی به شرکت در کلاس های خاصی نیست فقط کافیست در سطح وب جستجو کنید که اینگونه در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی می کنید.

 

  • قدم دوم: آشنایی با خود محیط فتوشاپ

در قدم بعدی باید با محیط فتوشاپ آشنا شوید تا به شگفتی های این محیط جذاب برسید. برای اینکار می توانید از سایت ادوبی استفاده کنید و یا دوباره در سطح وب جستجو کنید تا به شناخت پنجره ها، نوار ابزارها و امکانات این نرم افزار قدرتمند برسید. جالب است بدانید خود فتوشاپ نیز راهنمای مفیدی برای استفاده از ابزارها دارد که با بردن ماوس بر روی هر یک از ابزارها، توضیحات به شما نشان داده می شود.

 

  • قدم سوم: یادگیری نحوه کار با ابزارهای فتوشاپ

شما بعد از نصب و ورود به نرم افزار فتوشاپ در سمت چپ، یک پنجره از ابزارهای مختلف را مشاهده می کنید که هر کدام رمز و رازهای فراوانی دارند اما وقتی با آنها آشنا شوید و کاربردشان را با هم تلفیق کنید، به طراحی عکسی زیبا می رسید. میتوان گفت این نرم افزار 65 ابزار دارد که مهم ترین موارد استفاده از آن، پرداختن به کارهایی مثل روتوش، برش زدن، ساخت انیمیشن و دیگر کارها است.

 

به همین خاطر پیشنهاد میکنیم روزانه نحوه کار و استفاده از یک ابزار را یاد گرفته و بعد از آن تمرین کنید چراکه استمرار و مداومت در کاری باعث یادگیری بهتر می شود تا هیچگاه آن را فراموش نکنید.

همچنین بخوانید  کنترل ناوگان حمل و نقل با کمک ردیاب

خوبی این روش در این است که به یکباره حجم عظیمی از آموزش ها را فرا نمی‌گیرید تا دچار سردرگمی شوید و یا احساس ضعف و ناتوانی داشته باشید.

  • قدم چهارم: دنبال کردن افراد متخصص در اینکار

بهتر است در حین یادگیری این نرم افزار، استادان اینکار هم دنبال کنید فقط کافیست در شبکه های مجازی جستجو انجام دهید تا متخصصان بسیاری را در این حرفه بیابید و از آموزش آنها بهره ببرید.

 

  • قدم پنجم: شروع و انجام پروژه های کوچک برای خود

بعد از یادگیری، باید کار خود را از جایی شروع کنید و چه کاری بهتر از استفاده از سایت هایی مثل Design Crowd که سفارشات و انجام کارهای ابتدایی بسیاری در آن وجود دارد که برای تمرین می توانید از آن ها الگو بگیرید. اگر در تلاش های اولیه خود به موفقیت نرسیدید اصلا جا نزنید و جرات گرفتن پروژه های دیگر را به هیچ وجه از خود نگیرید.

 

  • قدم ششم: یاد گرفتن کلیدهای میانبر

حالا باید سعی کنید تا حرفه ای کار انجام دهید؛ به همین خاطر باید از کلیدهای میانبر برای کار خود استفاده کنید تا سرعت انجام کار شما بالا رود. برای رسیدن به این موضوع نیز با کمی وبگردی به نتایج خوبی خواهید رسید.

آموزش فوتوشاپ

  • قدم هفتم: استقبال از چالش های بزرگ

حال باید خود را برای چالش های بزرگ تر آماده کنید تا پیشرفت های بیشتری داشته باشید و آموزش های خود را از سطح مطالب وب فراتر ببرید و بسته های آموزشی تخصصی را برای حرفه ای شدن آموزش ببینید.

 

پس متوجه شدیم که….

چطور میتوانیم آموزش فتوشاپ را شروع کنیم اما این نرم افزار یک دنیای بی پایان است که هیچگاه آموزش های آن به پایان نمی رسد.

این نکته هم باید در نظر بگیرید که ممکن است نتوانید به همه آنها مسلط شوید چراکه کاربردهای این نرم افزار بی شمار است بلکه این شما هستید که باید برای خود هدفی را انتخاب و در آن استاد شوید.

آموزش فوتوشاپ

پس به طور کلی میتوان گفت روش های یادگیری فتوشاپ سه دسته هستند: یادگیری رایگان در سطح وب و استفاده از قوی ترین شبکه مجازی به نام یوتیوب، دانشگاه و ورود به رشته گرافیک و در آخر شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری. حقیقت این است که با یک آموزش فتوشاپ آنلاین خیلی راحت با هر کدام از ابزارهای آن آشنا شویم و کار با این نرم افزار شیرین را یاد بگیریم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *