تبلیغات

تبلیغات

تغییر منو استارت ویندوز 11 به ویندوز 10

win11-start-menu

اگرچه ویندوز 11 جدید ویژگی های جذاب زیادی دارد اما برخی از محدودیت ها هم می توان برای این نسخه جدید ویندوز بر شمرد.

در میان همه ویژگی های جدید ویندوز 11 ، منوی دوباره طراحی شده یکی از تغییرات قابل توجهی است که پس از نصب مشاهده خواهید کرد.

منوی استارت جدید کاشی های پویا را به نفع نمادهای برنامه ثابت رها کرده است ، که اکنون از مرکز همه نوار وظیفه ظاهر می شود.

اما اگر اینجا هستید ، مطمئن هستم که منوی استارت جدید را دوست ندارید و به دنبال راهی هستید تا به منوی استارت قدیمی ویندوز 10 در ویندوز 11 بازگردید!

خبر خوب این است که به لطف برخی از علاقه مندان به ویندوز ، می توانید این کار را با یک هک رجیستری ساده انجام دهید. اکنون ، بیایید ببینیم چگونه منوی استارت مورد علاقه خود را بازیابی کنیم.

چگونه می توان منوی Start Windows 10 را در Windows 11 دریافت کرد؟

1. ابتدا ، از Windows Search برای جستجوی “Registry Editor” استفاده کرده و روی “Run as administrator” کلیک کنید. روش دیگر ، می توانید Win + R را فشار دهید تا Windows Run باز شود ، Regedit را تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

تغییر منو استارت ویندوز 11

2. اکنون یک پنجره UAC خواهید دید که از شما اجازه می گیرد تا به ویرایشگر رجیستری اجازه دسترسی دهید. روی دکمه “بله” کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری در ویندوز 11 باز شود.

2. اکنون یک پنجره UAC خواهید دید که از شما اجازه می گیرد تا به ویرایشگر رجیستری اجازه دسترسی دهید. روی دکمه "بله" کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری در ویندوز 11 باز شود.

3. در داخل ویرایشگر رجیستری ، به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

تغییر منو استارت ویندوز 11

4. اکنون روی یک فضای خالی راست کلیک کنید ، سپس از منوی راست کلیک روی “جدید” کلیک کنید و “DWORD (32bit) Value” را انتخاب کنید.

تغییر منو استارت ویندوز 11

5. این یک ورودی جدید در داخل آن مسیر ایجاد می کند ، نام آن را به “Start_ShowClassicMode” تغییر می دهد و Enter را فشار دهید تا ذخیره شود.

تغییر منو استارت ویندوز 11

6. مقدار پیش فرض این ورودی جدید ‘0’ است. برای اینکه این کار کار کند ، باید آن را به “1” تبدیل کنیم. برای این کار ، روی “Start_ShowClassicMode” برای ویرایش پنجره دوبار کلیک کنید و “1” را به عنوان داده مقدار وارد کنید و دکمه “OK” را برای ذخیره آن فشار دهید. (پایه باید فقط هگزادسیمال باشد)

 

تغییر منو استارت ویندوز 11

7. پس از آن ، باید رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا منوی قدیمی Start with Live Tiles را در رایانه شخصی/تبلت ویندوز 11 خود مشاهده کنید.

تغییر منو استارت ویندوز 11

آیا راهی آسان برای تغییر منوی قدیمی Windows 10 Start در ویندوز 11 وجود دارد؟

هیچ راهی ساده برای تغییر منوی شروع به سبک قدیمی Windows 10 وجود ندارد. هر بار که ویندوز 11 جدید را نصب می کنید ، باید کلیه مراحل را برای فعال کردن آن طی کنید.

همچنین بخوانید  6 روش برای رفع خطای Unable to Retrieve Settings در GeForce Experience

از آنجا که ویندوز 11 ویندوز 10 است و دارای رابط کاربری اساسی است ، امیدواریم مایکروسافت یک تغییر ساده در “تنظیمات ویندوز” ایجاد کند تا در به روزرسانی های بعدی ویندوز ، منوی شروع به سبک Win 10 را فعال کند.

من زیاد به نوار وظیفه ویندوز 11 علاقه ندارم. آیا می توانم نوار وظیفه کلاسیک Windows 10 را درست مانند منوی Start دریافت کنم؟

من احساسات متفاوتی در مورد نوار وظیفه جدید دارم زیرا دیگر نمی توانید از نمادهای کوچک استفاده کنید یا موقعیت آن را تغییر دهید. همچنین ، اگر از منوی استارت قدیمی استفاده می کنید ، نوار وظیفه جدید ممکن است به درستی کار نکند.

اما متأسفانه راهی برای تغییر به نوار وظیفه قدیمی ویندوز 10 وجود ندارد. اگر در این مورد چیزی به دست آوردیم ، مقاله را به روز می کنیم.

جمع بندی: منوی شروع ویندوز 10 یا منوی شروع ویندوز 11 ؛ کدومش خوبه؟

بنابراین می توانید به منوی استارت Windows 10 در ویندوز 11 بازگردید. اما اگر صادق باشم ، نسبت به ویندوز 11 جدید تعصب دارم. تمیز ، صاف و بدون هیچ گونه شلوغی بصری است. اما می بینم که برخی از شما منوی قدیمی Start را برای کاشی های زنده و لیست برنامه ها ترجیح می دهید. اما جایی که من فکر می کنم مایکروسافت باید روی نوار وظیفه جدید کار کند. من از طراحی مجدد اخیر اما نمادهای کوچک با موقعیت نوار وظیفه در بالا خوشم می آید ، و این اتفاق نمی افتد.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • امید تیر 7, 1401 :: 18:12

    ممنون از توضیحاتتون
    ولی عملی نیست !!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *