تبلیغات

تبلیغات

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

تلگرام که به عنوان یک جایگزین امن واتس اپ شروع به فعالیت کرد، به عنوان یک برنامه پیام رسان کامل پیشرفت زیادی داشت. این پیام رسان با ویژگی‌های منحصر به فرد خود و تمرکز بر حریم خصوصی و امنیت، جای خود را در میان سایر برنامه‌های رقیب جای داده و محبوبیت بسیاری هم کسب کرد.

در میان همه ویژگی‌ها، تلگرام به دلیل قابلیت ساخت گروه، شناخته شده است. در یک گروه تلگرامی، می‌توانید حداکثر 200،000 عضو اضافه کرده و همزمان با همه آنها چت کنید. بنابراین اگر در فکر این هستید که چگونه می‌توانید گروه‌های تلگرامی را پیدا کرده و به آنها بپیوندید، در این مقاله آموزش خواهید گرفت. اما قبل از آن، بگذارید ببینیم گروه تلگرامی چیست و چه تفاوتی با کانال تلگرامی دارد.

گروه تلگرامی چیست؟

آیا تا به حال درباره چت گروهی در برنامه‌های پیام رسانی چیزی به گوش شما خورده است؟ خوب، یک گروه تلگرام دقیقاً همین است، اما با کمی اختلاف. به طور کلی، برنامه‌های پیام رسان به شما اجازه می‌دهند چند صد عضو را در یک چت گروهی اضافه کنید، در حالی که در یک گروه تلگرامی، می‌توانید حداکثر 200،000 عضو اضافه داشته باشید.

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

نه تنها این، مدیران گروه تلگرامی دارای قابلیت‌های مدیریتی بوده و اجازه داده می‌شود کنترل خوبی روی اعضا داشته باشند. یک گروه تلگرامی می‌تواند عمومی باشد، جایی که هر کسی به آن خواهد پیوست یا یک گروه خصوصی که هر فردی اجازه جوین یا همان افزوده شدن به آن را ندارد. 

چه تفاوتی بین گروه و کانال تلگرامی وجود دارد؟

وقتی در مورد گروه‌های تلگرامی صحبت می‌کنیم، ویژگی دیگری به نام کانال‌های تلگرام وجود دارد. بنابراین افراد معمولاً هر دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

در حالی که گروه تلگرام مکانی است که اعضای گروه می‌توانند در آن گروه پیام ارسال کرده و مکالمه داشته باشند، کانال تلگرام بیشتر شبیه لیست پخش WhatsApp است. این یک ارتباط یک طرفه بوده، جایی که تنها مدیریت می‌توانند پیام ارسال کنند، در حالی که سایر اعضا تنها می‌توانند آن را مشاهده کنند.

بالعکس، تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که کانال پخش خود را با یک گروه عمومی لینک دهید. این به مشترکین اجازه خواهد داد تا درباره پیام‌های ارسال شده در آن کانال به گروه لینک شده، بحث کنند.

هدف اصلی یک کانال تلگرام ارسال محتوا است، جایی که می‌توانید پیام‌های خود را با مخاطبان زیادی به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر، گروه تلگرام بخشی است که اعضا می‌توانند در آن تعامل داشته باشند و بحث کنند.

همچنین بخوانید  درباره تحقیق در عملیات 1 چه میدانید + فیلم آموزش تحقیق در عملیات

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

حال بیایید ببینیم چگونه می‌توانید گروه‌های جالب تلگرامی را پیدا کرده و به آنها جوین شوید.

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم؟

قبل از انجام مراحل بعدی، بگذارید روشن بیان کنیم که نمی‌توانید گروه خصوصی را در فهرست‌های عمومی پیدا کنید. برای پیوستن به آن گروه، از طرف مدیریت، به لینک دعوت خاصی نیاز دارید.

از طرف دیگر، یک گروه عمومی در حال حاضر روی دامنه عمومی با لینک گروهی منحصر به فرد قرار دارد، به طوری که هرکسی می‌تواند با استفاده از آن لینک، گروه عمومی تلگرامی موردنظر را پیدا کرده و به آن بپیوندد.

با روشن شدن موضوع، اکنون خواهیم دید که چگونه می‌توانید گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندید.

از طریق لینک دعوت به گروه تلگرامی بپیوندید

پیوستن به گروه تلگرام با استفاده از لینک دعوت کاملاً آسان است.

  • هر زمان که لینک دعوت گروهی را دریافت کردید، کافی است روی آن کلیک کنید. لینک دعوت گروه خصوصی مانند https://t.me/joinchat/’some_random_characters ‘خواهد بود.
    اما اگر یک گروه عمومی است، لینک باید به این شکل باشد، https://t.me/’GroupUserName ‘.
  • با کلیک روی لینک، برنامه تلگرام شما در تلفن هوشمند یا وب تلگرام شما در صورت استفاده از نسخه وب باز خواهد شد. اکنون برای پیوستن به آن گروه باید روی “پیوستن به گروه” در قسمت پایین ضربه بزنید.

خوشبختانه مراحل با موفقیت به اتمام رسید و اکنون شما عضو گروه هستید.

بدون لینک دعوت به گروه تلگرامی بپیوندید

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

حتماً برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه می‌توانید بدون لینک دعوت، گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندید. در این حالت، اگر یک گروه عمومی باشد، می‌توانید نام گروه را مستقیماً در برنامه جستجو کنید.

جستجوی تلگرام نتایج را تحت عنوان “جستجوی جهانی” به شما نشان می‎‌دهد، جایی که همه گروه‌ها و کانال‌های عمومی تلگرام در مورد کلمه کلیدی جستجو را نشان می‌دهد.

شما باید یکی را که می‌خواهید به آن بپیوندید باز کرده و سپس روی “پیوستن به گروه” ضربه بزنید تا عضو آن گروه شوید.

با این حال، فرض کنید شما به دنبال گروه‌های جالبی در مورد علایق خود هستید، وب سایت‌ها و فهرست‌های آنلاین لینک‌هایی را به چنین گروه‌های عمومی تلگرام ارسال می‌کنند. در این صورت، به راحتی می‌توانید گروه‌های تلگرامی از دسته‌های مختلف را پیدا کرده و به آنها بپیوندید.

این‌ها چند وب سایت هستند که می‌توانید برای یافتن چنین گروه‌های تلگرامی دنبال کنید:

  • TDirectory.me
  • TGDR.io
  • TelegramChannels.me

توجه داشته باشید که این دایرکتوری‌های شخص ثالث هستند و هیچ جا به طور رسمی با تلگرام ارتباط ندارند.

همچنین بخوانید  حل مشکل از کار افتادن کیبورد لپ تاپ یا خراب شدن کلید ها کیبورد

هر آنچه باید درباره پیوستن به تلگرام بدانید

چگونه گروه تلگرامی را بی صدا کنیم؟

بله، پیوستن به گروه‌های جالب تلگرامی می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما گاهی اوقات هنگامی که با تمام پیام‌های اعلان چنین گروه‌هایی رو به رو می‌شوید، می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. این امر در مورد گروه‌های تلگرامی با مخاطبان بیشتر کاملاً صدق کند.

خوشبختانه، تلگرام به شما امکان می‌دهد چنین مکالمات را برای جلوگیری از پینگ ناخواسته، بی صدا کنید. برای خاموش کردن گروه تلگرامی، به گروه‌ها سر بزنید و روی نام آن ضربه زده تا به اطلاعات گروه دسترسی پیدا کنید.

در این قسمت، اگر از iOS استفاده می‌کنید، روی نماد “زنگوله” کلیک کنید تا اعلان‌های گروه بی صدا شود. در اندروید، ضامن “Notification” را خاموش کنید. دیگر برای پیام‌های داخل یک گروه بی صدا پینگ دریافت نخواهید کرد.  هر زمان که مایل به بررسی چنین گروه‌هایی هستید باید برنامه تلگرام خود را باز کنید.

چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

چگونه از گروه تلگرامی خارج شویم؟

بنابراین شما دیگر نمی‌خواهید بخشی از یک گروه تلگرامی باشید، یا برخی شما را به گروه تصادفی اضافه می‌کنند که می‌خواهید ترک کنید. تلگرام به شما امکان می‌دهد این کار را در چند مرحله ساده انجام دهید.

ترک گروه تلگرامی در iOS

گروه تلگرامی را که می‌خواهید در برنامه تلگرام ترک کنید، باز نمایید. اکنون روی نام گروه ضربه بزنید تا به اطلاعات گروه دسترسی پیدا کنید و سپس روی دکمه «ترک» درست در زیر نام گروه ضربه بزنید. اکنون یک پیام بازشو مشاهده خواهید کرد، گزینه «ترک گروه» را انتخاب کرده و سپس خارج خواهید شد.

ترک گروه تلگرامی در اندروید

در نسخه اندروید، برنامه تلگرام را باز کنید و سپس به گروهی که می‌خواهید ترک کنید، بروید. در داخل گروه، روی نام گروه ضربه بزنید تا به اطلاعات گروه دسترسی پیدا کنید.

از آنجا روی منوی سه نقطه ضربه زده و سپس گزینه «ترک گروه» را انتخاب کنید. یک پیام تأیید ظاهر خواهد شد. برای خروج از آن گروه تلگرامی، باری دیگر”ترک گروه” را انتخاب کنید.

منبع :
mrnoob

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *