تبلیغات

تبلیغات

مشاهده فعالیت انجام شده کاربران در ویندوز

eventviewer

مشاهده فعالیت کاربران در ویندوز با چند روش ویژه تا بتوانید جزئیات تمام فعالیت های انجام شده در ویندوز را مشاهده کنید. با ادامه مقاله با تک تیپ همراه باشید.

همانطور که می دانید ، در ویندوز ، انجام هر کاری به عنوان یک log برای ورود به آن ذخیره می شود و با مراجعه به این گزارش ها در Windows Event Viewer ، می توانید از وقایع رخ داده در سیستم خود مطلع شوید .

هر رویدادی حداقل به طور جزئی در این قسمت ضبط می شود ، و جزئیات کار های هر کاربر را در خود ذخیره می کند.

روشی آسان و ساده برای مشاهده سابقه کار کاربر پوشه ای به همین نام قبلاً توسط خود سیستم عامل در نمایه کاربر ایجاد شده است و سابقه هر کاربر به طور جداگانه در پوشه های اخیر آنها ذخیره می شود.

مشاهده فعالیت کاربران در ویندوز event viewer

event viewer جزو نرم افزار های خود ویندوز بوده و نیاز به نصب مجدد آن ندارد و برای مشاهده جزئیات فعالیت ها باید به شکل زیر عمل کنید.

ابتدا پنجره Run را با استفاده از کلید ترکیبی ویندوز + آر ( win + R ) اجرا نمایید.

مشاهده فعالیت کاربران در ویندوز

پس از اجرا Run در فیلد موجود کلمه recent را تایپ کرده و اینتر را بفشارید.

مشاهده فعالیت کاربران در ویندوز

همانطور که مشاهده می کنید وارد پوشه اخیر شده اید و سابقه کار کاربران را مشاهده می کنید..

اگر موارد یا سوابق زیادی در این پوشه وجود دارد ، می توانید برای مثال آنها را با کلیک روی ستون اصلاح تاریخ مرتب کنید و بر اساس جدید ترین لاگ ها مرتب کنید.

البته می توانید سوابق موجود در این پوشه را نیز پاک کنید تا خالی شود. نگران نباشید ، فقط انتخاب و حذف کنید ، فقط سابقه این پرونده ها از این پوشه حذف می شود و پرونده های اصلی حذف نمی شود.

مشاهده فعالیت های انجام شده در ویندوز با LastActivityView

پس از نصب نرم افزار روی سیستم ، برنامه LastActivityView از لحظه ای که شما کامپیوتر را روشن می کنید و با برنامه ها و محیط ویندوز کار می کنید تا لحظه ای که کامپیوتر را خاموش می کنید تمام فعالیت ها و فرآیندهای انجام شده به صورت گزارش در سیستم ذخیره می شوند.

اما بازیابی و مشاهده گزارش برای کاربران معمولی دشوار است و نیاز به دانش کافی دارد، LastActivityView نام ابزار کم حجم و فوق العاده ای است که با استفاده از آن می توانید یک گزارش کامل از فعالیت های انجام شده در ویندوز تهیه کنید.

همچنین بخوانید  آشنایی با روش های پایه سئو برای بهبود وب سایت

چگونه هیستوری فعالیت ویندوز 10 را حذف کنیم؟

همانطوری که در بالا اشاره کردیم با استفاده از برنامه ران ویندوز کلمه ریسنت را تایپ کنید تا وارد تاریخچه شوید.

پس از ورود و مشاهده تاریخچه می توانید با استفاده از کلیک راست و یا کلید Delete هیتوری فعالیت کاربران را حذف نمایید.

مشاهده history کارهای کاربران در سیستم , کارهای انجام شده کاربر در ویندوز , دیدن لاگ های کاربران در ویندوز , دسترسی به پوشه Recent , خالی کردن پوشه recent , نحوه مشاهده کارهای کاربران در ویندوز , چگونه رویدادهای کاربران در ویندوز را می توان دید , چگونگی دسترسی به لاگ های کاربران , دیدن history کارهای کاربران در ویندوز

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *