تبلیغات

تبلیغات

فست شارژ یا شارژ سریع چیست ؟ انواع فست شارژ (2020)

what-is-fast-chargin

فست شارژ یا شارژ سریع گوشی یکی از جدید ترین دست آورد های شارژ باتری گوشی های جدید می باشد ، این قابلیت بسیار ویژه بوده و علاوه بر سرعت شارژ بالا باعث افزایش عمر باتری نیز می شود.

اگر در چند سال گذشته در بازار گوشی های هوشمند حضور داشته اید ، قطعاً اصطلاح شارژ سریع یا فست شارژ را شنیده اید. آنچه شما احتمالاً نمی دانسته اید این است که شارژ سریع یک اصطلاح عمومی است که به معنای کمی متفاوت بسته به فروشنده است زیرا استاندارد صنعتی وجود ندارد.

در صورتی که گوشی شما دیر شارژ می شود پیشنهاد می کنم مقاله حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی را مطالعه کنید در این مقاله ، شما در مورد کار فست شارژ و چرا اهمیت دارد ، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

تاریخچه فست شارژ

قبل از اینکه به شارژ سریع بپردازید ، مهم است که توجه داشته باشید که در طول سالها از نظر شارژ تلفن هوشمند چگونه بوده ایم. تا همین اواخر ، بیشتر دستگاه های تلفن همراه به استاندارد شارژ 5 وات اعتماد داشتند و بنابراین تنها با آداپتورهای 5W عرضه می شدند. سامسونگ یکی از اولین فروشندگانی بود که فراتر از این حرکت کرد ، اگرچه برخی دیگر مدتی عقب افتادند.

به عنوان مثال ، اپل فقط به آداپتورهای 18W که با آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس شروع شده است ، تغییر کرد . مدل های دیگر از جمله آیفون 11 با آداپتور 5W همچنان به بازار عرضه می شوند.

هنگامی که نوبت به خروجی قدرت شارژر می رسد ، جریان و ولتاژ وجود دارد. اولی (که به آن آمپراژ نیز گفته می شود) مقدار برق است که از باتری به دستگاه متصل جریان می یابد. در مقابل ، ولتاژ قدرت آن جریان است. ولتاژ قدرت کل را اندازه گیری می کند ، که شامل آمپرهایی است که با ولتاژ ضرب می شوند.

فست شارژ

فست شارژ چیست

از آنجا که هیچ استانداردی برای فست شارز وجود ندارد ، تولید کنندگان روش های مختلفی را برای سریعتر شارژ کردن دستگاه ارائه کرده اند. شرکت ها یا جریان را افزایش می دهند و یا ولتاژ را تغییر می دهند تا باتری زودتر شارژ شوند. برای اکثر شرکت ها ، این به معنای تغییر ولتاژ در مقابل افزایش جریان است.

شارژ دستگاه معمولی شامل 5 ولت و 2.4 آمپراژ یا 5V / 2.4A است. در عوض ، شارژ سریع یا فست شارژ ، ولتاژ را با فواصل 5 ولت ، 9 ولت ، 12 ولت یا بیشتر هدایت می کند، با افزایش آمپر به 3A و فراتر از آن.

همچنین بخوانید  ویژگی جدید فایل های امن گوگل اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد

رابطه فست شارژ با زمان

هنگامی که به دنبال شارژ سریع دستگاه های خاص هستید ، توجه داشته باشید که شرکت ها معمولاً درصد و زمان شارژ را ذکر می کنند. این ترکیب به شما می گوید در ساعت چه مقدار دستگاه شارژ می شود. معمولاً ، می بینید که یک آداپتور خاص چقدر سریع می تواند به 50 درصد شارژ برسد ، اگرچه این متفاوت است.

به عنوان مثال ، اپل می گوید آیفون 11 پرو با آداپتور 18W در 30 دقیقه 50 درصد شارژ می شود ، با همان آداپتور آیفون 11 پرو مکس در 35 دقیقه می تواند به 50 درصد شارژ برسد. سامسونگ وعده بسیاری از گوشی های خود را مشابه آیفون می دهد.

سازگاری فست شارژ با گوشی

باز هم ، به یاد داشته باشید که هیچ استاندارد شارژ سریع وجود ندارد. برای فست شارژ ، به دستگاهی نیاز دارید که حداقل یکی از پروتکل های موجود را پشتیبانی کند و همچنین یک آداپتور و کابل که آن را پشتیبانی می کند. در غیر این صورت ، دستگاه شما برای شارژ به طور پیش فرض از استاندارد قدیمی 5V / 2.4A استفاده می کند.

انواع فست شارژ

شارژ های فست شارژ انواع مختلفی وجود دارد . تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه نسخه های مختلفی از فست شارژ را ارائه کرده کنید ، از جمله موارد ذکر شده در زیر وجود دارد.

چند نوع شارژر فست شارژ داریم

1) کویک شارژ (Quick Charge)

کویک شارژ شرکت کوالکوم [ Qualcomm ] رایج ترین استاندارد فست شارژ است زیرا بسیاری از شرکت ها از تراشه های کوالکام استفاده می کنند. کویک شارژ نسخه 2 باعث افزایش ولتاژ در فواصل 5 ولت ، 9 ولت و 12 ولت می شود.

کویک شارژ نسخه 3، ولتاژ را در هر نقطه از 3.2 ولت به 20 ولت افزایش داد. هر دو نسخه Quick Charge 2 و Quick Charge3 قدرت اوج 18W را تأمین می کنند. کویک شارژ 4/4 + ، آخرین نسخه کوالکوم، در حالی که محدوده ولتاژ را کاهش می دهد ، آمپر موجود را افزایش می دهد.

Qualcomm Quick Charge را در بین سایر دستگاه های LG ، Razer ، Xiaomi مشاهده خواهید کرد. و حتی بسیاری دیگر شارژرها پشتیبانی کویک شارژ را ارائه می دهند.

2) فست شارژ تطبیقی (Adaptive Fast Charging)

در عوض ، فست شارژ تطبیقی سامسونگ در اکثر دستگاه های نسل فعلی سامسونگ یافت می شود و از واریانس پروتکل کویک شارژ نسخه 2.0 شرکت کوالکوم استفاده می کند. بار دیگر ، به افزایش ولتاژ یا آمپراژ موجود متکی است. لیست دستگاه های پشتیبانی از فست شارژ سامسونگ :

  • گلکسی نوت 10 ، نوت 9 ، نوت 8 و نوت 5
  • گلکسی فولد
  • گلکسی اس 6 ، اس 7 ، اس 8 ، اس 9 و اس 10 به همراه نسخه های پلاس
همچنین بخوانید  چگونه تب ها مرورگر سافاری را به آیفون ، آیپد و مک خود ارسال کنیم؟

با طیف شارژرهای شارژ سریع (کویک شارژ) شرکت سازگار است.

3) فست شارژ اپل

با بازگشت به آیفون 8 ، گوشی های اپل از فست شارژ نیز پشتیبانی می کنند. با این حال ، فقط آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس با یک شارژر فست شارژ همراه هستند. دستگاه های لیست زیر از فناوری شارژ سرع اپل پشتیبانی می کنند اما باید آداپتور جداگانه (و کابل) خریداری کنید.

آیفون 8
آیفون 8 پلاس
آیفون X
آیفون XS
آیفون XS Max
آیفون XR
آیفون 11

با استفاده از کابل Apple USB-C ب Lightning ، می توانید آیفون خود را در مدت زمان 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کنید ، تا زمانی که از یکی از این آداپتورها استفاده می کنید:

  • آداپتور برق 18W ، 29W ، 30W ، 61W یا 87W USB-C اپل
  • یک آداپتور برق USB-C شرکت دیگر
فست شارژ اپل
کابل و شارژر فست شارژ اپل

4) پمپ اکسپرس (Pump Express)

MediaTek Pump Express یکی دیگر از استاندارد های شارژ سریع است. در این حالت ، در ضمن ولتاژ جریان را متکی به ولتاژ متغیر می کند. تلفن های هوشمند که از Pump Express استفاده می کنند شامل برخی از گوشی های شیائومی ، موتورلا، نوکیا و سایر موارد هستند.

سایر استانداردهای فست شارژ شامل Oppo Super VOOC Flash Charge ، OnePlus Dash Charging و Huawei SuperCharge وجود دارد. هر دو استاندارد Oppo و OnePlus جریان را به جای ولتاژ افزایش می دهند ، در حالی که فناوری هواوی ولتاژ و آمپر را تغییر می دهد.

5) شارژ سریع بی سیم

اگر فکر میکنید که شارژ سریع بی سیم بهتر از شارژ سریع معمولی باشد ، اشتباه است. حداقل در حال حاضر ، شارژ سریع بی سیم نسبت به آن کند است (چرا شارژر بی سیم دیر شارژ می کند) زیرا بیشتر شارژرهای بی سیم سیستم خنک کننده ندارند.

در سال 2020 ، شارژ بی سیم را بیشتر به عنوان یک راه حل شارژ راحت و سریع در نظر بگیرید، اگرچه با پیشرفت فناوری بی سیم ، این مسئله باید تغییر کند.

فست شارژ و عمر باتری

صرف نظر از پروتکل ، شارژ سریع در دو مرحله کار می کند. اولین مورد مربوط به درصد شارژ است که در بالا ذکر شد. در این زمان ، دستگاه شما با یک باتری خالی یا تقریبا خالی ولتاژ خیلی زیادی دریافت می کند.

این انفجار در بیشتر موارد ، باتری گوشی را در کمترین زمان ممکن حداقل 50 درصد شارژ می کند. این فست شارژ سریع به همین دلیل است که در بین دارندگان دستگاه های تلفن همراه بسیار محبوب شده است.

همچنین بخوانید  8 ویژگی Google Drive در گوشی های اندروید که باید استفاده کنیم .

مرحله دوم فست شارژ سریع بسیار کندتر و عمداً انجام می شود تا باتری زمان بیشتری برای جذب شارژ داشته باشید. در طولانی مدت ، این نوع سیستم قرار است با کمک به جلوگیری از مسائلی مانند گرمای بیش از حد ، خراب شدن باتری ، و سایر مشکلات ، عمر باتری را افزایش دهد (راه های افزایش عمر باتری گوشی).

فست شارژ چیست , معنی فست شارژ , فست شارژ , فست شارژر چیست , فست شارژ یعنی چی , شارژر فست چیست , کابل فست شارژ چیست , 2020 شارژ سریع , شارژ فست چیست , فست شارژ یعنی چه , فست شارز , منظور از فست شارژ چیست

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *