تبلیغات

تبلیغات

هشتگ (Hashtag) چیست؟ و چگونه می توانیم از هشتگ استفاده کنیم؟

what-is-hashtag

در عصر تکنولوژی، شبکه های اجتماعی محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا کرده اند و هر کدام از این شبکه های اجتماعی دارای لغات منحصر به فرد مانند “هشتگ” را اختصاص داده اند. در حقیقت ، هشتگ ها در تمام شبکه های اجتماعی و … وجود دارد. شاید شما آنها را در تبلیغات تلویزیونی ، در بیلبوردهای تبلیغاتی ، یا هنگام مکالمه چند نفر شنیده باشید. ممکن است شما از خودتون بپرسید که هشتگ چیست؟

اگر چنین است ، شما به جای درست آمده اید. ما می خواهیم توضیح دهیم که هشتگ چیست ، هشتگ از کجا سرچشمه گرفته است ، و چگونه می توان از هشتگ ها به درستی استفاده کرد. وقتی به پایان این مقاله رسیدید ، یک استاد هشتگ خواهید بود!

هشتگ را به این شرح تعریف می کنیم:

کلمه یا عبارتی که در ابتدای آن آیکون هش (#) دارد ، برای نشان دادن موضوع پیام در رسانه های اجتماعی است.

استفاده از هشتگ راهی برای علامت گذاری پیام شما به عنوان متعلق به یک موضوع یا موضوع خاص است. افراد دیگر می توانند پس از جستجوی این هشتگ ، پیام ها و مطالبی را در مورد چیزی که مورد علاقه آنهاست ، پیدا کنند. یک هشتگ غالباً لینک برقرار است ، بنابراین می توانید بر روی آن کلیک کنید و مستقیماً به مطالب مرتبط منتقل شوید.

پیشنهادی:

بهترین اصطلاحات اینستاگرام

هشتگ با یک علامت “#” در ابتدای متن اضافه می شود. خود آیکون # گاهی اوقات یک هشتگ خوانده می شود ، اما این دو یکسان نیستند. ایکون # در واقع یک علامت عدد ، علامت پوند ، هشت ضلعی یا هش نامیده می شود. میزان استفاده آن براساس کشورها متفاوت است ، اما اغلب در کنار اعداد معمول یا به عنوان نمادی برای پوند به عنوان واحد وزن استفاده می شود.

به همین ترتیب ، اصطلاح هشتگ در درجه اول به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. در اینجا نمونه ای از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده می شود:

چه کسی هشتگ را اختراع کرد؟

ایده استفاده از هشتگ همانطور که می دانیم برای اولین بار توسط کریس مسینا در سال 2007 مطرح شده است،

در آن زمان ، او عبارت “کانال های برچسب یا tag channels” را به جای “هشتگ” در حال حاضر همه گیر ارائه کرد. به این دلیل است که علامت # قبلاً معنای خاصی به صورت آنلاین داشت. Internet Relay Chat یا IRC ، نوعی پیام رسانی مستقیم مبتنی بر متن ، به اتاقهای مختلف چت (یا “کانال”) تقسیم می شود که پیش از این علامت # وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید کانال های مختلفی مانند #حیوانات و #غذا داشته باشید.

بیشتر بدانید:

تاثیرات شبکه های اجتماعی در سبک زندگی

در سال 2010 توییتر شروع به نمایش هشتگ های معروف در صفحه اصلی خود کرد. از آنجا این هشتگ ها رشد کرد ، از توییتر گسترش یافت و به بسیاری از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر گسترش یافت.

همچنین بخوانید  آموزش نصب لینوکس روی سیستم عامل مک Mac

نحوه استفاده از هشتگ

نحوه استفاده از هشتگ

هر کسی توانایی ایجاد هشتگ جدید را دارد، و توسط افراد و مشاغل یکسان استفاده می شود. به سادگی علامت # را تایپ کنید ، به دنبال آن یک کلمه یا عبارت تایپ کنید و هشتگ شما ساخته می شود. اگر شخص دیگری قبلاً از همان هشتگ استفاده کرده است ، وقتی افراد در جستجوی آن هشتگ هستند ، پست شما در کنار افراد ظاهر می شود.

برای اطمینان از عملکردهای هشتگ خود ، قوانینی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • هشتگ همیشه باید با آیکون # شروع شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که بین متن و هشتگ “#” فضای خالی وجود نداشته باشد. به عنوان هشتگ های زیر صحیح هستند:
  • #تک_تیپ
  • #ایران
  • #Tech_Tip
  • #techtip
  • #ایران1399
  • #تک_تیپ_آموزش_موبایل_و_کامپیوتر
  • از علائم نگارشی ، کاراکترها یا فضاهای ویژه در هشتگ استفاده نکنید زیرا این کار نمی کند. همچنین دقت کنید اگر چند کلمه را میخواهید هشتگ کنید باید بین هر کلمه کارکتر ” خط زیر یا آندرلاین _ ” را مانند بالا وارد کنید.
  • می توانید از حروف بزرگ در هشتگ استفاده کنید ، اما این فقط برای خوانایی است. به عنوان مثال ، هر دو #techtip و #TEchTip هشتگ یکسان هستند.
نحوه گذاشتن هشتگ در اینستاگرام

هر شبکه اجتماعی همچنین در مورد استفاده از هشتگ قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، اینستاگرام فقط تا 30 هشتگ در یک پست امکان پذیر است. همچنین قوانین نانوشته در شبکه های اجتماعی وجود دارد ، مانند این که هشتگ ها را خاص نگه دارید ، پست خود را با آنها بارگیری نکنید ، از موارد نامربوط استفاده نکنید.

چه موقع از هشتگ استفاده کنیم

هر زمان که بخواهید می توانید از هشتگ استفاده کنید، هیچ دلیلی برای متوقف کردن شما وجود ندارد. یک علامت # را اضافه کنید و در ادامه متن یا عبارت خود را با استفاده از قوانین بالا وارد کنید و سپس یک هشتگ ایجاد کرده اید.

استفاده از هشتگ برای مناسبت ها

به طور کلی ، بهترین استفاده از هشتگ زمانی است که می خواهید بحث پیرامون یک موضوع خاص ایجاد کنید یا به آن بپیوندید. بیایید بگوییم شما در شهر مشهد در حال سفر هستید. می توانید پیامی را در رسانه های اجتماعی قرار دهید و در ابتدا یا انتهای متن خود هشتگ های زیر را در رابطه با مشهد و گردش وارد کنید:

  • #مشهد
  • #سفر
  • #مشهد_گردی
  • #مسافرت
  • #مشهد_مقدس

افراد دیگر می توانند از همان هشتگ #مشهد و … استفاده کنند و مطالب شما را مشاهده کنند. سپس ، وقتی دیگران روی آن هشتگ کلیک کنند یا آن را جستجو کنند ، تمام پیامهای مربوط به آن مناسبت ها را مشاهده می کنند.

همچنین بخوانید  آموزش حذف فایل های باز شده اخیر از Quick Access در ویندوز 10

استفاده از هشتگ برای مشاغل

به طور یکسان، هشتگ ها در سطح جهانی توسط مشاغل قابل استفاده هستند. مثالی از حساب توییتر فیلم جنگ ستارگان وجود دارد که از هشتگ های مختلف برای تبلیغ The Mandalorian در دیزنی پلاس استفاده کرده است:

  • #TheMandalorian
  • #DisneyPlus

همچنین ممکن است متوجه شوید که هشتگ ها در همه مکان ها مانند تریلر فیلم ، تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی به صورت آفلاین و آنلاین ظاهر می شوند. به این دلیل است که این مشاغل می خواهند شما به اینترنت بروید ، در مورد محصول یا خدمات آنها بحث کنید و از هشتگ برای ایجاد یک مطلب استفاده کنید.

استفاده از هشتگ برای کمدی

از هشتگ ها نیز می توان از برای مطالب خنددار و کمدی استفاده کرد. این در شرایطی است که کاربر علاقه ای به پیوند دادن پیام خود به یک بحث ندارد ، اما در عوض سعی دارد خنده دار باشد. مثلا:

  • #خنددار
  • #فان

استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی برای یادآوری

اکنون می دانید که هشتگ چیست ، چگونه این اصطلاح بوجود آمده است و چگونه از هشتگ استفاده کنید. بنابراین اکنون می توانید به راحتی استفاده از هشتگ ها را به محتوای قلب خود شروع کنید.

هشتگ ها همچنین راه خوبی برای جلب توجه در رسانه های اجتماعی هستند. برای راهنمایی بیشتر ، مقاله ما به شما در رابطه با هشتگ گذاشتن در اینستاگرام کمک می کند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *