تبلیغات

از کجا بفهمیم از چه نسخه پایتون استفاده می کنیم؟ (3 روش)

check-Python-version

استفاده از آخرین نسخه پایتون همیشه توصیه می شود اگر می خواهید از جدیدترین نسخه های امنیتی ، رفع باگ ها و ویژگی های آن بهره مند شوید باید نسخه جدید پایتون را نصب کنید. اما از کجا بفهمیم که از چه نسخه پایتون استفاده می کنیم؟ در ادامه بخوانید ، و ما بررسی خواهیم کرد که چگونه نسخه پایتون را بررسی کنیم و در صورت لزوم یک نسخه جدید را نصب کنیم.

بیشتر بدانید:

نحوه کامنت کردن کدهای پایتون

1. نحوه بررسی نسخه پایتون

وقتی پایتون را دانلود می کنید ، مترجم را هم دانلود می کنید. مترجم بدان معناست که شما به طور واقعی “در حال آموزش” به کامپیوتر خود برای فهمیدن کد پایتون هستید. همه اینها این است که بگوییم خود پایتون یک قطعه نرم افزاری با رابط کاربری نیست و بنابراین هیچ آپدیت خودکار در آن دخیل نیست.

اما بررسی نسخه پایتون هنوز آسان است. به این دلیل است که خود نرم افزار واقعی بر اساس نسخه نامگذاری می شود. آخرین نسخه پایتون 3.8.4 (تا تاریخ 1 مرداد 1399) است ، و اگر در سیستم ویندوز به جستجوی نسخه پایتون بپردازم ، می بینم که من پایتون 3.6.6 را دارم. بنابراین می توانم با یک به روزرسانی به نسخه جدید پایتون دست پیدا کنم.

همچنین می توانید نسخه “Python Shell” را که از این طریق نصب کرده اید ، پیدا کنید. اگر از وب سایت دریافت کنید ، این به طور معمول مطابق نسخه پایتون شما خواهد بود.

2. چگونه نسخه پایتون را در ترمینال بررسی کنیم

همچنین می توانید نسخه پایتون خود را در ترمینال ویندوز یا “Windows Command Prompt” بررسی کنید. به سادگی عبارت زیر را تایپ کنید:

python –version
یا
py –version

چگونه نسخه پایتون را در ترمینال بررسی کنیم

در هر صورت ، اکنون می توانید ببینید که کدام نسخه پایتون را نصب کرده اید.

پیشنهادی:

نحوه نصب پایتون پیپ در ویندوز ، مک و لینوکس

3. بررسی نسخه پایتون در برنامه

همچنین می توانید بررسی کنید که کدام نسخه از پایتون استفاده می کنید. این کار را با وارد کردن ماژول sys و سپس با استفاده از نسخه انجام دهید. کافیست دستور زیر را وارد کنید:

import sys
print(sys.version)

نکته مفیدی که در این مورد وجود دارد این است که به شما امکان می دهد بررسی کنید که نسخه پایتون در دستگاه کاربر دیگری در حال اجرا است ، چند است. در صورتی که می خواهید برنامه خود را در هر دستگاه بدون مشکل اجرا کنید ، مفید است.

بررسی نسخه پایتون در برنامه

برای امتحان کردن این کار در پوسته ، کافی است برنامه را باز کرده و سپس به بخش [File] بروید و گزینه [New File] بروید. کد بالا را به ویرایشگر باز شده اضافه کنید و سپس به بخش [Run] بروید و گزینه [Run Module] را انتخاب کنید. از شما خواسته می شود که ابتدا فایل خود را ذخیره کنید. این البته می تواند در هر ویرایشگر یا IDE اجرا شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
همچنین بخوانید  DPI چیست؟ و چگونه می توان دی پی آی یک تصویر را مشاهده کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *