تبلیغات

تبلیغات

چگونه گوگل از تلفن شما برای پیش بینی ترافیک جاده ها استفاده می کند

How-Google-Uses-Your-Phone-to-Predict-Traffic

تلفن های هوشمند با جدیت کار می کنند تا به ما در زندگی روزمره کمک کنند ، به حدی که حتی نمی دانیم چه اطلاعاتی را برای سرورهای سراسر دنیا ارسال می کند. به عنوان مثال ، آیا می دانید تلفن شما توسط گوگل مپ می تواند برای پیش بینی ترافیک در جاده استفاده شود؟

بیایید بررسی کنیم که چگونه بدون تحقق آن به گوگل کمک می کنید ، و اگر این ویژگی را دوست ندارید ، چگونه آن را خاموش کنید.

چگونه گوگل می داند شما کجا هستید

شاید متوجه شده باشید که گوگل می داند که در کجا هستید ، حتی اگر گوگل مپ را باز نکنید. دلیل این است که گوگل مپ دارای یک سرویس پس زمینه همیشه فعال است که مکان ردیابی می کند.

چگونه گوگل می داند شما کجا هستید

آنچه این کار را انجام می دهد این است که مکان شما به گوگل باز می گردد، سپس مکان شما را ذخیره می کند و از گوگل مپ برای ارائه خدمات مرتبط با موقعیت مکانی شما استفاده می کند .

پیشنهادی :

نحوه حذف هیستوری و لوکیشن در گوگل

جدول زمانی گوگل مپ بهترین راه برای دیدن این سرویس در عمل است. اگر تمام تنظیمات ردیابی موقعیت مکانی را در تلفن خود فعال کرده اید ، باید هنگام بازدید از صفحه جدول زمانی سفرهای گذشته خود را مشاهده کنید. می توانید مشاهده کنید و ببینید هر روز کجا رفته اید.

این یکی از فن آوری هایی است که نحوه عملکرد گوگل مپ را توضیح می دهید و از این طریق گوگل می تواند ترافیک را پیش بینی کند.

چگونه گوگل از این اطلاعات برای ترافیک استفاده می کند

تا اینجا متوجه شدید که گوگل از کجا اطلاعات موقعیت مکانی شما را می داند، اما چگونه این اطلاعات با ترافیک ارتباط دارد؟ چگونه گوگل می تواند پیش بینی کند که این خیابان ترافیک است؟

شناسایی موقعیت مکانی کاربر از طریق گوگل مپ

بیایید تصور کنیم که همه افراد برنامه گوگل مپ را در تلفن خود دارند و ردیابی موقعیت مکانی روشن است. شما در برنامه گوگل مپ هستید و می توانید یک نقشه غول پیکر را ببینید که کدام مکان ها ترافیک بیشتر دارند.

به همین ترتیب ، اکثریت قریب به اتفاق نقاط روی نقشه نمایانگر یک شخص هستند. از این اطلاعات گوگل به شما می گوید که این خیابان ها ترافیک دارند.

استفاده از موقعیت مکانی دستگاه ها برای پیش بینی ترافیک

با توجه به این موقعیت مکانی، گوگل اطلاعات دستگاه را جمع آوری می کند و بر حسب اطلاعات دستگاه ها ترافیک جاده ها را نمایش می دهد. مردم تمام وقت از تلفن در اتومبیل استفاده می کنند ، و همچنین GPS دستگاه هم فعال است.

همچنین بخوانید  ویدئوهای اینستاگرام آپلود نمی شوند ؟ حل مشکل آپلود نشدن فیلم های اینستاگرام

وقتی یک جاده دارای ترافیک سنگینی است، تقریباً می توانید ببینید که تا چه فاصله ای ترافیک وجود دارد. همچنین می توانید زمان رسیدن به مقصد با وجود ترافیک را مشاهده کنید.

گوگل از اطلاعات موقعیت مکانی است که برای تهیه پیش بینی ترافیک دریافت می کند. به دنبال تراکم موقعیت مکانی از اتومبیل های موجود در جاده است و از این استفاده می کند تا سایر کاربران گوگل مپ را از ترافیک و مسیرهای شلوغ دور کند.

آیا مردم می توانند از این فناوری سوء استفاده کنند؟

اگر می خواهید از این سرویس استفاده کنید ، می توانستید. شما فقط به پول و انگیزه عجیبی احتیاج دارید.

یک فردی 99 تلفن را درون کیف خود گذاشت و در جاده ها حرکت می کرد، این کار باعث میشد که در گوگل مپ جاده با ترافیک را نشان دهد. در هر تلفن ، با اجرای گوگل مپ اطلاعات موقعیت مکانی دستگاه ها را دریافت می کند، در حالی که همه آنها موقعیت مکانی خود را به گوگل می گفتند.

در حالی که جاده ها در حالت واقعی خلوت بودند ، گوگل شاهد ناوگان عظیمی از “اتومبیل” در خیابان بود. در نتیجه ، گوگل مپ در هر کجا که تعداد زیادی دستگاه وجود دارد هشدار ترافیک را نشان می دهد.

جالب است بدانید جعل ترافیک ساده در گوگل مپ به این راحتی چقدر آسان است ، اما جرایم سایبری چندانی نمی تواند با این کار مقابله کنند.

چگونه ردیابی موقعیت مکانی را خاموش کنیم

سروریس های گوگل می داند که همیشه در کجا هستید. نگران نباشید می توانید این ویژگی را خاموش کنید و گوگل دیگر نمی تواند شما را ردیابی کند.

برای شروع ، وارد صفحه کنترل فعالیت های حساب گوگل خود شوید. این یک وب سایت مفید است که به شما امکان می دهد اطلاعاتی که گوگل در مورد شما ذخیره می کند را ببینید و کنترل کنید ، بنابراین حتماً آن را مشاهده کنید.

غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی گوگل (Location History)

اگر به این صفحه نگاهی بیندازید ، به سرعت تنظیمات سابقه موقعیت مکانی را پیدا خواهید کرد. این برگه ها را در جایی که از GPS تلفن خود استفاده می کنید ، نگه می دارد. به این ترتیب ، اگر طرفدار گوگل نیستید که شما را ردیابی کند ، می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن این گزینه روی گزینه کنار نام تنظیمات کلیک کنید.

غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی گوگل (Location History)

غیرفعال کردن فعالیت وب و برنامه های گوگل

با این حال ، ما هنوز دسترسی تمام اطلاعات خود را از گوگل لغو نکردیم. شما فقط سرویس ردیابی عمومی گوگل را غیرفعال کرده اید که ویژگی هایی مانند Google Maps Timeline را از کار بازمی دارد. با این حال ، گوگل همچنان به منظور بهبود کارایی برنامه های خود ، از موقعیت مکانی استفاده می کند. به عنوان مثال ، رستوران های نزدیک شما را توصیه می کند.

غیرفعال کردن فعالیت وب و برنامه های گوگل

برای غیرفعال کردن این ویژگی، باید فعالیت وب و برنامه (Web & App Activity) را غیرفعال کنیم. به همین ترتیب ، ما باید این سرویس را غیرفعال کنیم تا ما را از شبکه به طور کامل دور کند. برای انجام این کار روی کلید کنار نام آن کلیک کنید.

همچنین بخوانید  کارت گرافیک چیست؟ نقش کارت گرافیک در سیستم چیست؟

محافظت از اطلاعات خصوصی اکانت گوگل شما

گوگل از داده های موقعیت مکانی تلفن های هوشمند برای مشخص کردن محل زندگی افراد استفاده می کند و این به دیگران کمک می کند تا از مناطق شلوغ جلوگیری کنند. اکنون می دانید که چگونه تلفن شما به دیگران کمک می کند تا از ترافیک خودداری کنند ، و چگونه آن را غیرفعال کنید.

اکنون که می دانید چگونه می توانید حریم خصوصی تلفن خود را تضمین کنید ، همچنین می توانید خود افزایش امنیت اکانت گوگل خود را انجام دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *