تبلیغات

تبلیغات

10 نکته که باید در خرید های آنلاین رعایت کنید – نکات خرید آنلاین (2020)

Tips-for-Safe-Online-Shopping

هر دلیلی در دنیا وجود دارد که بخواهید آنلاین خرید کنید. اما امن خرید کردن یکی از مهمترین نکات خرید آنلاین است. به راحتی می توانید خرید کنید و منتظر خرید خود باشید به همین راحتی و دیگر نیازی به بیرون رفتن نیست.

مرکز شکایت جرائم اینترنتی می گوید جرم سایبری بیشتر مربوط به خرید های آنلاین بود، عدم پرداخت یا عدم تحویل کالای خریداری شده.

اما نگران نباشید، این آمار نباید شما را از خرید آنلاین باز دارد. شما فقط باید از نکات خرید آنلاین که در ادامه آماده کرده ایم استفاده کنید. در اینجا دستورالعمل های اساسی وجود دارد، از آنها استفاده کنید و می توانید با اطمینان خرید کنید.

1- از وب سایت های معروف آشنا استفاده کنید

از وب سایت های معروف آشنا استفاده کنید

از سایت های قابل اعتماد خرید کنید. نتایج جستجو می تواند تقلب شود تا شما را گمراه کند ، به خصوص هنگامی که برای نمایش وب سایت چندین صفحه دیگر نمایش داده می شود. همه ما می دانیم که سایت دیجیکالا معروف ترین فروشگاه اینترنتی ایران است.

به همین ترتیب ، تقریباً فروشگاهای اینترنت با نام های مشابه دیجیکالا وجود خواهد داشت . بله ، فروش در این سایتها ممکن است فریبنده به نظر برسد ، اما به این ترتیب به اطلاعات شما دست خواهند یافت و فریب می خورید .

2- پروتکل های امنیتی را دقت کنید

پروتکل های امنیتی را دقت کنید

در صورتی که میخواهید از یک فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین خرید کنید ، دقت کنید که سایتی که فاقد رمزگذاری SSL (لایه سوکت ایمن) نباشد ، تا بتوانید به صورت امن خرید آنلاین خود را انجام دهید .

می دانید که سایت هایی که دارای SSL هستند به جای نمایش HTTP با HTTPS شروع می شود. یا در ابتدا آدرس سایت آیکون قفل نمایش داده می شود، به طور معمول در سمت چپ آدرس سایت (URL) در نوار آدرس ظاهر می شود.

بستگی به مرورگر شما دارد، پروتکل HTTPS اکنون در تمای سایت های حتی غیر فروشگاهی نیز اجباری است ، به این خاطر که باید اطلاعات بین کاربر و سایت به صورت امن تبادل شود.

3- اطلاعات اضافی وارد نکنید

هیچ خرید الکترونیکی یا خرید آنلاین روز تولد شما یا شماره تلفن برای انجام خرید نیاز ندارد. اما اگر کلاهبرداران این اطلاعات شما را بدست آورند ، می توانند صدمات زیادی وارد کنند.

هرچه کلاهبرداران در مورد شما بیشتر بدانند ، سرقت هویت شما راحت تر خواهد بود. در صورت امکان ، به طور پیش فرض از دادن اطلاعات شخصی کمتری استفاده کنید. سایت های بزرگ همیشه مرتب نقض می شوند.

همچنین بخوانید  چگونه در اندروید ایموجی بسازیم ؟ آموزش ساخت ایموجی در اندروید

4- رمز های قوی انتخاب کنید

رمز های قوی انتخاب کنید

بعضی کاربران به اتفاق فقط یک رمز عبور را برای محافظت از حریم خصوصی یک بار در سال (27 درصد کاربران) و به احتمال زیاد ، هیچ وقت (35 درصد کاربران) تغییر می دهند.

اگر مانند گروه دوم هستید و رمز های خود را تغییر نمیدهید، پیشنهاد می کنم از پسورد های قوی برای حساب های آنلاین خود استفاده کنید. این کار برای عوض کردن رمز کارت بانکی و خرید آنلاین نیست. نکات ما برای ایجاد یک رمز عبور منحصر به فرد برای حساب های اینترنتی خود است .

5- سیستم خود را بررسی کنید

کلاهبرداران دور هم نمی نشینند تا منتظر باشند تا اطلاعات را به آنها بدهید. بعضی مواقع برنامه های اضافی برای شما نصب می کنند . شما باید با به روزرسانی های منظم برنامه آنتی ویروس خود در برابر بدافزار محافظت کنید. با این وجود بهتر است آنتی ویروس ویندوز را فعال کنید تا با اسپم ، ایمیل های فیشینگ و حملات فیشینگ از طریق وب سایت ها در امان باشید.

به یاد داشته باشید ، نصب آنتی ویروس کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای ضد بدافزار شما همیشه به روز باشند. در غیر این صورت ، آنها می توانند تهدیدهای جدیدی را اعمال کنند و همیشه تهدیدهای جدیدی وجود دارد.

6- افزایش امنیت وای فای

افزایش امنیت وای فای

اگر از طریق وای فای عمومی خرید می کنید ، حتی اگر رایگان باشند ، ممکن است خطرناک باشد ، و هدف از ساخت این وای فای سرقت اطلاعات کاربران باشد پیشنهاد می کنم مقاله افزایش امنیت در برابر وای فای رایگان را مطالعه کنید .

همچنین برای اطلاعات بیشتر ، نکاتی درباره افزایش امنیت مودم را بخوانید.

7- از خرید اینترنتی در مکان های عمومی خودداری کنید

از لپ تاپ های دیگران برای خرید های اینترنتی خود استفاده نکنید زیرا امکان دارد که اطلاعات حساب شما در سیستم طرف ذخیره شود و شما به دردسر بیوفتید ، همیشه سعی کنید از حالت ناشناس مرورگر برای خرید های آنلاین در لپ تاپ های دیگران استفاده کنید.

از خرید اینترنتی در مکان های عمومی خودداری کنید

همچنین هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در لپ تاپ دقت کنید که کسی حواسش به شما در وارد کردن اطلاعات حساب خود نباشد ، سعی کنید در جایی بنشینید که دید زیادی ندارد تا اطلاعات کارت شما فاش نشود.

8- از برنامه ها استفاده کنید

دیگر نیازی به نگرانی در مورد خرید های آنلاین با سیستم یا دستگاه تلفن همراه از طریق اینترنت نیست. به سادگی از برنامه هایی که مستقیماً توسط فروشگاه های اینترنتی معتبر عرضه می شود استفاده کنید مانند برنامه دیجیکالا .

همچنین بخوانید  آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در گوشی های آیفون و آیپد

دیگر بدون مراجعه به فروشگاه یا وب سایت ، می توانید به راحتی از برنامه ها استفاده کنید تا آنچه را می خواهید پیدا کنید و سپس خرید را مستقیماً از برنامه ها انجام دهید ، بدون اینکه امنیت شما به خطر باشد. فقط دقت کنید که ا برنامه های رسمی استفاده کنید.

9- از گوشی همراه برای پرداخت های حضوری استفاده کنید

پرداخت کالاها با استفاده از تلفن هوشمند شما این روزها در فروشگاه های بسیار رایج شده است و در واقع حتی بیشتر از استفاده از کارت اعتباری شما نیز ایمن تر است. به راحتی با استفاده از NFC دستگاه یا اسکن کد QR می توانید پرداخت خود را انجام دهید.

دیگر کسی نمی توان آن را سرقت و استفاده کند. بعلاوه ، اینکار از کپی کردن کارت شما جلوگیری می کند و امنیت کارت اعتباری شما افزایش پیدا می کند.

10- تحقیق کنید که فروشگاه حضوری دارد

اگر به یک سایت شک دارید ، احتیاط کنید . قبل از اینکه شماره کارت اعتباری خود را وارد کنید در اینترنت جستجو کنید که آیا این فروشگاه اینترنتی دفتر یا مغازه برای کاربران حضوری دارد یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که آدرس صحیح و یک شماره تلفن را برای ارتباط بدست آورده اید. اگر احساس کردید مشکلی وجود دارد ، از خرید اینترنتی منصرف بشید. در حقیقت ، قبل از سفارش با آنها تماس بگیرید تا بتوانید اطلاعات درباره فروشگاه بگیرید و بعد از خرید با هر مشکلی روبرو شدید ، پاسخگو باشند.


در این مقاله با نکاتی که باید در خرید های اینترنتی خود انجام می دهید ، آماده شده است . در صورتی که سوال یا نظری دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *