تبلیغات

تبلیغات

نحوه ارسال فکس با دستگاه پاناسونیک

send-fax-with-panasonic

دستگاه فکس چیست؟

در زمان‌های دورتر انسان‌ها برای ارسال مدارک مهم خود با مشکل مواجه می‌شدند. از یک سو اهمیت اطلاعات و مدارک و از سمت دیگر امنیت این موضوع بسیار مهم بود. خب ما در جهانی زندگی می‌کنیم که فناوری هر روز در حال تغییر است و دانشمندان و مخترعان، تکنولوژی‌هایی طراحی می‌کنند که برای راحتی انسان‌ها به کار می‌رود.

یکی از این محصولات که به روابط انسانها در ارسال همین اطلاعات مهم کمک می‌کند، دستگاه فکس است. در واقع فکس دستگاهی است که اطلاعات روی کاغذ را در کمترین زمان و با امنیت بالا ارسال می‌کند. خب همان طور که می‌دانید در قدیم از دستگاه تلگراف برای این کار استفاده می‌کردند و فکس دستگاهی پیشرفته‌تر با امکاناتی فراوان‌تر نسبت به تلگراف است.

دستگاه فکس پاناسونیک

شرکت‌های زیادی برای تولید فکس اقدام کردند ولی هیچ‌کدام به اندازه پاناسونیک در این زمینه موفق نبودند. به جرأت می‌توان گفت که دستگاه فکس پاناسونیک ایده آل گستر بهترین محصول موجود در بازار است.

این دستگاه‌ها با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده و خدمات خوبی دارند. شرکت پاناسونیک در تمامی زمینه‌های ارتباطی و محصولات اداری طوری عمل کرده که اگر شخصی یا شرکتی قصد خرید چنین محصولاتی را داشته باشد بدون شک انتخاب اول، برند پاناسونیک است.

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که پاناسونیک در تولید محصولات خانگی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و این نشان از اهمیت دادن به کیفیت و تجربه مشتری است. همچنین محصولات اداری دیگر مانند اسکنر و دستگاه کپی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پاناسونیک کم‌کم با ورود به دنیای ارتباطات توانست سهم بزرگی از تجهیزات اداری و ارتباطی را مال خود کند.

شرکت پاناسونیک برای ساخت دستگاه فکس زمان زیادی را صرف کرد. چرا که قصد داشت علاوه بر اینکه دستگاه بتواند اطلاعات را ارسال کند، امکانات دیگری هم داشته باشد. مثلا به عنوان یک تلفن هم بتوان از آن استفاده کرد که به این دستگاه‌ها تلفکس هم می‌گویند که دو کار را انجام می‌دهند. یا حتی بتوان از کاغذها کپی گرفت. این‌ها همه ایده‌هایی بودند که به واقعیت تبدیل شدند.

دستگاه فکس پاناسونیک ایده آل گستر یک دستگاه همه کاره است که تمامی نیازهای یک شرکت و یا یک کسب و کار را برطرف می‌کند. علت محبوبیت بالای دستگاه فکس پاناسونیک، سرعت بالا در انتقال و امنیت بالای این دستگاه در ارسال اطلاعات است. با کمترین زمان و کمترین هزینه می‌توان راه ارتباطی خوبی با دیگران ایجاد کرد.

نحوه کارکرد دستگاه فکس پاناسونیک

نحوه کارکرد دستگاه فکس پاناسونیک

ارسال اطلاعات توسط فکس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها ارسال اطلاعات از یک دستگاه فکس به یک دستگاه فکس دیگر است. در این حالت مشخص است که وجود دو دستگاه فکس الزامیست. روش دیگری هم وجود دارد که از طریق سیستم‌های کامپیوتر انجام می‌شود. به طوری که می‌توان از یک سیستم کامپیوتر به دستگاه فکس اطلاعات ارسال کرد.

همچنین بخوانید  رنگ آمیزی پلاستیک با مستربچ

زمانی که شما کاغذ را درون دستگاه فکس قرار می‌دهید، دستگاه متن و تصاویر روی کاغذ را به طور خودکار اسکن می‌کند. حسگرهایی که در دستگاه فکس وجود دارند با توجه به نورهای بازتاب شده‌ای که دریافت می‌کنند، خاموش و روشن می‌شوند تا اطلاعات را به خوبی درک کنند.

حال این حسگرها با عمل خاموش و روشن شدن خود باعث می‌شوند تا سیگنالی الکترونیکی ایجاد شود. این سیگنال‌های الکترونیکی با استفاده از خطوط تلفن به دستگاه فکس مقصد منتقل می‌شوند. حالا نوبت دستگاه فکس در مقصد است که باید این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده تا بتواند آن را به خوبی دریافت کند.

حسگرهای دستگاه فکس مقصد این اطلاعات را دریافت کرده و به عنوان یک پیام الکترونیکی روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد. اکنون زمان چاپ است که این اطلاعات به راحتی دریافت شوند.

البته روش‌های دیگری مثل پرداخت‌های اشتراکی به شرکت‌هایی که ارسال فکس را به عهده دارند صورت می‌گیرد. از این طریق می‌توان از ارسال فکس اینترنتی استفاده کرد تا با مکانیزه شدن، بهره‌وری در کار را افزایش دهید.

دستگاه‌های فکس قدیمی چطور کار می‌کردند؟

دستگاه‌های فکس قدیمی چطور کار می‌کردند؟

دستگاه‌های قدیمی فکس از سه قطه تشکیل می‌شدند. سنسور عکس، چراغ و لنز که وجود این سه قطعه برای ارسال فکس ضروری بود. دستگاه‌های فکس قدیمی دارای یک مخزن استوانه‌ای شکل بودند که کاغذ‌ها درون آن قرار می‌گرفتند.

این دستگاه به این شکل بود که سنسور به یک اهرم متصل بوده و از طریق آن به کاغذها دسترسی داشت. کاغذها دونه دونه در دستگاه قرار می‌گرفتند و با استفاد ه از اهرم که رو به پایین حرکت می‌کرد کاغذها را به سمت سنسور برده تا با لنز اسکن شوند. این برگه‌ها به آرامی و تک‌تک از روی استوانه می‌چرخیدند تا آماده ارسال شوند.

نحوه ارسال فکس توسط دستگاه فکس پاناسونیک

نحوه ارسال فکس توسط دستگاه فکس پاناسونیک

در بیشتر دستگاه‌های فکس، برای آنکه اطلاعات را ارسال کنند از روش زیر استفاده می‌کنند.

به این صورت که ابتدا باید از روشن بودن دستگاه مطمئن باشید. دستگاه را روشن کرده و اتصال خط تلفن را که به فکس متصل است چک کنید. چون اگر تلفن وصل نباشد هیچ اتصالی برقرار نمی‌شود. برای ارسال فکس به یک خط تلفن نیاز دارید.

حالا باید با استفاده از کلیدهای شماره‌گیری روی فکس، شماره مقصد را وارد کنید. به شماره‌ای که فکس را برای آن ارسال می‌کنید نمابر هم می‌گویند. بعد از وارد کردن شماره تلفن کلید تایید را فشار داده و کاغذ مورد نظر را برای اسکن و ارسال وارد دستگاه کنید. روی دستگاه‌های فکس پاناسونیک معمولا یکی از این سه کلید START، FAX و یا SEND وجود دارد.

همچنین بخوانید  اخذ ویزای توریستی کانادا در سریع ترین زمان

یکی از این کلیدها را زده تا دستگاه آماده ارسال شود. بعد از زدن کلید SEND صدای بوقی را خواهید شنید و کاغذ به آرامی وارد دستگاه شده تا اسکن شود. اگر فکس با موفقیت ارسال شود صدای دیگری را در انتها می‌شنوید. همچنین چراغ LED فکس در زمان ارسال، روشن و خاموش می‌شود تا کار دیگری با فکس انجام ندهید.

حالا برای آنکه خیال خودتان از ارسال فکس راحت شود، یک تماس با مقصد بگیرید و از دریافت آن اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که برای ارسال فکس، کاغذها را بطور منظم و به ترتیبی که هست بگذارید تا در مقصد هم به همان ترتیب دریافت شود.

نحوه دریافت فکس با دستگاه فکس پاناسونیک

برای دریافت فکس باید ابتدا فرد ارسال کننده، شماره نمابر شما را داشته باشد. سپس دستگاه خود را روشن کرده و جوهر آن را چک کنید تا با وضوح کامل فکس چاپ و دریافت شود. از اتصال خط تلفن اطمینال حاصل کرده و فکس را در حالت اتوماتیک قرار دهید.

پس از اینکه فکس زنگ خورد نباید به هیچ کلیدی دست بزنید و یا گوشی را بردارید. چرا که بعد از 7 مرتبه زنگ خوردن، دستگاه فکس به طور خودکار آماده دریافت فکس می‌شود. در این لحظه به راحتی اطلاعات روی کاغذ چاپ می‌شوند. برای خرید بهترین دستگاه‌های فکس پاناسونیک وبسایت ایده آل گستر را در گوگل جستجو کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *