تبلیغات

تبلیغات

5 دلیل که نباید از پچ یا کرک نرم افزار یا برنامه ها استفاده کنید

why-Cracked-Software-is-dangerous

خرید نسخه نرم افزار می تواند گران باشد . هنگامی که در سیستم شخصی خود نیاز به یک نرم افزار جدید دارید ، می توانید به دنبال گزینه های رایگان باشید ، یا هزینه های نرم افزاری با قیمت بالایی را پرداخت کنید. برخی از افراد با دانلود نرم افزارهای کرک شده یا غیرقانونی وسوسه می شوند که از این هزینه ها جلوگیری کنند .

کرک یا پچ ها ، نرم افزاری هستند که از طریق سایتهای اشتراک فایل دزدیده می شود و با استفاده از کد باز کردن سرقت شده یا تولید شده به طور غیرقانونی دسترسی پیدا می کند.

با این حال ، نرم افزارهای کرک شده و غیرقانونی می توانند از جهاتی که تصور می کنید ، یک خطر امنیتی باشند و امنیت سیستم را به خطر بندازند . در ادامه برخی از خطرات دانلود و استفاده از نرم افزارهای کرک و پچ شده آورده شده است .

1- کرک ها می توانند نرم افزار های مخرب باشند

کرک ها می توانند نرم افزار های مخرب باشند

دانلود نرم افزارهای غیرقانونی اغلب پر از بدافزارهای خطرناک هستند . گزارشی از سوی شرکت امنیتی Cybereason تخمین زده است که بیش از 500،000 دستگاه فقط توسط یک برنامه کرک شده توسط بدافزارها آلوده شده اند . هنگامی که یک کاربر نرم افزار کرک شده را دانلود و نصب می کند ، این بدافزار مخفی در سیستم می تواند اطلاعات را از سیستم شما خود سرقت کند . و حتی می تواند بدافزارهای بیشتری را دانلود کند و این مشکل را بدتر می کند .

بدافزارهای موجود در این گزارش می توانند انواع کارهای تهاجمی را انجام دهند. در این گزارش دو قطعه بدافزار خاص وجود دارد ، Azorult Infostealer و Predator the Thief.

Predator the Thief اطلاعاتی مانند گذرواژه‌ها را از مرورگرها به سرقت می برد و می تواند کیف پول های cryptocurrency را سرقت کند. یا می تواند با استفاده از دوربین عکس بگیرد و از تصاویر عکس بگیرد ، که به این وسیله امکان جمع آوری داده های شخصی را می دهد.

Azorult Infostealer همچنین اطلاعاتی از قبیل سابقه مرور ، نام کاربری و کلمه عبور ، کوکی ها و اطلاعات cryptocurrency را سرقت می کند.

تحقیقات بیشتر از اتحاد شهروندان دیجیتال نشان داد که یک سوم نرم افزارهای غیرقانونی دارای بدافزار هستند. همچنین ، دریافت که نرم افزارهای دانلود شده از منابع غیرقانونی 28 برابر بیشتر از نرم افزارهای دانلود شده از منابع قانونی ، دارای بدافزار هستند.

بسیاری از بدافزارهای هوشمند خود را پنهان می کنند. بنابراین شاید حتی نمی دانید که دستگاه شما به خطر افتاده است. شما می توانید برای مدت طولانی استفاده از دستگاه خود را ادامه دهید بدون اینکه متوجه شوید آلوده شده است.

همچنین بخوانید  چگونه فیلم های غیرقابل پخش را پخش کنیم؟ حل مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز

2- مراجعه به وب سایت های Dodgy

یکی دیگر از دلایل شک و تردید نسبت به نرم افزارهای کرک شده ، وب سایتهایی هستند که آن را توزیع می کنند. برای دانلود نرم افزار کرک شده ، به طور کلی باید به سایت هایی مراجعه کنید که در زمینه کرک کردن تخصص دارند . این سایت ها در حال حاضر در اشتباه قانون قرار دارند . بنابراین آنها انگیزه ای برای آسیب رساندن به کاربران خود ندارند .

سایت های مخرب معمولاً دارای پنجره های بازشو یا تغییر مسیر هستند که مرورگر را به سایت های خطرناک دیگر ارسال می کنند . شما خود را در معرض خطرات مانند تبلیغات مزاحم یا حتی باج افزار قرار می دهید.

3- نرم افزار ممکن است کار نکند

نرم افزار ممکن است کار نکند

با دانلود نرم افزار غیرقانونی ، هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که در واقع کار کند. بسیاری از شرکت ها برای جلوگیری از سرقت نرم افزارهای خود اقداماتی را انجام می دهند. بنابراین ممکن است متوجه شوید که این نرم افزار هرگز در وهله اول کار نمی کند. یا ممکن است مدتی کار کند ، قبل از اینکه در نهایت متوقف شود .

همچنین نمی توانید به روزرسانی های نرم افزار کرک شده را دانلود کنید . این بدان معنی است که شما نمی توانید ویژگی های جدیدی برای نرم افزار بدست آورید. نگران کننده تر این بدان معناست که شما به روزرسانی های امنیتی را دریافت نخواهید کرد. اگر یک آسیب پذیری امنیتی در یک نرم افزار کشف شود ، شرکت مسئول نرم افزار معمولاً در اسرع وقت برطرف می شود.

هکرها می توانند از آسیب پذیری های موجود در نرم افزار برای دسترسی به انواع داده های دستگاه شما استفاده کنند.

4- استفاده از کرک برنامه به مشکلات قانونی منجر شود

دانلود و استفاده از نرم افزار های کرک شده غیرقانونی است . اگر از آن استفاده می کنید ، می توانید با عواقب مختلفی روبرو شوید.

یکی از عواقب جزئی دیگر این است که ممکن است شما به طور موقت یا دائمی توسط فروشنده نرم افزار مسدود شوید . به عنوان مثال ، اگر از برنامه کرک شده Adobe Photoshop استفاده می کنید ، Adobe می تواند شما را در استفاده از نرم افزارهای دیگر در آینده مسدود کند . اگر برای کار خود به این نرم افزار اعتماد کنید ، این می تواند یک مشکل جدی را ایجاد کند .

این به ویژه در بازی های کرک شده مشکل دارد . اگر یک بازی را به طور غیرقانونی دانلود کنید و سعی کنید آن را به صورت آنلاین بازی کنید ، ممکن است به خوبی گیر بیفتید و نتوانید بازی کنید . و ممکن است خود را نه تنها از آن بازی خاص بلکه از سیستم عامل های بازی آنلاین مانند Xbox Live ممنوع کند. این امر باعث می شود که شما به هیچ وجه از بازی های آنلاین استفاده نکنید.

همچنین بخوانید  آموزش انتقال فایل بازی به ایکس باکس وان دیگر

از طرف دیگر ، اگر مشاهده شود که از نرم افزار های کرک شده استفاده می کنید ، ممکن است جریمه ای نیز دریافت کنید . در آمریکا ، این جریمه ها می تواند تا 250 هزار دلار باشد .

5- می تواند سایر دستگاه ها را در شبکه آلوده کند

می تواند سایر دستگاه ها را در شبکه آلوده کند

چیزی که برخی از مردم آن را درک نمی کنند اینست که نرم افزارهای کرک شده فقط خطری برای دستگاه شما ایجاد نمی کنند . هنگامی که به وای فای خانگی خود و اینترنت متصل می شوید ، دستگاه شما اطلاعات خود را با سایر دستگاه های موجود در شبکه مانند تلفن ، تبلت و سیستم های دیگر به اشتراک می گذارد . این بدان معناست که اگر دستگاه شما توسط بدافزار به خطر بیفتد ، این بدافزار می تواند گسترش یابد.

هنگامی که از طریق نرم افزار کرک شده به امنیت یک دستگاه نفوذ کرد ، بدافزار می تواند از طریق شبکه ها انتقال پیدا کند . اگر یکی از اعضای خانواده نرم افزار کرک شده را دانلود کند ، دستگاه های کل خانواده می توانند به خطر بیفتند (افزایش امنیت وای فای های رایگان).

برای سازمان ها حتی بدتر است ، زیرا بسیاری از شبکه ها صدها یا حتی هزاران سیستم دارند . یک نفر که نرم افزارهای کرک شده را روی سیستم ها اجرا می کند ، حتی اگر از شبکه خانگی خود برای انجام دانلود استفاده می کند ، می تواند بدافزار را به کل شبکه تجاری معرفی کند .

با نرم افزارهای کرک شده ریسک نکنید

ما برخی از خطرات امنیتی استفاده از نرم افزار کرک شده را بیان کرده ایم. از پرداخت جریمه گرفته تا مورد حمله قرار گرفنت دستگاه و دستیابی به اطلاعات ، خطرات زیادی وجود دارد که ناشی از استفاده از نرم افزار غیرقانونی است .

اگر نمی توانید یک نرم افزار تهیه کنید ، به دنبال نسخه کرک شده نباشید . در عوض ، به دنبال یک جایگزین رایگان یا منبع باز (اوپن سوروس) باشید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *