تبلیغات

تبلیغات

آموزش ایجاد کردن شماره های تصادفی در گوگل شیت

Generate-Random-Numbers-in-Google-Sheets

گوگل شیت یک تابع ساده برای تولید اعداد تصادفی در صفحه گسترده شما بدون نیاز به ترک سند یا نصب افزونه ارائه می دهد . این تابع یک عدد صحیح تصادفی را بین دو مقدار را ایجاد می کند.

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

 

به گوگل شیت بروید و  صفحه جدیدی را باز کنید. برای ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت از تابع RANDBETWEENبرای تولید یک عدد تصادفی استفاده خواهیم کرد. به طور پیش فرض ، RANDفقط عددی را بین 0 و 1 تولید می کند ، در حالی که  RANDBETWEEN به شما امکان می دهد طیف عددی را مشخص کنید.

 


بیشتر بدانید :

آموزش ضرب کردن چند عدد در گوگل شیت ( Google Sheets )


 

روی یک سلول کلیک کنید و فرمول =(RANDBETWEEN(<Low>, <High> را وارد کنید و به جای <Low>و <High> محدوده عدد تصادفی خود را وارد کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک عدد تصادفی بین 1 تا 10 باشد ، باید مانند این باشد:

 

= RANDBETWEEN (1،10)

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

 

بعد از پر کردن فیلد ، کلید Enter را فشار دهید. عدد تصادفی را در سلول ایجاد می شود.

 

اگر می خواهید از شماره سلول دیگری در صفحه گسترده خود استفاده کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به جای شماره کم یا زیاد ، شماره سلول را وارد کنید.

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

 

توجه:  هر دو RANDو RANDBETWEENعملکردهای متغیر به حساب می آیند ، به این معنی که داده ها را برای سلول برای همیشه حفظ نمی کنند. بنابراین ، وقتی از هر یک از توابع استفاده می کنید ، هر بار ورق تغییر کند ، یک عدد جدید را محاسبه می کنند.

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

 

اگر می خواهید فاصله ای را که در آن شماره تصادفی مجدداً محاسبه می شود تغییر دهید File> Spreadsheet Settings را باز کنید ، روی زبانه “Calculation” کلیک کنید و سپس  از نوار کشویی انتخاب کنید چندبار می خواهید عملکرد را دوباره محاسبه کنید.

 

می توانید “On Change” (پیش فرض) ، “On Change and Every Minute,” یا “On Change and Every Hour” را انتخاب کنید. در آخر روی ” Save Settings” کلیک کنید.

 

ساخت شماره تصادفی در گوگل شیت

همچنین بخوانید  10 نکته جهت حل مشکل Disk Usage و افزایش کارایی ویندوز

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *