تبلیغات

تبلیغات

آموزش تغییر فونت گوشی های اندروید

change-fonts-for-Android

یکی از بهترین ویژگی های اندروید تنظیم فونت است. به منظور بهبود تجربه و کار با تلفن می توانید فونت تلفن های اندروید خود را شخصی سازی کنید. در ادامه با ما باشبد  تا یاد بگیرید که چگونه فونت های اندروید را تغییر دهید .

 

عوض کردن فونت گوشی های اندروید

 

در حالی که سهام اندروید (هنوز) توانایی سفارشی کردن فونت سیستم شما را ندارد ، بسیاری از تولید کنندگان نرم افزار از این ویژگی پشتیبانی می کنند. شرکت هایی مانند سامسونگ ، HTC و ال جی تغییر فونت های اندرویدی را برای شما آسان می کنند .

 

این روند بسته به نوع گوشی شما ممکن است تغییر کند اما معمولاً می توانید این گزینه را در تنظیمات ، معمولاً در قسمت “صفحه نمایش” پیدا کنید. از آنجا می توانید فونت و همچنین اندازه قلم را تغییر دهید . به عنوان مثال ، تقریباً تمام دستگاه های اندروید سامسونگ به شما امکان می دهند سبک قلم را تغییر دهید. سامسونگ علاوه بر فونت پیش فرض ، چند قلم اضافی را نیز از قبل نصب کرده است ، اما می توانید از طریق فروشگاه گلکسی (به صورت رایگان و پولی) به صورت آنلاین فونت های بیشتری دریافت کنید.

 


پیشنهادی :

آموزش دانلود و نصب اندروید 10 “Q” همین حالا روی گوشی


 

برای انتخاب یک قلم به Settings > Display > Font size and style بروید . کافیست روی نام فونت مورد نظر خود کلیک و تأیید کنید که می خواهید آن را به عنوان یک فونت برای سیستم تنظیم کنید. تعویض قلم سریع است و نیازی به راه اندازی مجدد نیست. فونت انتخاب شده در تمام رابط دستگاه شما مانند زمان در نوار وضعیت ، منوهای سیستم و حتی در پیام های متنی شما نمایش داده می شود.

 

عوض کردن فونت گوشی های اندروید

 

تغییر فونت گوشی اندروید توسط برنامه

 

اگر نمی توانید فونت خود را به صورت گسترده تغییر دهید ، یک ترفند مفید برای تغییر قلم برای اندروید ، نصب یک لانچر سفارشی است. لانچر جایگزین صفحه اصلی شما خواهد شد و اغلب قادر به تأثیرگذاری بر سایر عناصر UI در سیستم نیز خواهد بود. با سفارشی کردن قلم های خود به این روش ، شیوه ظاهری دستگاه خود را تغییر خواهید داد. در صورت عدم موفقیت ، چندین برنامه وجود دارد که به شما امکان می دهد قلم های خود را برای اندروید تغییر دهید. در زیر بهترین برنامه برای تغییر فونت را به شما معرفی می کنیم :

 


پیشنهادی :

نحوه فعال کردن تم مشکی در اندروید 10


 

برنامه Apex Launcher

 

برنامه Apex Launcher

 

یکی از محبوب ترین برنامه های تغییر فونت ، Apex Launcher است. به خاطر داشته باشید که این تنها قلم های داخل لانچر را تغییر می دهد و این برنامه نسبتاً گران است.

  • وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.
  • روی “Home Screen” ضربه بزنید.
  • روی گزینه “Layout and Style” ضربه بزنید.
  • در آخر روی گزینه “Label Font” ضربه بزنید و فونت مورد نظر برای صفحه اصلی خود را انتخاب کنید.
همچنین بخوانید  دانلود فعال ساز و آموزش اکتیو کردن ویندوز 7 و 8 و 10

 

اگر می خواهید نوع فونت را در نوار کشویی تغییر دهید ، به صورت زیر عمل کنید:

 

  • وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.
  • روی گزینه “App Drawer” ضربه بزنید.
  • روی گزینه “Drawer Layout & Icons” ضربه بزنید.
  • در آخر پایین بروید و سپس روی گزینه “Label Font” ضربه بزنید و انتخاب کنید که کدام فونت را می خواهید برای نوار کشویی استفاده کنید.

 


بیشتر بدانید :

آموزش بهترین روش ضبط تماس ها و مکالمه در اندروید


 

در آخر می توانید قلم مربوط به پوشه تلفن خود را به این روش با Apex Launcher تغییر دهید:

 

  • وارد تنظیمات Apex Launcher شوید.
  • روی گزینه “Folder” ضربه بزنید.
  • در آخر پایین بروید و سپس روی گزینه “Label Font” ضربه بزنید و انتخاب کنید که کدام فونت را می خواهید برای پوشه خود استفاده کنید.

 

دانلود : برنامه Apex Launcher

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *