تبلیغات

تبلیغات

آموزش تایپ ۱۰ انگشتی و دلیل ساختار صفحه کلید QWERTY

qwerty-keyboard-

سوال بزرگ! وقتی که من بچه بودم این سوال برام گیج کننده بود که چرا کیبورد به صورت QWERTY ساخته شده و چگونه میتوانم تایپ ده انگشتی انجام دهم ، حالا  به عنوان یک بزرگسال، تصمیم گرفتم تحقیق کنم و یک مقاله در مورد کیبورد بنویسم.با تک تیپ  همراه باشید .

 

ساعت را به عقب برگردانیم حدود150سال پیش،تمام نامه ها و مقالات تجاری با دست نوشته می شدند،به احتمال زیاد این کار با استفاده از یک قلم انجام می شد. استفاده از قلم برای نوشتن کاری اهسته و کثیف بود.

 

سپس برخی از مخترعان دستگاهی برای تایپ کردن ساختند. اولین دستگاه تایپ، ماشین های سنگین از فلزات سنگین بود که کمی شبیه پیانو بود.

ایا تابه حال پیانو واقعی را دیده اید؟ شما یک کلید را فشار میدهید و اهرم ها هوشمندانه یک چکش را به حرکت در می اورند که یک حرف تایپ شود.

 

ماشین های نوشتاری اولیه شبیه به هم بودند.انها تمام این اهرم هارا با یک الفبای فلزی درانتهای ان داشتند.شما مجبوربودید یک کلید را به سختی فشار دهید تا اهرم فلزی به کاغذ ضربه بزند.کلیدAرافشارداده و یک اهرم Aرا روی کاغذ تایپ میکرد.سپس کاغذ کمی بسمت چپ حرکت کرد،بنابراین کلید بعدی  درکنار Aقرار میگرفت.با فشار دادن کلیدهای بیشتر میتوانید تایپ کنیدیک کلمه یا حتی کل کتاب.

 

دلیل ساخته شدن کیبورد QWERTY

 

اولین دستگاه دارای کلیدهای حروف الفبا بود.مشکل این بود که اگر شما دوکلید رابسرعت ضربه میزدید،اهرم ها مسدود می شدند.بیشتر زمانیکه دوکلید در صفحه کلید نزدیک هم بودند.یک مخترع امریکایی تلاشهای مختلفی را انجام داد و سعی در کاهش نیاز به تایپ دوکلید که نزدیک به هم بود را داشت.بهترین ترتیبی که او پیدا کرد،شبیه صفحه کلید QWERTY است که همه ما امروز استفاده میکنیم.(به ردیف بالا یک صفحه کلید نگاه کنیدتا ببینید چرا QWERTYنامیده میشود.)

 


بیشتر بدانید :

20 ویژگی Gboard کیبورد مجازی گوگل برای گوشی های اندروید


 

او اختراع خودرا به شرکت Reminigton درایالات متحده فروخت.درسال های 1870،این شرکت اولین ماشینهای چاپ شده با موفقیت را به بازار عرضه کرد.انها ازصفحه کلید QWERTY استفاده میکردند.100سال بعد پس ازماشین تایپ رمینگتون عرضه شد،تعدادزیادی ازمردم سراسر جهان تاپیست لمسی را اموزش دیدند(به معنی اینکه انها میتواند تایپ کنند حتی بدون دنبال کردن صفحه کلید).انها برای تایپ نامه ها و انواع دیگر کارها برای کسب و کار و دولت استخدام شدند.از انجایی که بسیاری از افراد دراستفاده از QWERTY مهارت زیادی داشتند و تغییرات در تنظیمات دیگر کلیدها بسیار مشکل بود.

همچنین بخوانید  حمله چندین هکر و Deface کردن سایت های ایرانی

 

QWERTY

 

بسیاری از روش های مختلف دیگر مورد ازمایش قرار گرفته اند.بعضی از انها ادعا میکنند که برای یادگیری اسانتر یا سریعتر از QWERTYاستفاده میشود.اما هیچکدام به اندازه کافی برای شکست دادن QWERTYاثبات نشده اند.بنظرمیرسد که در این طرح گیر کرده ایم،حتی اگر مشکلی وجود نداشته باشد.

 

QWERTY برای زبان انگلیسی طراحی شده است.برخی از زبانهای دیگر دارای تغییراتی هستند.بعنوان مثال،AZERTYمعمولا برای فرانسوی،QWERTZبرای المانی و QZERTYبرای ایتالیایی استفاد میشود. شایدشما کسی را از هند ، تایلند ، ژاپن ، کره یا چین پیدا کنید ازانها بخواهید که صفحه کلید مخصوص زبان خود را به شما نشان دهند.

 


پیشنهادی :

حل مشکل از کار افتادن ، خراب شدن کلید ها در کیبورد لپ تاپ


 

آموزش تایپ ده انگشتی کیبورد که هرگز از تایپ کردن پشیمان نخواهید شد

 

در حال حاضر،در هر صفحه کلید،دکمه های FوJ را با دقت بررسی کنید . انگشتان اشاره را بروی این کلیدها قرار دهید.انگشتان دست چپ شما باید روی ASDF  و انگشتان دست راست شما روی JKL; باشد ، اینها ” کلیدهای خانه ” نامیده میشود.

 

آموزش تایپ ده انگشتی کیبورد

 

انگشتان دست خود را به ارامی روی کلیدهای خانه نگه دارید.حروف های دیگر را با حرکت دادن فقط یک انگشت به بالا یا پایین و شاید کمی به سمت راست تایپ کنید.یاد بگیرید چگونه اینکار را بسرعت انجام دهید،بدون تماشای انگشتان دست خود، و می توانید تایپ را شروع کنید!

 

هنگامیکه من یک نوجوان بودم،یک ماشین تحریر داشتم.من یک محافظ مقوایی برای اینکه موقع تایپ کردن به انگشتانم نگاه نکنم درست کردم .سپس یک کتاب تایپ لمسی پیدا کردم و شروع به تمرین کردم،مطمئن بودم که انگشتان من روی کلیدهای خانه قرار میگیرند و همیشه برای تایپ کردن از این روش استفاده میکردم.بعداز تمرین،میتوانستم به سرعت تایپ کنم.من عاشق سریع تایپ کردن بودم. این روش در زندگی به من کمک کرد چه موقعی که دانش اموز بودم و چه الان.

 

در حال حاضر با استفاده از رایانه ها،یادگیری این روش بسیار اسان است،حتی اگر QWERTY در ابتدا بنظر عجیب و غریب بنظر برسد.نرم افزار خوبی برای کمک وجود دارد(درمدرسه ممکن است وجود داشته باشد).

 

این نرم افزار ها را پیدا کنید و با انها تمرین کنید.در ابتدا ممکن است بنظر سخت برسد،اما همچنان ادامه دهید و بزودی در ان خبره خواهید شد.یک یا دو دوست پیدا کنید و انرا باهم انجام دهید.شاید این کار باعث رقابت شماها بشود.

 

امیداورم تایپ ده انگشتی یا دو دست را یاد گرفته باشید ، مسلما با تمرین و تایپ کردن به این روش مسلط خواهید شد .

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن تکمیل فرم خودکار در کروم Google Chrome

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *