تبلیغات

تبلیغات

7 دلیل برای مهاجرت از مرورگر گوگل کروم به موزیلا فایرفاکس

Switch-From-Chrome-Browser-To-Firefox

گوگل کروم هنوز سهم خود را در بازار مرورگر ها دارد و کاربران خود را نگه داشته است. اما این بدان معنا نیست که شما هم باید از این مرورگر استفاده کنید و نشان دهنده ی بهترین مرورگر نیست. شما قبل ها شاهد این بودید که گوگل کروم بهترین مرورگر بود اما این روزها جایگاه خود را از دست داده و محبوبیت کمتری نسبت به قبل دارد. به هر حال هر چیزی زمان خود را دارد و روزی از حالت اولیه خارج می شود ، به همین دلیل است که باید تا می توانیم نیاز های کاربرانمان را برطرف کنیم تا آن ها را از دست ندهیم ، چرا که اگر این کاربران نباشند برنامه ی شما هم وجود نخواهد داشت و مجبوبیتی ندارد.

 

البته این مقاله تنها نشان دادن قابلیت ها و ویژگی ها ، حتی مواردی است که مرورگر فایرفاکس باعث شده است نسبت به کروم بهتر دیده شود. ما قصد داریم تا به شما آن ها را آشنا کنیم تا در صورت لزوم به مرورگر فایرفاکس مهاجرت کنید. با تک تیپ همراه باشید.

 


فایرفاکس دارید ؟ بخوانید : 9 ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به کارایی و عملکرد مرورگر فایرفاکس


 

1- مرورگر فایرفاکس سریع تر و سبک تر از کروم است

 

همه چیز تغییرات زمانی رخ داد که نسخه ی Firefox 57 عرضه شد ، که با نام Firefox Quantum یا فایرفاکس کوانتوم شناخته می شود. از همان ابتدای کار این کمپانی اعلام کرد که سرعت عملکرد این نسخه چندین برابر افزایش یافته است ، درحالیکه که مرورگر کروم 30% رم بیشتر نسبت به فایرفاکس استفاده می کند!

 

حالا این موضوع به چه معناست؟ شما می توانید در مرورگر خود چندین مرورگر را باز کنید بدون اینکه حتی از سرعت شما کاسته شود و لگ داشته باشد. بازی ها و برنامه هایی که تحت وب هستند عملکرد بهتری دارند ، مخصوصا بازی های 3 بعدی. خود مرورگر زمانی که اجرا می شود سریع تر و نرم تر باز می شود.

 

اما تمامی این پیشرفت ها با یک مشکل روبرو می شوند ، در تست باتری سال 2018 ، مرورگر مایکروسافت اج 60 درصد بیشتر از فایرفاکس و 20 درصد بیشتر از کروم بطول انجامید ، بطوریکه هر 3 مرورگر در حال پخش یک فیلم با کیفیت HD بودند. به عبارت دیگر مرورگر فایرفاکس باعث می شود تا عمر باتری ضعیف شود.

 

2- فایرفاکس متن باز (Open Source) بودن را درک می کند

 

همچنین بخوانید  به لطف به روزرسانی جدید کروم، دیگر نیاز به مدیر رمز عبور نخواهید داشت

از لحاظ فنی ، مرورگر کروم هم به نوعی متن باز بوده چرا که از Chromium browser ایجاد شده است. باید بدانید که از روی مرورگر کروم مرورگرهای دیگری با نام (Opera ، Vivaldi ، Slimjet و Brave) ایجاد شده است. اما ذهنیت منبع باز بیشتر از آن است که اجازه دهید دیگران از کد شما استفاده کنند. از سویی دیگر ، فایرفاکس یک نقشه راه عمومی کامل دارد که برای همکاران و اعضای جامعه قرار دارد.

 

3- امنیت و حریم خصوصی بیشتری را حس کنید

 

در سال 2014 ،  مرورگر فایرفاکس قابلیتی با نام Call-To-Arms برای کاربران ایجاد کرد تا بتواند حریم خصوصی آنلاین کاربرانش را افزایش دهد. اظهار داشت که “مبارزه برای محافظت از داده ها و روشن سازی همه چیز ، اطمینان حاصل کنید که مردم می دانند که چه کسی دسترسی به داده های شان دارد و اینکه آنها در همه موارد انتخاب می کنند، این بخشی از DNA موزیلا است.”

 

در سال 2015 ، گزارش کلی موزیلا اعتقادات سازمان را دوباره تأیید کرد : “میلیونها نفر از مردم آنلاین هستند ، اما به اندازه کافی شفافیت و کنترل در قالب حفاظت از امنیت و حفظ حریم خصوصی برای کاربران شرکت ها ، توسعه دهندگان برنامه ها و دولت ها وجود ندارد. موزیلا بر روی تأثیرگذاری بر سلامت کلیدی مانند حفظ حریم خصوصی و امنیت تمرکز دارد. ”

 

امنیت مرورگر فایرفاکس

 

شما حتی می توانید خودتان حریم خصوصی مربوط به مرورگر فایرفاکس در صفحه ی “Firefox Privacy Notice” مشاهده کنید تا اطلاعات بیشتری نسبت به این مرورگر دریافت کنید.

 

اما برنده ی واقعی این میدان فایرفاکس است نه گوگل ، چرا که باید بدانید گوگل یک شرکت جمع آوری اطلاعات است. گوگل همانطور که می دانید اطلاعات بسیار زیادی از میلیون ها کاربر دارد.

 

4- شخصی سازی بیشتری را تجربه کنید

 

یکی از بیشترین تفاوت ها بین مرورگر های کروم و فایرفاکس قابلیت سفارشی سازی است که در این بین فایرفاکس بیشترین ویژگی ها را دارد. همانطور که مشخص است گوگل کروم در نسخه های ویندوز ، اندروید و ios و دیگر سیستم عامل از نظر طراحی و سبک یکسان است و شما نمی توانید شخصی سازی زیادی را انجام دهید.

 

اما در فایرفاکس شما می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید ، شما می توانید از تغییر تم گرفته تا جابجای ابزار ها در قسمت نوار بالایی را تغییر دهید. حتی شما می توانید در قسمت نوار بالایی شخصی سازی های بیشتری مانند تغییر فاصله داشته باشید. اگر می خواهید تم مرورگر فایرفاکس خود را تغییر دهید می توانید از لینک “تغییر تم فایرفاکس” استفاده کنید.

همچنین بخوانید  7 نکته برای استفاده از مرورگر تور به صورت امن

 


حتما بخوانید : چگونه فایرفاکس کوانتوم (FireFox Quantum) را شخصی سازی کنیم؟


 

5- فایرفاکس دارای افزونه ها و پلاگین های به خصوصی است

 

گوگل کروم دارای مجموعه ی گسترده ای از پلاگین ها است ، اما موزیلا فایرفاکس پلاگین هایی دارد که در مرورگر کروم وجود نداشته و دیده نمی شود. بطوریکه برخی از این افزونه ها آنقدری خوب هستند که فایرفاکس را نمی توانید بدون آن ها استفاده کنید.

 

 

برای مثال یکی از پلاگین های کاربردی را می توان به “Tree Style Tab” اشاره کرد ، این پلاگین نوار تب ها را به سمت چپ یا راست مرورگر انتقال می دهد ، که بصورت درختی قابل مدیریت هستند. جالب است بدانید که درحال حاضر مرورگری وجود ندارد که بتواند این تغییر را در تب هایش بوجود آورد. در واقع ، می توان یکی دیگر از دلایلی که کاربران از این پلاگین خوششان می آید حالت درختی بودن آن است.

 


پیشنهادی : آموزش نصب افزونه های فایرفاکس


 

6- هرآنچه که با کروم انجام دهید با فایرفاکس هم می توانید

 

اگر بخواهیم به اخرین موارد اشاره کنیم باید بگوییم که تفاوت 2 مرورگر Firefox و Chrome بسیار جزئی است. می توان به سرعت بیشتر یا مصرف باتری هر کدام اشاره کرد چرا که در این 2 مورد واقعا متفاوت هستند اما از لحاظ استفاده و رفع نیاز هر دو یکسان هستند. هر دو مرورگر کار خودشان را به خوبی انجام می دهند اما خوبی ها و بدی هایی نیز برای هر یک وجود دارد.

 

آیا می خواهید تب ها را همگام سازی کنید ، بوک مارک و یا پروفایل داشته باشید؟ یک وبسایت را با استفاده از یک inspector و console بسازید. در مورد امنیت سندباکس برای جلوگیری از نفوذ های مخرب چطور؟ این ها چیز هایی هستند که هر 2 مرورگر قابلیت ها را دارند.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *