تبلیغات

تبلیغات

حالا در مسنجر فیسبوک می توانید پیام خود را حذف کنید (همراه با محدودیت زمانی)

Facebook-Messenger-Unsed-FeatureTechTip

بعد از گذشت تقریبا بیشتر از نیم سال از ویژگی که باعث شد افراد فیدبک های منفی را بدهند ، فیسبوک در نهایت ویژگی “حذف پیام” یا “Unsend” را در مسنجر فیسبوک اضافه کرد.

امروز ، اپلیکیشن مسنجر فیسبوک در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می تواند بصورت کامل و بدون هیچ محدودیتی برای افراد پیامی را که در این اپلیکیشن ارسال کرده اند به راحتی اقدام به حذف کردن آن یا “Unsend” کنند.

شما تنها می توانید پیام های خود را حذف کنید و اگر پیام مورد نظر شما از زمان ارسال آن 10 دقیقه بیشتر گذشته باشد ، این یعنی شما دیگر نمی توانید پیام مورد نظر را بصورت دو طرفه حذف کنید! متاسفانه درحال حاضر این محدودیتی است که فیسبوک برای ویژگی حذف پیام دو طرفه در نظر گرفته است.

این ویژگی برای حذف پیام در مسنجر فیسبوک با نام گزینه ی “Remove for Everyone” ایجاد شده است که شما می توانید به راحتی برای حذف پیام خود بصورت دو طرفه ابتدا روی پیام خود انگشت خود را گذاشته و لمس طولانی کنید و در نهایت منویی که نمایش داده می شود با لمس کردن “Remove” می توانید پیام خود را در چت مورد نظر بصورت دو طرفه حذف کنید. البته باید توجه داشته باشید که نباید 10 دقیقه از زمان ارسال پیام مورد نظر شما گذشته باشد وگرنه قادر به حذف آن نخواهید بود.

اما حالا بعد از اینکه منو برای شما ظاهر شد و “Remove for Everyone” را لمس کردید یک هشدار بصورت پاپ آپ برای شما نمایش داده می شود. این پیغام بصورت زیر است :

” شما پیام انتخاب شده را برای همیشه و برای همه ی اعضای این چت بصورت دو طرفه پاک خواهید کرد ، افراد دیگر چت می توانند از حذف شدن پیام شما اطلاع پیدا کنند و در هر صورت امکان ریپورت یا گذارش کردن پیام حذف شده نیز وجود دارد. ”

اگر شما یک پیامی را حذف کردید ، پیام مورد نظر شما از صفحه ی چت برای همه اعضا حذف خواهد شد و ناپدید می شود اما هم برای شما و هم برای افراد دیگر بجای پیام حذف شده متن “You [or the sender’s name] removed a message” نمایش داده خواهد شد که به معنای حذف یک پیام از طرف فردی را نشان می دهد.

با این حال ، فیسبوک ، گفته است یک نسخه ی کپی بصورت محرمانه در یک مدت پس از پاک شدن نگهداری می شود چرا که شاید فردی پیام پاک شده را گزارش دهد و آن پیام نیاز به بررسی داشته باشد.

همچنین بخوانید  با فهرست بدترین و ضعیف ترین پسورد های سال 2019 آشنا شوید !

مسنجر فیسبوک

چرا باید در مسنجر فیسبوک از گزینه ی حذف پیام استفاده کنیم؟

این موضوع کاملا مشخص بوده و همه ی ما با آن آشنا هستیم. چه در اپلیکیشن فیسبوک یا مسنجر های دیگر مانند اینستاگرام ، تلگرام و غیره این ویژگی وجود دارد و از آن استفاده می کنیم.

اما دلیل اینکه ما بخواهیم یک پیامی را که ارسال کرده ایم و حالا آن را حذف کنیم می توانید به اشتباه ارسال شده باشد و یا بعد از اینکه پیام را ارسال کرده باشیم تصمیم ما عوض شده است و می خواهیم آن را حذف کنیم. اما با توجه به هر اپلیکیشن و مسنجر باید محدودیت های آن را در نظر بگیریم برای مثال مسنجر فیسبوک تنها برای 10 دقیقه شما می توانید پیام خود را حذف کنید اما در اینستاگرام اینگونه نیست و شما می توانید در هر زمانی پیام های خود را حذف کنید.

این ویژگی در تمامی و انواع های مختلف پیام ها تاثیر گذار است که شامل موارد زیر می شود :

  • متن
  • چت گروهی
  • عکس ها
  • ویدیو ها
  • لینک ها

می شود. فیسبوک همچنین اعلام کرده است که می خواهد در بخش های مختلف دیگری از این ویژگی استفاده کنید. برای مثال مشخص کنید که پیام شما بعد از چه مدتی بصورت اتوماتیک حذف شود.

ویژگی حذف پیام دو طرفه در مسنجر فیسبوک هنوز بصورت جهانی عرضه نشده است اما در Poland ، Bolivia ، Colombia و Lithuania شروع شده است. فیسبوک اشاره کرده است که این ویژگی کم کم بصورت جهانی و برای همه ی کاربران عرضه خواهد شد.

منبع :
TRUSTEDREVIEWS

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *