تبلیغات

تبلیغات

چگونه پشتیبانی از فرمت Webp را در مرورگر Edge ویندوز 10 اضافه کنیم؟

webp_Supprto_ME_Win10_TechTip

شما به راحتی می توانید فرمت Webp که توسط شرکت گوگل برای عکس ها ابداع شده است را به مرورگر اج یا Edge اضافه کنید. با نصب یک افزونه از استور مایکروسافت می توانید از فرمت Webp در مرورگر Edge پشتیبانی کنید.

 

پشتیبانی از فرمت Webp در مرورگر Edge

 

ابتدا باید افزونه پشتیبانی از فرمت Webp را از استور مایکروسافت توسط این لینک دریافت کرده و نصب کنید. بعد از اینکه شروع به دانلود به پایان رسید و روی سیستم شما نصب شد شما می توانید فایل هایی با فرمت Webp را در مرورگر اج مشاهده کنید. نکته ی قابل توجه این است که برای استفاده از این افزونه شما باید نسخه ی 1803 ویندوز 10 را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید.

 

بعد از اینکه افزونه نصب شد روی دکمه “Launch” کلیک کنید ، خواهید دید که برنامه ی Movies & Tv یا همان ویدیو ها باز خواهد شد. بعد از آن می توانید با استفاده از مرورگر Edge فایل های Webp که نوعی فرمت عکس هستند را باز کرده و مشاهده کنید. زمانی که شما وارد صفحه ی اینترنتی شده باشید و آن صفحه دارای عکس هایی با فرمت Webp باشد می توانید حالا آن ها را مشاهده کنید. در غیر اینصورت با نداشتن این افزونه شما مجبورید از مرورگر Chrome برای مشاده این فرمت فایل ها استفاده کنید.

 

پشتیبانی از فرمت Webp در ویندوز 10

 

همچنین علاوه بر اینکه شما می توانید عکس های Webp را با اج باز کنید ، در خود ویندوز 10 با استفاده از Photos هم می توانید این نوع فرمت فایل را مشاهده و باز کنید. اگر نتوانستید یکبار بعد از نصب افزونه سیستم خود را ری استارت کنید.

 

اگر می خواهید از درستی کار این افزونه مطمعن باشید و تست کنید می توانید وارد صفحه ی اینترنتی یکی از اپلیکیشن های استور مایکروسافت شوید و عکس اپلیکیشن را دانلود کنید. مثلا آیکون برنامه ی VLC را می توانید با فرمت Webp ذخیره کنید.

 

در مقایسه با سیستم عامل مک ، می توان گفت که ویندوز 10 نسبت به پشتیبانی فرمت فایل ها عقبر است. شما به سختی می توانید فرمتی را پیدا کنید که در سیستم عامل مک باز نشود! در ویندوز 10 همانطور که گفته شد برنامه ی Movies & Tv تنها قادر است فایل هایی با فرمت Mkv را باز و اجرا کند.

همچنین بخوانید  جلوگیری از خاموش شدن لپ تاپ هنگام بستن درب

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *