تبلیغات

تبلیغات

چگونه در گوشی های آیفون عکس هایی با تکنیک نوردهی بلند مدت بگیریم؟

LongExposureinIOS

نوردهی بلند مدت چیست؟

تقریبا میشه گفت عکس های زنده یا Live در گوشی های آیفون از نسخه ی 6S و 6S Plus عرضه شد. در ابتدا محبوبیت خاصی نداشتند اما به مرور با نسخه جدید IOS 11 با خود افکت هایی را آوردند. به عنوان مثال افکت هایی مثل Loop یا Bounce ، که من امروز میخوام افکت Long Exposure رو براتون آموزش بدم. شاید خیلی از کسانی که آیفون دارند هنوز نمی دانند چنین قابلیتی را گوشی شان دارد!

بطور معمول هنگامی که با گوشی خود عکس میگیرید دوربین تعداد شاترهایی که می زند باعث می شود یک افکت Long Exposure بسازید. افکت نوردهی بلند مدت یا Long Exposure در روز و شب قابل استفاده است. چرا که کار این افکت ساخت عکس هایی با قابلیت کشیده شدن اجسام را دارا است! همانطور که از اسم معلوم است ، وقتی شما یک عکس میگیرید با اعمال این افکت اجسام متحرک در عکس کشیده خواهند شد و اجسام ثابت تغییری نخواهند کرد.

نوردهی بلند مدت

پیش نیاز ها :

  1. داشتن حداقل یک گوشی 6S یا بالاتر
  2. نصب نسخه 11 IOS که جدیدا عرضه شده است

آموزش گرفتن عکس در آیفون با تکنیک نوردهی بلند مدت

  • قدم اول ( فعال کردن قابلیت Live در دوربین ) :

روی آیکون دوربین کلیک کرده و فابلیت Live را فعال کنید. *نکته : فقط عکس های Live یا زنده قابلیت استفاده از این افکت ها را دارند.

نوردهی بلند مدت

  • قدم دوم ( عکس مورد نظر را بگیرید ) :

حالا بعد از اینکه قابلیت عکس های زنده Live را فعال کردید یک عکس بگیرید. توجه داشته باشید که برای اینکه بخواهید از این افکت استفاده کنید باید سوژه ی شما در حال حرکت باشد ” همانطور که در بالا عکس اول مشاهده کردید “. به عنوان مثال یکی از معروف ترین سوژه ها خیابان ها هستند ، که می توانید از آن یک عکس در حالت Live بگیرید. هنگام گرفتن عکس هرگز دست خود را تکان ندهید.

 

  • قدم سوم ( اعمال افکت نوردهی بلند مدت ) :

در پایان به گالری رفته و عکس را لمس کنید. حالا باید عکس را با انگشت گرفته و به بالا بکشید ، در پایین عکس افکت هایی مشاهده خواهید
کردید که باید با کشیدن افکت ها به سمت چپ به Long Exposure برسید. در پایان رو آن کلیک کنید تا نتیجه ی نهایی را مشاهده کنید.

نوردهی بلند مدت

  • قدم آخر ( اعمال شدن افکت ) :

در آخر خواهید دید که بعد از انتخاب Long Exposure آیفون بصورت اتوماتیک افکت را بر روی عکس اعمال می کند. با این تکنیک می توانید عکس های جالبی بگیرید پس دست بکار شوید!
*نکته : اگر می خواهید به حالت قبل برگردید به قسمت افکت ها رفته و Live را انتخاب کنید تا دیگر عکس شما افکتی نداشته باشد و به حالت پیشفرض برگردد.

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن تکمیل فرم خودکار در کروم Google Chrome

نوردهی بلند مدت

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *