ارسال پیامک زنده به دکل چیست
اگر صاحب یک فروشگاه هستید و به جذب مشتریان بیشتر فکر میکنید؛ اگر صاحب یک هتل یا مسافرخانه هستید و دوست دارید مسافران، قبل از همه رقبا، هتل شما را برای اقامت انتخاب کنند و اگر یک آژانس مسافرتی دارید و در پی یک تبلیغات منطقهای موفق هستید، روی ارسال پیامک از طریق دکل حساب کنید. این قابلیت، شبیه یک موقعیتیاب زنده عمل میکند و تمام مشتریانی را که در منطقه شما حضور دارند، باخبر خواهد کرد. اگر میپرسید چگونه؟ با مدیرپیامک همراه باشید تا درباره ارسال پیامک زنده با دکل بیشتر بدانیم.
ارسال پیامک زنده با دکل چیست؟
ارسال پیامک زنده از طریق دو دکل همراه اول و ایرانسل به همه نقاط کشور صورت میگیرد که در ادامه، هر کدام را توضیح میدهیم:
سرویس LBS
Location Based Service یا به اختصار LBS خدماتی است که از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) ارائه میشود و از طریق ارسال پیامک منطقهای با دکل LBS، پیامکها را به صورت هدفمند به مخاطبان میرساند. در واقع، دکل مخابراتی LBS موقعیت فیزیکی یک دستگاه در یک محدوده جغرافیایی مشخص را تعیین میکند و این قابلیت باعث میشود که پیامکهای تبلیغاتی به صورت هوشمند برای مشتریانی که در مکانی خاص حضور دارند یا وارد منطقه مورد نظر میشوند، ارسال شود.
برای استفاده از این سرویس در قدم اول شما باید اقدام به خرید پنل پیامکی نمایید که مجهز به این خدمات باشد.
سرویسBTS
Base Transceiver Station یا به اختصار BTSخدماتی است که از طریق دکل مخابراتی ایرانسل ارائه میشود. در اینجا هم با ارسال پیامک منطقهای مکانمحور سر و کار داریم، اما در سرویس BTS، پیامکهای تبلیغاتی به شمارههای ایرانسل واقع در یک منطقه یا محدوده خاص ارسال میشود. لازم است اضافه کنیم که روش ارسال پیامک از طریق دکل BTS، ارزانتر از دکل LBS است، اما فیلترهای کمتری دارد.
مزیت های ارسال پیامک زنده چیست؟
استفاده از سرویسهای پیامک زنده، مزایای فراوانی برای مشاغل دارد. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:
۱.تبلیغات مؤثر و زود بازده
در سرویس پیامک زنده، شما اطمینان دارید که مشتری یا مخاطب مورد نظر در مکان مورد نظر حضور دارد و پیام شما به صورت کاملا هدفمند به مخاطب کسب و کار میرسد.
۲.قابلیت فیلترهای مختلف
این فیلترها میتوانند شامل مواردی مانند سن، جنسیت، نوع سیستم عامل مخاطبین، مدت حضور آنها در منطقهای خاص و… باشند. این دقت بالا به کسب و کارهای محلی امکان میدهد که قشر مورد نظر خود را پوشش دهند و در تبلیغات کسب و کار خود به قلب هدف بزنند.
۳.بهینهسازی هزینه تبلیغات
هر یک از روشهای تبلیغاتی مانند نصب بیلبورد، چاپ تراکت و… کارایی خاص خود را دارند، اما ارسال اس ام اس زنده یکی از ارزانترین و بهصرفهترین روشهای تبلیغاتی است که بازدهی بسیار بالایی دارد.
۴.جذب مشتریان بالقوه
سرویس پیامک زنده به طور خاص برای کسب و کارهایی که خدمات مبتنی بر مکان ارائه میدهند بسیار مناسب است. برای مثال اگر رستوران شما در نزدیکی بازار یا ساختمانهای اداری قرار دارد، کارمندان این ادارات و افرادی که به قصد خرید به بازار میآیند، بهترین مشتریان بالقوهای هستند که میتوانید با ارسال پیامک زنده به آنها، باعث تبلیغ کسب و کار خود شوید.
۵.صرفه جویی در زمان
این سرویس عالی به شما امکان میدهد که در کسری از ثانیه، پیام خود را به مخاطبان هدف برسانید. برای مثال، تعیین لیست افراد شرکتکننده در یک همایش خاص و معرفی پیشنهادهای ویژه به آنها، کاری زمانبر و پرهزینه است، در حالی که استفاده از ارسال پیامک زنده، این کار را به بهترین و سریعترین شکل ممکن به انجام میرساند.
۶.ارسال هشدارهای اضطراری
اطلاعرسانی در شرایط بحرانی، امری ضروری است که میتواند جان افراد زیادی را نجات دهد. برای مثال ممکن است بخواهید در شرایطی مثل وقوع زلزله، هشداری درباره تخلیه یک منطقه خاص ارسال کنید یا افراد آسیبدیده در منطقه خاصی را مورد پشتیبانی قرار دهید. در تمام این حالتها، ارسال اس ام اس زنده از طریق دکلهای مخابراتی، میتواند نجاتبخش باشد.
ارسال پیامک زنده برای چه مشاغلی مفید است؟
همانطور که گفتیم اگر کسب و کاری مکانمحور دارید و حضور افراد در منطقه مورد نظر شما اهمیت دارد، این سرویس پیامکی فوقالعاده را از دست ندهید. در این قسمت، چند شغل خاص را معرفی میکنیم تا اهمیت این انتخاب، روشنتر شود:
-
هتلها و مسافرخانهها
-
آژانسهای مسافرتی
-
فروشگاههای لباس و پوشاک
-
فروشگاههای مواد غذایی
-
رستورانها و کترینگها
-
نمایشگاههای داخلی و بین المللی
-
مزونهای زنانه
-
سالنهای زیبایی
تفاوت سرویس LBS و سرویس BTS چیست؟
علاوه بر اینکه شیوه کار این دو سرویس کمی متفاوت است، موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:
-
سرویس ارسال پیامکی LBS به مشترکین اپراتور همراه اول تعلق دارد و سرویس پیامکی BTS، متعلق به مشترکین خطوط ایرانسل است.
-
شناسایی موقعیت مکانی مخاطبین در سرویس LBS به صورت زنده و لحظهای است، در حالی که اپراتور ایرانسل پیامها را از طریق دکل BTS با کمی تأخیر ارسال میکند. بنابراین این سرویس برای مشاغلی که محدودیت زمانی در تبلیغات دارند، مناسب نیست.
-
حداقل تعداد گیرندگان پیام در سرویس BTS باید ۱۰ هزار نفر باشد و اگر بخواهید برای افراد کمتری پیامک ارسال کنید، قادر به استفاده از این سرویس نخواهید بود.
خدمات حرفه ای را از شرکت های حرفه ای بخواهید…
برای دسترسی به امکان ارسال پیامک از طریق دکلها، باید سامانه پیدامکی خریداری نمایید که مجهز به این ویژگی باشد. شرکتهای زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، اما اگر خواهان دریافت خدمات حرفهای و پشتیبانی همهجانبه هستید، باید هوشمندانهتر انتخاب کنید.
مدیرپیامک بهعنوان نماینده فروش اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در کنار شما است تا تمام هماهنگیهای لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهد و تیر شما را به قلب هدفهای تبلیغاتی کسب و کارتان بنشاند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۵۵۹۰۰۰ تماس بگیرید تا کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.