آموزش شبکه اجتماعی

۶ گزینه واقعی برای افزایش تعداد سابسکرایب یوتیوب

 

اگر یوتیوبر باشید؛ به خوبی می‌دانید که افزایش سابسکرایب یوتیوب چقدر مهم بوده و چگونه می‌تواند بر افزایش تعداد بازدیدهای ویدئوها و در نهایت افزایش درآمد شما از یوتیوب کمک کند. 

اما آیا می‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله ۶ گزینه کاربردی برای افزایش سابسکرایب یوتیوب را به شما معرفی کرده و تبلیغات در یوتیوب را به عنوان یکی از جدید‌ترین و البته تاثیرگذارترین گزینه‌های افزایش تعداد کاربران کانال را به شما معرفی می‌کنیم.

اما چگونه می‌توانیم تعداد سابسکرایبرهای کانال خود را افزایش دهیم؟ 

۱. تامنیل ویدئوهای خود را جدی بگیرید

اولین فاکتور موثر بر افزایش سابسکرایب یوتیوب تصویر تامنیل یا کاور ویدئوی یوتیوب است. این نکته از آن نکته‌هایی است که حدود ۹۰ درصد از یوتوبرها می‌دانند و باز حدود ۹۰ درصد از یوتیوبرهای تازه کار رعایتش نمی‌کنند!

اهمیت کاور یوتیوب به اندازه‌ای است که می‌توان با بررسی آن پیش بینی کرد که یک کانال رشد می‌کند یا نه؟

برای اینکه بینید کاور ویدئوی یوتیوب شما دارد درست کار می‌کند یا نه، وارد یوتیوب استودیو خود شوید؛ نرخ impression click through rate را ببینید. این نرخ به شما نشان می‌دهد که ویدیوی شما به نسبت تعداد نمایش‌هایی که داشته است چند کلیک گرفته است. 

اما چگونه می‌توانید تامنیل‌های جذابی برای ویدئوهای خود داشته باشید؟ 

در این مورد، پیشنهاد می‌کنم این موارد را رعایت کنید:

  • از اِلِمان‌های گرافیکی جذاب در تامنیل خود استفاده کنید 

  • به خوبی محتوای ویدئو و چیزی که قرار است در آن صحبت کنید را در تامنیل خود نشان دهید

  • از متن در عکس خود استفاده کنید اما نه زیاد؛ سعی کنید در حد دو یا سه کلمه متن در عکس خود داشته باشید تا تکمیل‌کننده اِلِمان‌های گرافیکی عکس شما باشند 

۲. سئو یوتیوب را فراموش نکنید 

مهم است فراموش نکنیم یوتیوب پیش از هر چیز موتور جستجو است. بنابراین سئوی یوتیوب هم در افزایش سابسکرایب موثر خواهد بود.

ربات‌های یوتیوب باهوش و فعالند؛ علاوه بر محتوای ویدئوها باید به عنوان، دیسکریسپن، کلمات کلیدی، متن روی تصاویر تامنیل و جزئیات دیگری که این ربات‌ها برای پیدا کردن ویدئوهای شما آن‌ها را در نظر می‌گیرند توجه کنید.

در این مورد پیشنهاد می‌شود که: 

  • از کلمات کلیدی در عنوان و دیسکریپشن ویدئوهای خود استفاده کنید 

  • برای ویدئوهای خود از تگ‌های مناسب استفاده کنید 

  • با استفاده از پلی‌لیست‌های یوتیوب، ویدئوهای خود را دسته‌بندی کنید 

همچنین بخوانید  چجوری IGTV را پست کنیم - بررسی تفاوت IGTV و Reels اینستاگرام

فراموش نکنید که روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر فعال در یوتیوب با سرچ کلمه کلیدی به دنبال پاسخی برای سوالشان هستند. پس پیش از هرچیز با قوانین سئوی یوتیوب آشنا شوید، ویدئوهای خود را بهینه کنید و تاثیر غیرقابل انکار سئوی یوتیوب روی افزایش سابسکرایب را مشاهده کنید.

۳. حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید 

کپی نکنید. این به این معنی نیست که تقلید کار بدی است اما لازم است که چیزی از خودتان داشته باشید. وقتی ایده چنل، ایده شما باشد می‌توانید برای آن تا سال‌ها ویدئو تولید کنید. چرا که حوزه تخصصی شما است. شما هر روز دارید با این مهارت در همین حوزه زندگی‌ می‌کنید؛ یاد می‌گیرید؛ چالش‌های آن را می‌شناسید و… . پس در آن حرف برای گفتن دارید. 

از این گذشته قبل از شروع کار خود بررسی کنید ببینید مخاطب شما در یوتیوب است یا خیر. ممکن است ایده شما ایده خوبی باشد ولی مخاطب آن بیشتر در اینستاگرام بچرخد. یکی از این موضوعات «آموزش آشپزی» است. 

برای اینکه موضوع خود را از این جهت بررسی کنید کافی است موضوع خود را در یوتیوب فارسی سرچ کنید و ماکزیمم و مینیمم چنل‌های فارسی را ببینید. اینطور می‌فهمید که میانگینی که ممکن است با فعالیت روی این ایده به دست آورید، چه قدر خواهد بود. 

۴. در انتشار ویدئوها منظم باشید 

حقیقت این است که هیچ منبع تاییدشده‌ای وجود ندارد که بگوید بهترین زمان برای انتشار ویدئو در یوتیوب چه زمانی است. اما تجربه نشان داده است این که اگر در انتشار ویدئوهای خود نظم داشته باشید؛ علاوه بر افزایش تعداد سابسکرایب یوتیوب، می‌توانید تعداد بازدید ویدئوهای خود را نیز افزایش دهید. 

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هر هفته یکبار ویدئو در یوتیوب بگذارید؛ حتما هر هفته این کار را انجام دهید. ویدیو گذاشتن به صورت مداوم ممکن است برای خیلی از افراد سخت باشد؛ اما به این موضوع توجه داشته باشید که الگوریتم گوگل و مهم تر از آن کاربران دوست دارند تا به صورت منظم شما را ببینند. 

داشتن نظم در انتشار ویدئو، این انتظار و اشتیاق را برای کاربران به وجود می‌آورد که هر هفته منتظر ویدئو جدیدی از سمت شما باشند. الگوریتم نیز این موضوع را درک کرده و بدین ترتیب، ویدئوهای شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد تا شانس شما برای افزایش تعداد سابسکرایبرهای کانال افزایش پیدا کند. 

۵. بیشترین استفاده از از ویدئوهای Shorts داشته باشید 

ویدئوهای کوتاه یا youtube shorts میانبر مناسبی برای افزایش سابسکرایب یوتیوب هستند. 

 

همچنین بخوانید  آموزش بلاک کردن و ریپورت در کلاب هاوس

سابسکرایب یوتیوب

پیش فرض من در این آموزش این است که چنل شما چنلی برای ویدیوهای طولانی است. بنابراین اگر می‌خواهید از یوتیوب شورت برای افزایش سابسکرایب چنل یوتیوب خود استفاده کنید؛ این یوتیوب شورت‌ها را شبیه اشانتیون در نظر بگیرید. اصلا انرژی اصلی خود را از روی ساخت ویدئوهای بلند برندارید و یوتیوب شورت‌ها را در خدمت ویدئوهای بلند خود به کار بگیرید. چگونه این کار را بکنیم؟

  • برای هر ویدئوی بلند آموزشی خود یک یوتیوب شورت بسازید و یکی از مهم‌ترین نکات را در آن آموزش دهید تا بیننده شورت، برای دیدن بقیه نکات به ویدئوی اصلی شما سر بزند و در نهایت شما را سابسکرایب کند. 

  • یکی از لحظات بامزه یا خنده دار ویدئوی بلند خود را یک ویدئوی شورت کنید و آن را به محتوای وایرال تبدیل کنید. 

  • قبل از انتشار ویدئوی اصلی با استفاده از یوتیوب شورت‌ها یک تیزر جذاب بسازید و خبر از انتشار فلان مصاحبه جذاب یا فلان آموزش خفن در چند روز آینده بدهید تا هم سابسکرایب شوید و هم زنگوله چنلتان فعال شود. 

۶. در یوتیوب تبلیغ کنید 

تبلیغات یوتیوب یکی از گزینه‌های تبلیغ در گوگل است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا ویدئوهای کانال خود را به طیف گشترده‌ای از کاربران هدف نمایش دهید که علیق آن‌ها هم راستا با موضوع کانال شما می‌باشد. 

این تبلیغات یکی از مناسب‌ترین راهکارهای افزایش سابسکرایب یوتیوب است خصوصا اگر عجله دارید. یکی از دلایلی که تبلیغات را به راه مناسبی برای افزایش سابسکرایب تبدیل می‌کند؛ هوشمندی تبلیغات یوتیوب است. میزان شخصی سازی تبلیغات یوتیوب باعث می‌شود که تبلیغات شما به کاربری نمایش داده شود که موضوع چنل شما را دوست دارد و به احتمال زیاد قرار است مخاطب وفادار شما باشد. برای همین از انواع تبلیغات یوتیوب به تناسب شرایط خودتان استفاده کنید و انرژی خود را روی ویدئوهای بهتر و کسب درآمد بیشتر و سریع‌تر بگذارید.

چگونه می‌توانیم در یوتیوب تبلیغ کنیم؟

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ تبلیغات یوتیوب از گزینه‌های تبلیغاتی گوگل ادز بوده و برای راه‌اندازی این تبلیغات، نیاز به ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ آن دارید. 

با توجه به این موضوع که کاربران ایرانی نمی‌توانند به طور مستقیم از خدمات گوگل ادز استفاده کنند؛ در این مورد پیشنهاد ما به شما این است که برای تبلیغ در یوتیوب، از خدمات شرکت‌های واسط در این حوزه استفاده کنید. 

هوشمندانه عمل کنید 

ساخت تامنیل جذاب و یا کار کردن بر روی سئو یوتیوب که الزامات فعالیت در یوتیوب است. اما استفاده از تبلیغات یوتیوب یکی از میانبرهای کاربردی است که علاوه بر افزایش تعداد سابسکرایب یوتیوب، به طور غیرمستقیم در افزایش تعداد بازدیدهای ویدئوها در کوتاه مدت به شما کمک می‌کند. 

همچنین بخوانید  چگونه یک کاربر را در اینستاگرام بلاک کنیم؟ نحوه بلاک کردن در اینستاگرم

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا