آموزش اندروید

چرا در تلفن اندرویدی ایم پیامک نمیاد ؟ ۱۰ روش این مقاله را مورد بررسی قرار دهید

دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی برای برقراری ارتباط بسیار مهم است. خواه برای ارتباط شخصی، هشدار های بانکی و یا کد های تایید از نرم افزار های مختلفی چون اینستاگرام، تلگرام، ایتا و یا سایر نرم افزار های اینچنینی باشد. عدم دریافت پیامک، ممکن است خسته کننده به نظر برسد، و یا در مواردی شاید باعث ایجاد نگرانی شما شود، زیرا نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

در اینجا، چند دلیل متداول برای عدم ارسال پیامک به دستگاه اندرویدی و ۱۰روش برای عیب یابی و رفع این مشکل آورده شده است.

دلایل رایج مشکلات پیامکی در گوشی های اندروید

  • مشکلات شبکه: ممکن است به دلیل پوشش ضعیف و یا عدم پوشش شبکه تلفن اندرویدی شما از دریافت پیامک جلوگیری کند.
  • مشکلات مربوط به سیم کارت: به دلیل خطاهای مربوط به سیم کارت می بایست پشتیبان ارائه دهنده خدمات مشکلات را برطرف کند.
  • مشکلات نرم افزاری: در مواردی مشاهده شده است که قدیمی بودن نسخه نرم افزار و سیستم عامل اندروید منجربه عدم دریافت پیام خواهد شد.

سیگنال شبکه را بررسی کنید

اولین و یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد عدم دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی خود بدانیم، این است که شاید سیگنال شبکه سیمکارت ممکن است ضعیف شده باشد. بنابراین، بهتر است موقعیت مکانی خود را تغییر بدهیم و سپس در صورت عدم پاسخ، نوع سیم کارت و گوشی را برای دریافت مجدد پیامک امتحان کنیم. در اکثر موارد این نوع تغییر باعث حل مشکل در پیامک خواهد شد.

حالت هواپیما را فعال کنید

حالت هواپیما در تلفن اندروید

درصورتی که پیام ها از طریق پیامک به سیم کارت شما ارسال نمی شود، می تواند به این کعنی باشد که حالت هواپیما در گوشی ما فعال است. فعال بودن این ویژگی باعث می شود تا داده های تلفن خاموش و امکان ارتباط رادیویی با سیم کارت غیر فعال شود. برای انجام این فرایند، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلفن را روشن کرده و قفل آن را باز کنید.
  • از بالا یک بار انگشت خود را به پایین بکشید.
  • در مواردی لازم است دو بار این فرایند را تکرار کنید.
  • نماد هواپیما را جستجو کرده و سپس آن را غیر فعال کنید.
همچنین بخوانید  معرفی 8 مورد از بهترین نرم افزارها برای بخش SMS در اندروید

اکنون، سعی کنید با یک تلفن هوشمند دیگر به سیم کارت خود پیامپ ارسال کنید. درصورتی که همچنان با مشکل مواجه هستید، ابتدا حالت هواپیما را روشن و خاموش کرده و سپس دیگر مراحل ارائه شده در مقاله را دنبال کنید.

مطمئن شوید که اندروید آن را مسدود نمی کند

مسدود کردن پیام در اندروید

ممکن است تعجب کنید که چرا برخی از پیام ها را دریافت نمی کنید، اما مسئله اصلی اینجا است که تمامی آنها در یک پوشه مجزا و با نام اسپم هدایت می شوند. برنامه messages برخی از پیام هایی که احساس می کند هرزنامه است، آنها را در پوشه ای دیگر ارسال می کند تا شما نتوانید به این موارد دسترسی داشته باشید. درحالی که برخی از آنها مهم به نظر می رسد، اما مواردی نیز واقعا تبلیغاتی و اسپم خواهد بود.

  • با فرض اینکه، برنامه پیام رسان شما است می توانید با کلیک بر روی نمایه خود در گوشه سمت راست بالای برنامه و انتخاب گزینه Spam & blocked به پیام های خود دسترسی داشته باشید.

فضای ذخیره سازی را پاک کنید

فضای ذخیره سازی در اندروید

اگرچه، تلفن های هوشمند امروزی از فاضی ذخیره سازی بالایی بهره می بنرد، اما گاهی ممکن است به دلیل نگهداری از ویدیو های با کیفیت این فضا دچار تغییرات اساسی شود. بنابراین، هنگام دریافت پیام با مشکلات اینچنینی مواجه شوید. (اگر با مشکل فضای ذخیره سازی مواجه هستید، تلفن هوشمند شما پیغامی را در این باره خواهد داد)

تنها راه این است که فضای ذخیره سازی خود را با رفتن به Settings > Storage پاک کنید. هر دسته ای از فایل هایی که به آنها نیاز ندارید را حذف و سپس با ارسال پیام به سیم کارت خود بررسی کنید که آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

تلفن هوشمند خود را ریستارت کنید

از آنجایی که ممکن است یک مشکل نرم افزاری در تلفن هوشمند وجود داشته باشد، بهتر است، دستگاه تلفن خود را ریستارت کنید. این همان راه اندازی مجدد است و نه بازیابی کارخانه. برای انجام این فرایند، تنها کافی است، دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس بر روی گزینه Restart کلیک کنید. پس از چند ثانیه تلفن هممرا مجددا راه اندازی شده و می توانید پیام ها را دریافت کنید.

حالت Power Saving را خاموش کنید

همانطور که می دانید حالت Power Saving بسیاری از ویژگی های تلفن همراه را غیرفعال می کند تا میزان حجم باتری ثابت بماند. بنابراین، برخی از برنامه ها مثل messages ممکن است پیام را به درستی دریافت نکند. پس این حالت را غیر فعال کرده و در نهایت از یک دستگاه دیگر پیامی را به سیم کارت خود ارسال کنید.

همچنین بخوانید  Android One یا اندروید یک چیست ؟ همه چیز در مورد اندروید وان

دستگاه خود را عوض کنید

اگر مشکل دریافت پیام همچنان ادامه دارد، توصیه می کنیم، سیم کارت خود را در یک دستگاه تلفن همراه دیگر قرار دهید. این فرایند، باعث می شود تا مسئله مشکلات سخت افزاری برطرف شود. این می تواند یک تلفن همراه پرچمدار و یا یک دستگاه قدیمی باشد.

برنامه پیام را آپدیت کنید

آپدیت برنامه پیام ها در اندروید

اگر هنوز نمی‌توانید پیام‌های متنی را روی تلفن خود دریافت کنید، وقت آن است که برنامه پیام‌رسانی خود را دوباره بررسی کنید، زیرا ممکن است اشکالات روی آن تأثیر بگذارند. توسعه دهندگان برنامه برای رفع اشکالات و اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی کار می کند، به روز رسانی هایی را ارسال می کنند. برای انجام آن کافی است برنامه Play Store را در رایانه باز کرده و پس از انتخاب نمایه به مسیر Manage apps & device > Updates available بروید.

گوشی اندرویدی را آپدیت کنید

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، به روز رسانی تلفن اندرویدی شما ممکن است گلوله جادویی باشد که مشکل شما را حل می کند. به‌روزرسانی ممکن است شامل رفع ناتوانی تلفن شما در دریافت پیام‌های متنی باشد. به همین دلیل، همیشه مطمئن شوید که به محض عرضه نسخه های جدید اندروید، گوشی شما به روز می شود.

برای انجام این فرایند، تنها کافی است به مسیر Settings > System > Software Update > System Update رفته و سپس روی Check for update تاچ کنید با اندروید آپدیت شود. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، به اتصال اینترنت برای دستگاهتان نیاز دارید.

مشکلات سیم کارت را برطرف کنید

آخرین راه حل ما، برای عدم دریافت پیامک، ارتباط با اپراتور شرکت ارائه دهنده سیم کارت است. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که پیامک به درستی ارسال شده است اما به دلیل اشتباهاتی که در تنظیمات سیم کارت پیکربندی شده اند، پیامک را دریافت نمی کنید. توجه داشته باشید که ممکن است ارتباط با اپراتور شامل هزینه باشد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا