تبلیغات

تبلیغات

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

What-is-Windows-Recall-Everything-you-need-to-know-about-this-new-Windows-feature

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی کرد. ویژگی جدیدی که هر چند ثانیه یک بار از صفحه نمایش عکس می گیرد و با استفاده از هوش مصنوعی کوپایلت به تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می کند. این فرایند، در واقع جستجوی معنایی را برای هر کاری که در رایانه انجام داده اید امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، یک حافظه تصویری از فرایند های انجام شده در رایانه را ذخیره می کند و به کاربر این امکان را می دهد که تنها با توصیف یک چیز، آن را پیدا کند.

در این راهنما سعی کرده ایم به بررسی Windows Recall بپردازیم، ابزاری که می تواند تمامی فرایند های انجام شده در رایانه را ضبط کند. اگر تصور می کنید به چنین ابزاری نیاز دارید توصیه می کنیم ادامه مقاله را دنبال کنید. این از سیستم مورد نیاز، ویژگی ها و موارد دیگر خواهد بود.

سیستم مورد نیاز Windows Recall

یکی از شرایط اصلی ویندوز ریکال، استفاده از هوش مصنوعی +Copilet است. ابزاری که به طور خاص، برای تجربه هایی مانند فراخوان ویندوز طراحی شده است. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی کرده ایم.

  • NPU
  • رم 16 گیگابایتی
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی

اگر شرایط ارائه شده بالا را دارید، می توانید ویژگی Windows Recall را در ویندوز 11 نسخه 24H2 فعال کنید. زمانی که برنامه در پس زمینه اجرا می شود، از تمامی فرایند هایی که در رایانه انجام می دهید تصویر برداری می شود. آنها در حافظه دستگاه ذخیره شده و برای آینده می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

تمامی فرایند ها در رایانه انجام می شود. به این معنا که دیگر لازم نیست برای پردازش اطلاعات به سرور های خارج از رایانه متصل باشید. این باعث می شود علاوه بر افزایش حریم خصوصی عملکرد صحیح رایانه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. مایکروسافت اعلام کرده است که تصاویر ذخیره شده، به NPU ها متکی هستند و به این اطلاعات دسترسی ندارد.

ویندوز ریکال : جستجوی معنایی

جستجوی تصاویر در برنامه ریکال

ویندوز ریکال، به دلیل کمک گرفتن از هوش مصنوعی کوپایلت، می تواند یک درک معنایی از اطلاعات و داده هایی که در تصاویر فوری وجود دارد داشته باشد. تصور کنید، در یک وب سایت تصویر یک کیبورد RGB را دیده اید، اما آدرس سایت را به یاد ندارید؛ در این شرایط، تنها کافی است اسم “کیبورد RGB” را در برنامه تایپ کنید تا ویندوز ریکال در کسری از ثانیه تصویر آن را نمایش دهد.

همچنین بخوانید  رفع خطای An Attempt Was Made to Reference a Token با استفاده از 3 مرحله ساده

ویندوز ریکال : عکس های فوری

تصویر ذخیره شده در ویندوز ریکال

ویندوز ریکال به این صورت عمل می کند که هر چند ثانیه به صورت خودکار از نمایشگر عکس می گیرد. شما متوجه انجام آن نخواهید شد، اما می دانید که این ویژگی در پس زمینه فعال است. زیرا نماد Recall در نوار وظیفه دیده می شود.

زمانی که می خواهید، تصویری را جستجو کنید، تنها کافی است برنامه را اجرا کرده، و سپس با استفاده از Timeline و یا جستجوی متنی، تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید. به این صورت که Windows Recall می تواند درک کاملی از اجزاء و نوشته های درون عکس داشته باشد، پس با یک سرچ ساده می توانید تصویر مورد نظر را پیدا کنید.

زمانی که تصویر را باز می کنید، این امکان به شما داده می شود که بتوانید متن ها و عکس های دورن آن را در یک برنامه دیگر کپی کنید. همچنین، آدرس وب سایت ها را به یک پیوند قابل کلیک تبدیل می کند که شما را مستقیما به همان صفحه وب (با استفاده از مرورگر پیشفرض شما) می برد. و یا در مواردی بسته به اینکه برنامه ای از آن پشتیبانی می کند، یک آیکون در زیر آن نمایش داده می شود که با انتخاب آن به سند مورد نظر بروید.

از آنجایی که این فرایند، ممکن است از فایل ها و یا سند های مهم شما عکس فوری تهیه کند، می توانید با کلیک بر روی نماد برنامه در نوار وظیفه گزینه pause until tomorrow را بزنید. این فرایند باعث می شود برنامه به مدت یک روز غیر فعال بماند.

تنظیمات و حریم خصوصی Windows Recall

تنظیمات برنامه ریکال در ویندوز 11

مایکروسافت، بر روی تنظیمات حریم خصوصی Windows Recall بسیار حساس است. در این بخش تمامی داده های ذخیره شده کاملا در حساب محلی پردازش و در رایانه شما ذخیره می شوند.

ویندوز ریکال، شامل برخی از ابزار های امنیتی است که به شما امکان می دهد تا آنچه که از این برنامه می خواهید را پیکربندی کند. به عنوان مثال، می توانید برخی از برنامه ها و یا وب سایت ها را با وارد کردن در برنامه فیلتر کنید. زمانی که در یک مرورگر وارد همان سایت می شوید، Windows Recall به طور خودکار عکس برداری را متوقف می کند. این برای شرایطی است که نمی خواهید اطلاعات و داده های حساس شما مانند رمز عبور و یا شماره های بانکی در رایانه ذخیره شوند.

نکته: توجه داشته باشید که اگر برنامه و یا وب سایت ها را از همان ابتدا فیلتر نکنید، Recall تمامی اطلاعات شما را در رایانه ذخیره می کند.

همچنین بخوانید  آموزش تصویری بک آپ گرفتن از بازی های استیم

آخرین و شاید یکی از مهم ترین گزینه ها برای حفظ حریم خصوصی، حذف داده ها است. مایکروسافت اعلام کرده است که می توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، برای حذف عکس های فوری ذخیره شده خود اقدام کنید. این فرایند در عرض چند ثانیه طول می کشد و اطمینان می دهد که تمامی فایل های شما از ابتدا تا اکنون به طور کامل از رایانه حذف شوند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *