بررسی موبایل و تبلت

2 دلیل برای اینکه نباید در سال 2024 گوشی ارزان قیمت موتورولا بخرید

از سال 2013، موتورولا، گوشی های مقرون به صرفه خود را با مدل موتورولا G معرفی کرد. تلفن هوشمندی که می توانست با هزینه پایین، کیفیت مناسب را در بین گوشی های اندرویدی داشته باشد. بسیاری از آنها موفق ظاهر شدند، اما در چند سال اخیر، به نظر می رسد این روند متوقف شده و موتورولا به تولید برخی از گوشی های سطح پایین روی آورده است.

این رویکرد، نسبت به گوشی های مدل G نگران کننده به نظر می رسد. جایی که موتورولا در ماه مارس 2024 سه مدل از گوشی های رده پایین خود را عرضه کرد که هیچ کدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. از کیفیت پایین نمایشگر گرفته تا بدنه ای ضعیف و عملکرد نامناسب سخت افزار که به نظر می رسد ارزش خرید را از دست خواهند داد.

اگرچه، صحبت ما درمورد Moto G Stylus 5G (2024) نیست. این دستگاه تمامی ویژگی های خوب یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه را دارد. از نمایشگر گرفته تا عملکرد مناسب سخت افزاری و دوربین های شگفت انگیز، که با قیمت 400 دلاری، ارزش بالایی دارد.

با این حال، همچنان مشکلاتی در گوشی های مقرون به صرفه موتورولا وجود دارد که خرید آن را از پیشروی باز می دارد. اینها مسائلی هستند که می تواند خرید محصولات این شرکت را تحت تاثر قرار دهد.

به روز رسانی سیستم عامل

اولین مشکل مربوط به گوشی های مقرون به صرفه موتورولا، مربوط به به روزرسانی سیستم عامل آن می شود. جایی که گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8a می توانند هفت سال از آپدیت نرم افزاری سیستم عامل پشتیبانی کنند. جالب اینجا است که پیکسل 8a تنها 500 دلار قیمت دارد. 100 دلار بیشتر نسبت به گوشی های موتورولا.

همچنین، سامسونگ دستگاه اس 24 را همراه با هفت سال پشتیبانی از سیستم عامل ارائه می دهد، از طرفی  گلکسی A35 و A55 که به عنوان گوشی های میان رده شرکت محسوب می شوند، از 4 سال آپدیت سیستم عامل و 5 سال به روزرسانی امنیتی بهره می برند. گوشی وان پلاس 12R نیز از 3 سال آپدیت اندروید و 4 سال به روزرسانی امنیتی پشتیبانی می کند. اگرچه شاید کم به نظر برسد، اما همچنان خوب است.

اما این در گوشی های رده پایین موتورولا، تنها به سال پشتیبانی از اندروید می رسد. به این معنا که اگر تلفن هوشمند موتورولا شما از اندروید 13 پشتیبانی می کند، نهایتا به نسخه 14 ارتقاء پیدا می کند. به روزرسانی های امنیتی نیز سه ساله هستند که نسبت به رقبا در سطح پایینی قرار دارد.

عدم دریافت این به روزرسانی ها، باعث می شود ویژگی های جدید اندروید را از دست بدهید. رفع مشکلات امنیتی و باگ های نرم افزاری، یکی دیگر از این موارد است که با استفاده از وصله های امنیتی مدیریت می شوند و موتورولا اعلام کرده است این موارد را تا 3 سال پشتیبانی می کند.

تبلیغات بیشتر

دومین و شاید مهم ترین مسئله ای که با رابط کاربری ارتباط دارد، مربوط به تبلیغات می شود. چیزی که سال ها در گوشی های مقرون به صرفه موتورولا وجود نداشت، اما به نظر می رسد با نرم افزار های اضافی bloatware خراب شده اند.

موتورولا در گوشی های ارزان قیمت خود از یک رابط کاربری قدیمی استفاده میکند که این بار برنامه ها هر کدام می توانند دارای تصاویر و یا ویدیو های تبلیغاتی باشند، که می تواند یک تجربه وحشتناک را ارائه دهد.

وقتی دستگاه موتورولا را راه اندازی می کنید، این دستگاه چند پوشه، فایل و یا برنامه را از قبل برای شما نصب می کند. شاید تصور کنید، این همان برنامه هایی است که در تمام گوشی های هوشمند امروز قرار دارد. اما باید گفت اینها در پوشش یک نرم افزار داخلی، فرایند تبلیغات را انجام می دهند. برنامه ها مقالات خبری را ارائه می دهند که شاید هیچ علاقه ای به خواندن آنها ندارید.

به عنوان مثال، آیا دوست دارید، هنگامی که برنامه Weather را باز می کنید، علاوه بر نمایش آب و هوا، تبلیغات مربوط به برخی از وب سایت ها را نمایش دهد؟ اگر علاوه بر پیشبینی هفت روزه، تبلیغ غذای سگ باشد چه؟ قطعا این نمایش خوب نیست و می تواند در بسیاری از موارد آزاردهنده نیز باشد.

موتورولا باید این مشکلات را برطرف کند

اگرچه، گوشی های پرچمدار موتورولا سطح قابل قبولی را در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند ارائه می دهند، اما دستگاه های ارزان قیمت آن می توانند با مشکلات اینچنینی مواجه شوند. به روزرسانی کم: موردی که عملا بسیاری از گوشی های مشابه، آپدیت های طولانی مدت را ارائه می دهند و دیگری تبلیغات: می تواند در مواردی که به اینترنت متصل هستید، بسیار آزار دهنده باشد.

عماد

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

5 ساعت

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

9 ساعت

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

1 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

2 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

2 روز

چگونه با همکاری در فروش به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شویم؟ ( 100 % تضمینی )

فروش، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت هر کسب و کار است. در عصری که رقابت…

2 روز