تبلیغات

تبلیغات

گلکسی نوت 10 در مقابل آیفون 10 : مبارزه اپل با پرچمدار سامسونگ

utE4zLS98b4FqVNC4eaxaM-650-80

سامسونگ از جدیدترین مدل های گلکسی نوت خود رونمایی می کند . گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس گوشی هایی هستند که قرار است در هفته های آتی وارد بازار شوند در حالیکه آیفون 11 در ماه آینده وارد بازار می شود .

در اینجا گوشی های جدید اپل و سامسونگ پس از اولین نسخه گلکسی نوت 10 و پیش از ورود آیفون های جدید را بررسی میکنیم.

 

اندازه گوشی های اپل و سامسونگ

 

سامسونگ با ارائه دو نسخه متفاوت برای Note ، پاسخی به iPhone XR و iPhone XS Max داد . زیرا Note به سه مدل مختلف Galaxy S10 می پیوندد . این بدان معناست که سامسونگ در اصل دارای پنج تلفن پرچمدار است ( اگر مدل های 5G، S10 و Note 10 را در نظر بگیریم 7 پرچمدار).

 

این یک روند جالبی است که ما از تولید کنندگان پیشرو در زمینه تلفن های هوشمند در جهان شاهد هستیم: سامسونگ و اپل اندازه های فیزیکی تلفن های پرچمدار خود را نسبت به گذشته بیشتر کرده اند.

 

اندازه گوشی های سامسونگ

 

این یک حرکت هوشمندانه است. با پیشرفت فناوری تلفن های هوشمند ، یکی از مهمترین انتخاب هایی که یک خریدار می تواند انجام دهد ، یافتن تلفنی است که به بهترین شکل در دست آنها جای بگیرد.

 

معرفی سامسونگ از گلکسی نوت 10 6.3 اینچی در کنار گلکسی نوت پلاس 6.8 اینچی با عملکردی که اپل سال گذشته با اولین آیفون XR انجام داد ، مشابه است. در واقع ، این دو گوشی کاملاً مشابه هستند؛ صفحه نمایش 6.1 اینچی XR کمی کوچکتر از صفحه نمایش 6.3 اینچی در نوت 10 است ، اما این دو گوشی از نظر اندازه بسیار نزدیک هستند. نوت 10 دارای صفحه نمایش OLED با وضوح بالاتر است ، اما آیفون XR مبتنی بر LCD حدود 200 دلار کمتر هزینه دارد.

 

در همین حال ، گلکسی نوت 10 پلاس نمایشگر 6.8 اینچی را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بزرگتر از 6.5 اینچی پنل OLED در iPhone XS Max است ، بیشتر به لطف 0.2 اینچ ارتفاع اضافی در نوت 10 پلاس در مقابل XS Max . اگر شایعات آیفون را بخاطر داشته باشیم ، اپل قصد دارد اندازه iPhone XS Max را حتی بیشتر کند !

 

تفاوت پردازنده  گلکسی نوت 10 و آیفون 10

 

این یکی از بزرگترین مزایایی است که اپل نسبت به رقابت اندرویدی خود از آن برخوردار است و این به پیشرفت پردازنده ها به پردازنده های کوالکام بستگی دارد. پردازنده Snapdragon 855 در Note در گوشی های دیگر اندرویدی نیز وجود دارد ولی پردازنده های A12 طراحی اپل در iPhone XS و XS Max از سرعت بالاتری برخوردار هستند.

همچنین بخوانید  تفاوت حافظه رم و رام (RAM & ROM) در چیست؟

 

پردازنده های A12 طراحی اپل

 

A12 هنوز هم پیشرو است و بدون شک در پاییز  پردازنده A13 پیشرو خواهد بود که منجر به گسترش اپل خواهد شد. سازنده آیفون هنوز از نظر قدرت پردازنده خام ، قانون هایی دارد.

 

قلم سامسونگ در مقابل قلم اپل

 

بخشی از هویت اصلی Galaxy Note به  S Pen است که باعث می شود Note بیشتر از یک تلفن هوشمند دیگر باشد. Galaxy Note 10 چند ویژگی جدید S Pen را به ترکیب اضافه می کند.

 

با این حال تا این لحظه ، Pencil یک ویژگی فقط برای iPad باقی مانده است. ولی استفاده از قلم روی صفحه نمایش کوچک کار بسیار جالبی نیست. اما برخی از افراد می توانند روی صفحه نمایش 6.5 اینچی آیفون XS Max از یک اسکچ یا اسکریپت سریع استفاده کنند .

مردم سال هاست که از قلم های شبیه ساز انگشت در آیفون استفاده می کنند. زمان آن فرا رسیده است که اپل از قلم پشتیبانی کند ، خواه نسخه ای از مداد اپل باشد یا چیزی شبیه به مدل Crayon Logitech که با تمام مدل های فعلی iPad کار می کند . 50 دلار قیمت دارد و فاقد برخی از سلیقه های Apple Pencil است.

 

تفاوت دوربین نوت 10 با آیفون 10

 

مدل های گلکسی نوت 10 از سه دوربین عقب و همچنین یک دوربین جلویی بهره می برد. در حال حاضر ، آیفون XS تنها دو دوربین دارد و آیفون XR تنها یکی دارد ، این یکی از مزیت های سامسونگ (احتمالاً کوتاه مدت)نسبت به اپل است. اما اگر شایعات آیفون 11 صحیح باشد ، اپل در این زمینه در پاییز به سامسونگ می رسد. در حال حاضر ، همه خبرها حاکی از این است که جانشینان آیفون XS دارای سه دوربین در پشت خواهند بود. در حالی که آیفون XR  دارای یک لنز اضافی بود.

 

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس: با چهار سنسور 

 

هنوز مشخص نیست که آیا اپل ویژگی های جدید عکاسی را که توسط پردازنده های این شرکت و الگوریتم های یادگیری ماشینی ایجاد میشود را معرفی خواهد کرد یا خیر.

 

جک های هدفون در سامسونگ و آیفون

 

سرانجام ، آیفون و گلکسی نوت در گوشی های هوشمند اواخر دهه 2010 ، یک فرایند اساسی را انجام دادند، آن هم حذف جک هدفون بود . تصمیم اپل برای مجبور کردن کاربران هدفون های کلاسیک برای تبدیل شدن به یک دانگل در همان زمان مورد تمسخر قرار گرفت. اما به نظر می رسد که این شرکت برای تقریباً هر سازنده الکترونیک پوششی را فراهم کرده بود تا استفاده از جک هدفون 3.5 میلی متری قدیمی خودداری کند.

همچنین بخوانید  بررسی ویژگی های لپ تاپ پیکسل بوک گوگل ( PixelBook )

 

اکنون نیز سامسونگ با رویکرد dongle در گلکسی نوت 10 به بازار عرضه شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *