کنسول و بازی

مواردی که باید قبل از خرید کنسول بازی دستی در نظر بگیرید : 5 نکته اساسی

در دنیای پرسرعت بازی ها، کنسول های دستی، جایگاه جدیدی برای دستگاه های گیمینگ تعریف کرده اند. جذابیت آنها غیر قابل انکار است. آنها سرگرمی هایی هستند، که به شما این امکان را می دهند تا در حال حرکت به اجرای بازی های مورد علاقه خود بپردازید. با این حال، با وجود گزینه های متعددی که در بازار وجود دارد، شاید انتخاب کنسول مناسب کمی دشوار به نظر برسد. بنابراین، ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم، تا 5 نکته اساسی که باید قبل از خرید کنسول بازی دستی در نظر بگیریدرا ارائه داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقدار بودجه را در نظر بگیرید

این مسئله، در وهله اول بسیار مهم است، با توجه به بودجه ای که داریم کدام کنسول مربوط به بازی دستی را خریداری کنیم؟ تصورش را کنید، پلی استیشن 5 و یا ایکس باکس سری ایکس 1 ترابایت، هر کدام دارای قیمتی برابر 500 دلار است. اما محصولی چون بهترین نسخه از نینتندو سوییچ، 350 دلار قیمت دارد که در مقابل آنها، دارای نمایشگر، و امکان حمل در هر مکان را دارد.

با این حال، اگر علاقه مند به اجرای بازی های رایانه ای هستید، عناوینی چون Steam Deck یا Asus Rog Ally می توانند بسیاری از آنها را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال، استیک دک برای مدل 256 گیگابایتی قیمتی برابر با 400 دلار است که در نسخه 1 ترابایتی به 650 دلار می رسد. هزینه ای که در واقع اکثر آن به دلیل داشتن ویژگیی چون قابل حمل بودن است.

Asus Rog Ally در مدل پایه، با قیمتی برابر با 500 دلار همانند دستگاه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه خواهد شد، با این حال قدرت پردازنده بهتری نسبت به موارد اشاره شده دارد. با این حال، Ally Rog سری جدید تری از تراشه خود را با نام Z1 Extreme ارائه می دهد که این امکان را می دهد تا بتوانید بازی هایی با درجه AAA را نیز در آن اجرا کنید. در پایان نیز باید بگوییم که هر دو نسخه کنسول Rog Ally دارای حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD هستند که در کنار آنها یک اسلات حافظه دیده می شود، تا فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.

کنسول های بازی دستی، ممکن است کمی گران به نظر برسند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بخواهید با قیمت هایی چون  600 الی 800 دلاری یک رایانه گیمینگ تهیه کنید، قطعا دستگاه مورد نظر به عنوان یک سیستم میان رده فعالیت خواهد می کند، در حالی که برای ساات رده های بالاتر، می بایست چیزی بیش از 1500 دلار هزینه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که رایانه های دسکتاپ، عمر بیشتری نسبت به دستگاه های گیمینگ دستی ارائه می دهند.

نوع بازی مورد علاقه خود را مورد بررسی قرار دهید

قبل از خرید هر کنسول گیمینگی، می بایست بازی های مورد علاقه خود را لیستت کنید. به عنوان مثال، اگر علاقه مند به اجرای بازی هایی چون God of war، Spider-Man، The last of us و مواردی انچنینی هستید، قطعا می بایست دستگاه پلی استیشن را بخرید.

از طرف دیگر، اگر طرفدار بازی هایی چون Legend of Zelda، Super Mario Odyssey و یا Xenoblade Chronicles 3 هستید، احتمالا، دستگاه نینتندو سوییچ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اللخصوص که شرکت سازنده این محصول، تمامی شبیه ساز ها را غیر فعال کرده و اجازه دسرترسی کاربران با استفاده از این روش را نمی دهد.

اگر می خواهید به اجرای بازی هایی بپردازید که در سرویس استیم فعال است، قطعا دستگاه Steam Deck  می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در نهایت، اگر قصد دارید بازی های مخصوص ویندوز را در کنسول دستی خود اجرا کنید، گزینه ای جز Asus Rog Ally ندارید. کنسولی که قابلیت نصب ویندوز 11 را دارد و به شما امکان می دهد تا بازی های این پلتفرم را نیز همانند رایانه های دسکتاپ نصب و به اجرای گیمپلی آنها بپردازید. از این رو، آزادی عمل بیشتری نیز خواهید داشت.

بررسی کنید که به چه میزان قصد استفاده از کنسول های بازی دستی را دارید

یکی از بهترین مزیت هایی که کنسول های بازی دستی به شما هدیه می دهد، آن است که در هر مکان و زمانی می توانید بازی دلخواه خود را اجرا کنید. با این حال، نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید: مقدار نگهداری شارژ باتری چه میزان است.

به عنوان مثال، آزمایش های تیم ما بر روی کنسول استیم دک هنگام اجرای بازی های سخت، فقط 1 ساعت و نیم می توانید از این ابزار استفاده کنید. بنابراین، پس از آن می بایست دستگاه خود را به شارژر متصل کنید، و یا از یک پاوربانک قوی بهره ببرید.

در عین حال، زمانی که کیفیت مربوط به دستگاه Rog Ally را بر روی FHD، و صفحه نمایش را در تنظیمات به 120 رساندیم، توانستیم چیزی در حدود 2 ساعت به اجرای بازی باکیفیت بپردازیم. در شرایطی که توان مصرفی دستگاه را بر روی عدد 15 تنظیم کردیم، کنسول Rog توانست چیزی بیش از 40 دقیقه دوام بیاورد، اما امکان بازی های سنگین وجود نداشت.

اگر بازی ها، مقدار زیادی از حجم باتری کنسول شما را مصرف می کنند، بهتر است در خرید آنها کمی شک کنید. زیرا این فرایند مزیت قابل حمل بودن آنها را نیز کاهش می دهد و می بایست به سرعت به دنبال شارژ کردن آن باشید. اما اگر، به دنبال بازی های قدیمی و یا سبک در این دسته از کنسول ها هستید، و یا ترجیح می دهد روزانه 2 الی 3 ساعت از وقت خود را به استفاده از این دستگاه ها بپردازید، باید بدانید که کنسول های گیمینگ دستی، قطعا برای شما منساب خواهند بود.

مشخصات اتصال را بررسی کنید

اگرچه، چنین کنسول هایی به این شناخته شده اند که قابلیت حمل در هر مکانی را دارند، اما در واقعیت هیچ چیزی بهتر از آن نخواهد بود که بتوانید محتوای گیمپلی را در یک نمایشگر بزرگ تر تماشا کنید. بنابراین، همواره به دنبال دستگاه هایی باشید که از چنین ویژگی خاصی پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، همان دستگاه نینتندو که حداقل شش سال از عرضه آن می گذرد، اما همچنان می تواند با استفاده از داک مربوطه بازی های اجرا شده در کنسول را به مانیتور و یا نمایشگر بزرگ تر انتقال دهد.

مشخصات سخت افزاری کنسول های دستی را بررسی کنید

آخرین و شاید یکی از مهم ترین مواردی که باید برای خرید کنسول بازی دستی به آن توجه داشته باشید، مشخصات سخت افزاری دستگاه است. این شامل، پردازنده گرافیکی، پردازنده مرکزی، مقدار حافظه رم و داخلی، نوع هارد استفاده شده و کیفیت صفحه نمایش که در واقع باعث می شود علاوه بر بهره وری، کیفیت بازی های اجرا شده نیز افزاش پیدا کند.

عماد

معرفی بهترین مانیتور های خمیده 2024 – پیشنهاد 4 نمایشگر برتر برند های مطرح

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین مانیتور های خمیده 2024…

7 ساعت

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

1 روز

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

1 روز

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

2 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

3 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

3 روز