تبلیغات

تبلیغات

پلی استیشن 5 (PS5): بررسی ، مشخصات ، قیمت ، تاریخ عرضه

Sony-PlayStation-5

نسل نهم کنسول های بازی ( پلی استیشن 5 یا PS5 ) در سال 2020 عرضه شد ، حداقل حداقل نیم سال آن را در فروشگاه ها نمی بینیم ، اما سونی اطلاعاتی مانند این کنسول چه شکلی خواهد بود ، مشخصات داخلی آن ، و چندین بازی جدید برای سیستم با توجه به این موضوع ، همه چیزهایی را که ما تاکنون در مورد پی اس فایو می دانیم وجود دارد.

طراحی دسته پلی استیشن 5

سرانجام می دانیم که پلی استیشن 5 چه شکلی است. بلند ، باریک و سفید با خط وسط سیاه است، شکل خمیده و باریک بیش از یک کنسول بازی یادآور مودم است و این یک تفاوت چشمگیر با شکل واضح و مکعبی ایکس باکس سری ایکس است. علیرغم شکل عجیب و غریب ، ظاهراً از نظر افقی قابل استفاده خواهد بود و نیازی به ایستادن عمودی هنگام کار کردن نیست.

قبل از اینکه سونی طراحی پی اس 5 را فاش کند ، از دسته DualSense رونمایی کردن که اکنون با کنسول همراه خواهد بود. این همان طرح کلی را حفظ می کند که گیم پلی های DualShock سونی از زمان پلی استیشن قدیمی اصلی استفاده کرده است اما نسبت به دسته های قبلی گرد ، سفید و خوشدست تر است.

مشخصات پلی استیشن 5

سونی مشخصات داخلی PS5 را ارائه داد و آنها چشمگیر هستند. دارای یک پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 با یک پردازنده گرافیکی Radeon سفارشی است و کیفیت 4K را به آن می دهد. این پردازنده همچنین دارای یک واحد صوتی سه بعدی است که از صدای صوتی جهت دار شبیه به Dolby Atmos پشتیبانی می کند و به بازی ها اجازه می دهد صدا را در جلو ، پشت ، به طرفین تولید کنند. همچنین دارای 16 گیگابایت حافظه GDDR6 می باشد.

به جای هارد HDD از یک هارد SSD با ظرفیت 825 گیگابایتی بهره می برد. این بدان معناست که بازی ها خیلی سریعتر از کنسول های قبلی بارگذاری می شوند ، و برخی از ویژگی های جدید مانند اجرای چندین بازی به طور همزمان و آنچه طراح اصلی سونی آن را “شروع بازی فوری” توصیف می کند ، پشتیبانی می کنند.

مشخصات پلی استیشن 5

PS5 دارای یک درایو نوری (سی دی رام) خواهد بود ، درایو نوری در پلی استیشن 5 بطور خاص یک درایو ” Blu-ray Ultra HD ” وجود دارد که قادر به پخش فیلم های UHD Blu-ray در کیفیت 4K خواهد بود ، ویژگی ای که در پلی استیشن 4 و حتی پلی استیشن 4 پرو وجود ندارد اما ایکس باکس وان S و ایکس باکس سری X هر دو دارند.

همچنین بخوانید  چگونه منطقه یا ریجن خود را در ایکس باکس تغییر دهیم

ویژگی های PS5

سونی تأیید کرده است که هارد SSD ، کنسول را قادر می سازد چندین بازی را همزمان اجرا کند، به شما این امکان را می دهد که بلافاصله به هر آنچه که احساس می کنید بازی کنید بدون بارگذاری آن از همان ابتدا پرش کنید. این بالاترین سرعت بارگذاری سریعتر برای بازی هایی است که در هارد SSD فعال خواهد کرد.

دسته بازی DualSense چند ویژگی را نیز اضافه می کند و با یک میکروفون داخلی شروع می شود تا به شما امکان دهد از چت صوتی بدون هدست استفاده کنید. این برای برخی از گیمرها مفید است ، اما می تواند برای سایرین دغدغه حفظ حریم خصوصی باشد.

بازی های پلی استیشن 5

با ورود نسل جدید کنسول ، انتظار می رود تنش های زیادی بین بازی های PS4 و PS5 مشاهده کنید. با این حال ، سونی از طیف گسترده ای از بازی ها که بطور خاص برای پی اس 5 طراحی شده اند ، رونمایی کرد ، که یا با پلی استیشن 5 یا در سال 2021 روانه بازار خواهد شد.

این موارد شامل بازی های درجه یک و دوم بسیار محبوب مانند :

  • Spider-Man: Miles Morales
  • Horizon: Forbidden West
  • Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Resident Evil VIII: Village نیز در PS5 منتشر خواهد شد ، همراه با چند بازی بزرگ و پر طرفدار دیگر . پی اس 5 همچنین از نسل قبل خود سازگاری می کند ، اما جزئیات کمی از آن اعلام شده است.

لوازم جانبی پلی استیشن 5

لوازم جانبی پلی استیشن 5 (پی اس 5)

سونی چند لوازم جانبی رده اول را برای استفاده با پی اس فایو نشان داد ، از جمله شارژ ایستاده برای دسته های DualSense ، کنترل از راه دور ، دوربین و هدست بی سیم Pulse 3D برای صدا. احتمالاً این دوربین جدید برای پلی استیشن VR مورد استفاده قرار خواهد گرفت ، هرچند با کمال تعجب سونی هنوز هدفون جدید PS VR را اعلام نکرده است ، و دسته که PS VR در حال حاضر از همان پلی استیشن 5 استفاده می کنند .

قیمت و تاریخ انتشار پی اس 5

سونی اعلام کرد که پلی استیشن 5 در فصل تعطیلات آماده خواهد بود و با وجود کرونا ، در حال حاظر برنامه متوقف شده است. هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی از سمت شرکت اعلام نشده است.

سونی قیمت پلی استیشن 5 را اعلام نکرده است ، اما طبق گزارش ها، این کنسول برای سونی 450 دلار هزینه دارد. رمز و راز بزرگ این است که آیا سونی قصد دارد در فروش کنسول ضرر کند و با فروش بازی ها آن را جبران کند یا خیر ؟ آیا پی اس فایو را بالاتر از 399.99 دلار برای PS4 عرضه می کند؟

همچنین بخوانید  نگاهی به بازی و تمامی مراحل نهنگ آبی ؛ چالش خودکشی

سونی دارای سابقه ای شطرنجی با کنسول های گران قیمت است ، به خصوص وقتی که پلی استیشن 3 را با یک مدل 600 دلار راه اندازی کرد. در حال حاضر ، ما تخمین می زنیم PS5 خرده فروشی را 400 تا 500 دلار بفروشد. با این حال ، تا زمانی که ما واقعیت ها را نداشته باشیم ، همه اینها تغییر موضوعی است. ما قصد داریم این را به عنوان اطلاعات بیشتر در مورد PS5 به روز کنیم ، بنابراین به زودی بررسی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *