اخبار موبایل و تبلت

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 : آخرین اخبار و شایعاتی که از آن می دانیم

انتظار داریم طی ماه های آینده سامسونگ از تلفن هوشمند خود با نام گلکسی زد فولد 6 معرفی کند. دستگاهی که به به عنوان ششمین نسل از گوشی های تاشو این شرکت شناخته می شود و قطعا از آخرین فناوری های روز را در اختیار خواهد داشت.

ممکن است، گلکسی زد فول 6 از یک نمایشگری عریض بهره ببرد که این بار دوام بیشتری در لولا دارد. و یا از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده کند که می تواند علاوه بر عملکرد مطلوب بر میزان نگهداری شارژ باتری نیز تاثیر گذار باشد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم، به تمامی اخبار و شایعاتی که تا به امروز درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 6 پخش شده اند را مورد بررسی قرار دهیم. مواردی همچون، قیمت، زمان عرضه و تمامی ویژگی های داخلی آن که شاید برای دوستداران این گوشی اهمیت داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت و زمان عرضه احتمالی سامسونگ گلکسی زد فولد 6

بسیاری از اخبار و شایعات منتشر شده حاکی از آن است که سامسونگ گلکسی زد فولد 6 قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی (2024) عرضه شود. اگرچه، به گذشته نیز که نگاه می کنیم، متوجه این خواهیم شد که عرضه نسخه قبلی سامسونگ همچون زد فولد 5 نیز همین محدوده زمانی بوده است و از آنجایی که سامسونگ به صورت سالانه گوشی های جدید خود را معرفی می کند، می توان انتظار داشت که باید در 1 الی 2 ماه آینده منتظر معرفی و عرضه آن باشیم.

ما اطلاعت دقیقی از قیمت گلکسی زد فولد 6 نداریم، اما پیشبینی می شود که قیمت پایه آن در زمان عرضه چیزی در حدود 1,800 دلار باشد. چیزی که در نسخه زد فولد 5 دیده بودیم.

اگرچه، این احتمال نیز وجود دارد که این قیمت نیز کاهش یابد، زیرا برخی از گزارش ها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد از روش های ارزان تری در ساخت گوشی خود استفاده کند.

طراحی و نمایشگر گلکسی زد فولد 6

در نمایشگر و طراحی Z Fold 6 شاهد همان ویژگی های نسل قبلی خواهیم بود که تنها شامل چند تغییر جزئی می شوند.

به عنوان مثال، با توجه به گزارش OnLeaks (که یک فاش کننده معتبر اطلاعات در حوزه گوشی های هوشمند است) گلکسی زد فولد 6 دارای یک طرح کلی مانند نسل قبلی خود است، با این تفاوت که از یک ابعاد 153.5 * 132.5 * 6.1 میلی متری بهره می برد که باعث می شود دارای ابعادی کوتاه اما عریض را در اختیار داشته باشد. بنابراین؛ باید همان وزنی در محدوده 250 گرم را از آن انتظار داشت.

او همچنین ادعا می کند که در نمایشگر اصلی از یک پنل 7.6 اینچی از نوع امولد با نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 بهره ببرد. نمایشگر دوم نیز، این بار یک صفحه نمایش با پنل امولد در ابعاد 6.2 دارد که انتظار می رود در هر دوی آنها از یک صفحه نمایش مقاوم با نام Corning Gorilla Armor استفاده شود.

همچنین امکان دارد این بار سامسونگ از یک لایه ضد گرد و غبار برای گوشی تاشوی Z Fold 6 خود استفاده کند.

رنگ های مورد استفاده در گوشی Samsung Galaxy Z Fold 6

به گفته راس یانگ، (یکی دیگر از افرادی است که عموما اطلاعات و داده های درستی از تلفن های هوشمند در حال ساخت می دهد) گوشی Samsung Z Fold 6 این بار در رنگ های آبی، نقره ای، صورتی روشن، مشکی و سفید عرضه خواهد شد. اگرچه، این مورد نیز ممکن است تا زمان عرضه نهایی گوشی تغییر کند.

دوربین و باتری Z Fold 6

طبق شایعات همچنان انتظار می رود دوربین های Z Fold 6 همانند نسخه سال گذشته خود Z Fold 5 باشند. به عنوان نمونه، در این سری از گوشی، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی واید از نوع 25 میلی متری و دیافراگم 1.8، دوربین دوم با لنز 10 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر، دوربین سوم از یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و همچنین از یک لنز 10 مگاپیکسلی در نمایشگر استفاده شده است.

در مورد باتری نیز، شایعاتی نیز وجود دارد که این بار، زد فولد 6 از یک باتری با حجم 4,600 میلی آمپر ساعتی با حداکثر توان شارژ 25 وات در استفاده از شارژ سیمی و 15 وات در شارژر های بی سیم بهره ببرد. داده ای که البته در حد شایعه است و می بایست تا زمان معرفی آن برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر صبر کرد.

مشخصات سخت افزاری و ویژگی های گلکسی زد فولد 6

گلکسی زد فولد 6 از یک تراشه با چیپست Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد کرد. سخت افزاری که در سری گلکسی اس 24 نیز مشاهده می شود و می تواند این بار با توجه به اضافه شدن هوش مصنوعی عملکرد مناسبی را در دستگاه داشته باشد. اگرچه، در ابتدا برخی از خبر ها حاکی از آن بود که سامسونگ قصد دارد فولد 6 را با یک پردازنده Exynos 2400 عرضه کند، اما بعد ها گزارش هایی به بیرون درز پیدا کرد که کاملا استفاده از این تراشه را در گوشی فولد 6 نقض می کرد.

به طور قطع، پردازنده می تواند به راحتی از یک رم 12 گیگابایتی، نوع UFS 4.0 پشتیبانی کند. مانند نسل قبلی این گوشی که دارای همین مقدار از حجم رم بود. با این حال، ما انتظار داریم مقدار رم گوشی به 16 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز به 1 ترابایت ارتقاء پیدا کند، که در صورت انجام آن با یک گوشی همه فن حریف مواجه خواهیم بود.

عماد

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

17 ساعت

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

17 ساعت

چگونه با همکاری در فروش به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شویم؟ ( 100 % تضمینی )

فروش، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت هر کسب و کار است. در عصری که رقابت…

17 ساعت

بررسی صداهای عجیب در یخچال های پارس

تعمیرات تخصصی یخچال های پارس قدیمی با مناسبترین قیمت ها. یخچال پارس یکی از برندهای…

17 ساعت

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

2 روز

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

3 روز