تبلیغات

تبلیغات

ویژگی امنیتی ویندوز 11 ⭐ از سخت افزار تا نرم افزار ، همه جا امنیت!

امنیت-در-ویندوز-11

در این مقاله ، ما در مورد ویژگی ها و اقدامات امنیتی جدیدی که در ویندوز 11 گنجانده شده است بحث خواهیم کرد. مایکروسافت ، همه توجهات را به خود و تاریخ انتشار نسخه عمومی ویندوز 11 گره زده است.

این بار ، مایکروسافت در درجه اول به بهبود ویژگی های امنیتی در ویندوز 11 برای محافظت از کاربران در برابر تهدیدات و حملات مختلف متمرکز شده است. ویندوز 11 جدید از نظر طراحی و نیازهای داخلی ، امن است.

امنیت در ویندوز 11 به واسطه سخت افزار جدید
امنیت در ویندوز 11 به واسطه سخت افزاری

مایکروسافت در رویداد معرفی ویندوز 11 می گوید:

“ما با تولید کننده ها و شرکای خود در مورد موضوعات امنیتی صحبت کردیم تا وارد دنیای جدیدی از تحولات و تهدید های امنیتی بشویم.”

همچنین:

"مجموعه جدیدی از اقدامات امنیتی سخت افزاری همراه با ویندوز 11 ، برای ایجاد بنیادی ساخته شده است که حتی در برابر حملات مقاوم تر و مقاوم تر است."

 

“این نسل بعدی ویندوز با احتیاج به پردازنده های مدرن تر ، با محافظت امنیتی مبتنی بر مجازی سازی ، یکپارچگی کد محافظت شده توسط hypervisor و Secure Boot داخلی ، امنیت پایه را افزایش داده و به طور پیش فرض برای محافظت در برابر بدافزارهای رایج ، باج افزارها و موارد دیگر فعال می شود. “

 

حال ، بیایید نگاهی بیندازیم که ویندوز 11 در مقایسه با نسخه های قبلی ، از چه ویژگی های امنیتی بیشتری برخوردار است.

ویژگی های امنیتی جدید در ویندوز 11

در اینجا ویژگی های امنیتی جدیدی وجود دارد که در ویندوز 11 گنجانده شده است:

 

  1. بستر های نرم افزاری مطمئن (TPM)
  2. نوآوری های امنیتی جدید مانند پردازنده امنیتی Microsoft Pluton
  3. رایانه های شخصی Secured-core
  4. مایکروسافت می خواهد شما رمزهای عبور را کاملاً بیان کنید.

بگذارید با جزئیات ویژگی امنیتی ویندوز 11 بحث کنیم!

 

1- ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM)

ماژول بستر های نرم افزاری مطمئن (TPM) یکی از برجسته ترین ویژگی های امنیتی در ویندوز 11 است. TPM تراشه ای است که برای ایمن سازی اطلاعات محرمانه و حساس مانند کلیدهای رمزگذاری ، اطلاعات کاربری و موارد دیگر استفاده می شود.

از آنجا که مهاجمان روز به روز هوشمندتر می شوند و از تکنیک های پیشرفته برای دستکاری اطلاعات در رایانه شما استفاده می کنند ، این به شما در محافظت از رایانه و اطلاعاتتان در برابر بدافزار ، باج افزار و سایر حملات سایبری کمک می کند.

تراشه TPM به صورت جداگانه به پردازنده اضافه می شود یا در مادربرد رایانه شما ادغام می شود.

همچنین بخوانید  جلوگیری از بروزرسانی درایور کارت گرافیک در ویندوز 10

امنیت در ویندوز 11 به واسطه سخت افزار

مایکروسافت TPM را برای اجرای ویندوز 11 را از موارد حداقل مورد نیاز قرار داده است.

بنابراین ، فقط در صورتی که کامپیوتر شما تراشه های TPM داخلی داشته باشد می توانید ویندوز 11 را اجرا کنید. اگرچه برخی از رایانه های شخصی پیشرفته از تراشه های TPM استفاده می کنند.

اما اکنون ، وجود تراشه TPM برای استفاده از ویندوز 11 بر روی رایانه شما به یک ضرورت تبدیل شده است. در غیر این صورت ، نمی توانید به ویندوز 11 ارتقا دهید.

 

برای سهولت کار کاربران ، تراشه های TPM 2.0 در تمام سیستم های مجاز ویندوز 11 ادغام می شوند تا مشتریان بتوانند از امنیت پشتیبانی شده توسط این تراشه سخت افزاری ، استفاده کنند.

 

2- نوآوری های امنیتی جدید مانند پردازنده امنیتی Microsoft Pluton

ویندوز 11 با نوآوری های امنیتی مختلف جدید همراه خواهد بود. ویژگی امنیتی ویندوز 11 ، شامل حفاظت از سخت افزار ، پردازنده امنیتی Microsoft Pluton و غیره است.

این تمهیدات اطمینان می دهند که کاربران در برابر سوء استفاده های سایبری محافظت می شوند و همچنین امنیت Zero Trust را تقویت می کنند.

رویکرد امنیتی Zero Trust چیست؟ Zero Trust اساساً تأیید و دسترسی همه مواردی را که می خواهند به منابع موجود در یک شبکه خصوصی دسترسی پیدا کنند ، تضمین می کند. این یکی دیگر از به روزرسانی های مهم امنیتی در ویندوز 11 است.

3- رایانه های شخصی Secured-core

رایانه های شخصی Secured-core با ترکیب هویت ، امنیت مبتنی بر مجازی سازی ، سیستم عامل و حفاظت از سخت افزار و سیستم عامل ، یک لایه امنیتی اضافی در زیر سیستم عامل اضافه می کنند.

این سیستم امنیتی ، دو برابر بیشتر در برابر آلودگی به بدافزار و حملات میان افزار مقاوم است. و کاربران را قادر می سازد تا در برابر آسیب پذیری سیستم عامل ایمن باشند.

همچنین باعث می‌شود کاربر بتواند دسترسی غیر مجاز را مسدود کنند و غیره.

4- گذرواژه های عددی و معمول را نادیده بگیرید

به طور پیش فرض ، دستگاه های جدید ویندوز 11 ، از روز اول بدون رمز عبور خواهند بود. برای ورود به سیستم نیازی به وارد کردن رمز ورود نخواهید بود. با Windows Hello ، ویندوز 11 به سمت روش های احراز هویت قوی تر از جمله Face Lock ، Fingerprint ، Iris و سایر بیومتریک حرکت می کند.

شاید با بقیه موارد آشنایی داشته باشید اما پارامتر iris را کمتر بشناسید. این مورد نیز ، ویژگی امنیتی ویندوز 11 محسوب می‌شود و برای تشخیص عنبیه چشم کاربر کاربرد خواهد داشت! جالب است بدانید عنبیه چشم شما، همانند اثر انگشتتان منحصر به فرد است. برای اولین بار سامسونگ این فناوری را، که به فناوری موسوم اسکن مادون قرمز عنبیه چشم است را در گوشی s8 plus معرفی کرد.

همچنین بخوانید  اضافه کردن آیکون تنظیم نور صفحه نمایش در نوار پایینی ویندوز 10

 

ویندوز 11 در درجه اول بر روی نیازهای امنیتی سخت افزاری برای کاهش حملات سیستم عامل مختلف ، سو استفاده های سایبری ، آلودگی به بدافزار و باج افزار و سایر حملات سایبری متمرکز است.

تمام این امنیت سخت افزاری جدید با سیستم ها و دستگاه های مجهز به Pluton در آینده با استفاده از تراشه امنیتی TPM 2.0 ، از جمله Dell ، HP ، Acer ، ASUS و بسیاری دیگر سازگار است.

طراحی و ویژگی های داخلی فوق الذکر در کنار هم ، لایه های امنیتی بیشتری را به ویندوز 11 اضافه می کنند. هدف اصلی مایکروسافت در امنیت ویندوز 11 ، بهبود بهره وری با مجموعه ای از ویژگی های امنیتی داخلی و سخت افزاری – نرم افزاری  است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *