تبلیغات

تبلیغات

هارد دیسک EAMR چیست و چگونه کار می کند؟

What-Is-an-EAMR-Hard-Drive-and-How-Does-It-Work

هارد دیسک ها مانند چاپگرها هستند: این ها فناوری بسیار قدیمی هستند و به خوبی درک شده است ، واقعاً اتفاق جدیدی رخ نمی دهد. علاوه بر این ، آیا ما این روزها در مورد هارد NVMe و SATA SSD همه چیز نداریم؟

هارد های (HDD) هنوز هم تجارت بزرگی هستند

در حالی که این حقیقت است که مصرف کنندگان تا حد زیادی به فعالیت خود ادامه داده اند، کاربران و شرکت ها هنوز به دنبال دیسک های با ظرفیت بالاتر هستند. به همین دلیل وسترن دیجیتال (WD) هاردهای سازمانی جدیدی تولید کرد که بسته های آنچه شرکت “ePMR” نامیده می شود (energy-assisted perpendicular magnetic recording) است. به خاطر سادگی ، ما به ضبط مغناطیسی با کمک انرژی (EAMR) می چسبیم.

در ژوئیه سال 2020 ، وسترن دیجیتال هاردهای جدید خود از جمله هاردهای 16 و 18 ترابایت “Gold Enterprise” را اعلام کرد ، و یک هارد “Ultrastar EAMR” با ظرفیت 20 ترابایت به زودی عرضه خواهد شد.

این هاردها حافظه گسترده ای دارند و ظرفیت آن در یک هارد جدا است. متأسفانه ، شما نمی توانید به زودی یکی از این هاردهای 3.5 اینچی را در لپ تاپ خود بسته بندی کنید. در حال حاضر ، این همه چیز در مورد شرکت است.

با این وجود ، برای علاقه مندان به فناوری کامپیوتر جوان ، این فناوری ارزش توجه دارد.

آنچه تولید کنندگان هارد دیسک در حال تعقیب هستند

آنچه تولید کنندگان هارد دیسک در حال تعقیب هستند

هر سیستم، قطعاتی دارد که مهندسان می خواهند آن را بهبود بخشند. وقتی صحبت از پردازنده ها می شود ، آنها معمولاً می خواهند اندازه را کوچک کنند و سرعت را افزایش دهند. اما در مورد هارد دیسک ها ، تمرکز بیشتر بسته بندی بیت های بیشتر بر روی همان اندازه است.

هارد دیسک ها از تعدادی مؤلفه تشکیل شده اند ، اما دو تا از ابتدایی بخش های دیسک، یکی پلاترها هستند که داده ها را شامل می شوند ، و دومی هد (Head) که اطلاعات را می خواند و می نویسد.

همانطور که انتظار دارید ، هارد دیسک داده ها را با استفاده از پیکربندی باینری ذخیره می کند. هد نوشتن بر روی صفحه هارد حرکت می کند و از یک میدان مغناطیسی برای نوشتن داده ها در الگویی که با صفرها و موارد مشابه استفاده می کند ، استفاده می کند.

داده های روی هارد دیسک بسیار ناچیز و تصادفی است ، شما نمی توانید به صورت دستی هد را به یک نقطه خاص منتقل کنید ، بنابراین برای انجام این کار باید به سیستم اعتماد کنید.

همچنین بخوانید  چگونه عکس های آیفون را از iCloud در مک خود دانلود کنیم؟

با این حال برخلاف LP ، هد فقط داده ها را نمی خواند ، بلکه آن را نیز می نویسد. مشکل این است که عملیات نوشتن بر روی هاردهای غیر EAMR دقیق نیستند. این بدان معنی است که بیت ها را نمی توان به راحتی محکم جمع کرد.

قابلیت EAMR قصد دارد با ایجاد امکان نوشتن بیت در یک صفحه در مجاورت بسیار نزدیک ، این مسئله را حل کند. هاردهای WD در حین کار جریان الکتریکی را به قطب اصلی هد نوشتن اعمال می کنند. این یک میدان مغناطیسی اضافی ایجاد می کند ، که به ایجاد یک سیگنال نوشتاری سازگارتر کمک می کند. این همچنین بدان معنی است که می توان داده ها را با دقت بیشتری روی درایو نوشت.

آنچه تولید کنندگان هارد دیسک در حال تعقیب هستند

وقتی داده ها با دقت بیشتری در هارد ذخیره شوند، می توان بیت های بیشتری را در هر اینچ (BPI) در همان سطح ذخیره سازی کرد. به همین دلیل EAMR برای هارد دیسک های HDD چنین پیشرفتی است: عملیات دقیق نوشتن بیشتر بدان معنی است که می توان داده های بیشتری را روی یک سطح هارد نوشت و باعث افزایش تراکم ناحیه ای آن شد.

EAMR به خودی خود پیشرفتی ندارد. این تنها یکی از چندین ویژگی است که برای کمک به افزایش ظرفیت هارد دیسک با هم کار می کنند. یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ هارد های وسترن دیجیتال “WD Gold” جدید ، محرک سه حالته (TSA یا triple-state actuator) است. این قطعه مکانیکی دقیق تر هد را روی سطح هارد قرار می دهد. باز هم ، عملیات نوشتن دقیق تر به افزایش ظرفیت ذخیره سازی در یک بشقاب با اندازه مشابه کمک می کند.

پیشنهادی:

بهترین هاردهای SSD مدل NVMe

با گذشت سالها ، تولید کنندگان هارد پیشرفت های دیگری را برای افزایش ظرفیت انجام داده اند. در یک مقطع ، آنها پلاسترهای نازک تری ایجاد می کردند تا دیسک های بیشتری را درون هارد با همان اندازه قرار دهند.

وقتی این مسئله تا آنجا که ممکن بود پیش رفت ، کمپانی هایی مانند وسترن دیجیتال WD با ساخت محفظه های پر از هلیوم برای پلاترها ، آن را به شکلی بالا بردند. این امر اصطکاک داخلی و تولید گرما را کاهش می دهد و باعث می شود هارد از نظر مصرف انرژی بیشتر شود.

همه این بدان معنی است که شما می توانید پلاترهای بیشتری را در هارد قرار دهید. وسترن دیجیتا این روند را نیز بهبود بخشیده است ، از هفت پلاتر در سال 2013 به نه مورد استفاده در امروز رسیده است. در حالی که این یک پیشرفت مهم است ، EAMR در رابطه با سایر فناوری ها برای دستیابی به هاردهای با ظرفیت بالاتر استفاده می شود.

همچنین بخوانید  چگونه صدای فیلم ها را در ویندوز حذف کنیم و یک صدا یا اهنگ رو فیلم بزاریم؟

عرضه فقط برای شرکت ها (در حال حاضر)

عرضه فقط برای شرکت ها (در حال حاضر)

در حالی که هاردها با ظرفیت های گسترده وسوسه انگیز برای سیستم های خانگی هم استفاده می شوند، اما در حال حاضر در دسترس نیستند. اما در چند سال آینده تغییر می کند. امروزه می توانید آنها را در هاردهای با ظرفیت 12 ترابایت یا بالاتر مشاهده کنید، مانند برخی از هاردهای خارجی وسترن دیجیتال.

از وسترن دیجیتال در مورد هاردهای EAMR و TSA سوال شد و پاسخ زیر را دریافت کردند:

“ما همیشه نیاز مشتری را در رابطه با ظرفیت ارزیابی می کنیم و می دانیم که نیازهای ذخیره داده در بسیاری از بخش های بازار از جمله مصرف کنندگان در حال افزایش است.”

بدون وارد شدن به هاردهای NAS ، سیستم ها از هارد دیسک هایی با ظرفیت خوبی برخوردار بودند. فقط چند سال پیش ، هارد 1 یا 2 ترابایت بسیار زیاد بود. اکنون می توانید هاردهای 6 یا 8 ترابایت برای سیستم های شخصی خانگی تهیه کنید. آن را با چند هارد NVMe و SSD ترکیب کنید اما تفاوت هارد SSD و HDD چیست؟

با این وجود ، مفهوم هارد 16 ترابایتی یا بیشتر در یک هارد یک ایده جذاب است. به نظر می رسد علیرغم عملکرد باورنکردنی هارد های NVMe و SATA SSD ، آینده هارد دیسک ها HDD عمر کمی در آن باقی مانده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *