تبلیغات

تبلیغات

چگونه کاری کنیم که ساعت ویندوز 10 ثانیه ها را نیز نشان دهد ؟

Windows-10-clock-seconds

در حالی که ساعت سیستمی ویندوز 10 ، ساعت مناسب با منطقه زمانی شما را نشان می دهد ، شما می توانید ساعت های اضافه ای را برای مناطق زمانی دیگر نیز اضافه کنید . بعضی از شما هم شاید بخواهید ثانیه ها نیز مانند دقایق و ساعات نشان داده شوند . توانایی نمایش ثانیه ها در ساعت موجود در تسکبار ویندوز در همان اوایل کار برداشته شد ، تقریبا زمان ویندوز 95 .

هشدار : این روش نیازمند تغییر در رجیستری ویندوز است . ویرایشگر رجیستری یک ابزار قدرتمند است که میتواند باعث عدم پایداری ویندوز یا حتی در صورت استفاده اشتباه ، باعث عدم اجرای آن شود . این یک تغییر ساده است و اگر شما طبق گفته های ما عمل کنید ، اصولا نباید مشکلی پیش آید . ولی مطمئن شوید از رجیستری و کامپیوتر خود بک آپ بگیرید یا یک سیستم ریستور پوینت بسازید و یا اینکه هر سه عمل فوق را انجام دهید . پس ، اگر مشکلی پیش آمد همیشه می توانید زمان را به عقب برگردانید . همیشه یادتان باشد که خیلی ایمن بودن به شما صدمه ای نمیزند .

نمایش دادن ثانیه ساعت در ویندوز 10

برای شروع ، دکمه ویندوز را انتخاب کنید و عبارت [ regedit ] تایپ کنید ، سپس دکمه اینتر را فشار دهید . این کار باعث باز شدن پنجره ادیتور رجیستری خواهد شد و از آن جا آدرس زیر را دنبال کنید :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

سپس بر روی دکمه [ Advanced ] راست کلیک کنید و بخش [ New ] گزینه [ DWORD (32-bit) Value ] را انتخاب کنید .

بیشتر بدانید:

چگونه چنتا ساعت با منطقه زمانی مختلف در ویندوز داشته باشیم

چگونه کاری کنیم که ساعت ویندوز 10 ثانیه ها را نیز نشان دهد ؟

حالا ، اسم آن مقدار را [ ShowSecondslnSystemClock ] وارد کرده و اینتر را فشار دهید و به آن مقدار [ 1 ] را بدهید و سپس دکمه [ OK ] را کلیک کنید .

چگونه کاری کنیم که ساعت ویندوز 10 ثانیه ها را نیز نشان دهد ؟

بعد ، باید ار رجیستری خارج شوید . برای مشاهده نتیجه نهایی باید از سیستم خود خارج شوید یا اگر می خواهید ، می توانید کامپیوتر خود را ریستارت کنید .

وقتی به صفحه دسکتاپ خود برگشتید خواهید دید که ثانیه شمار نیز به ساعت تسکبار ویندوز 10 شما افزوده شده !

چگونه کاری کنیم که ساعت ویندوز 10 ثانیه ها را نیز نشان دهد ؟

حالا ، اگر شما می خواهید ثانیه شمار ساعت ویندوز را متوقف کنید، شما باید تمام مراحل بالا را تکرار کنید و مقدار 0 را به ShowSecondInSystemClock بدهید یا اینکه کل مقدار را به کل حذف کنید .

اگر شما از نسخه قدیمی تری از ویندوز استفاده می کنید یا نمی خواهید ویندوز خود را خراب کنید ، می توانید از نرم افزار های جانبی استفاده کنید .

همچنین بخوانید  حل مشکل شارژ نشدن مک بوک به همراه راه حل هایی برای شارژ کردن مک بوک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *