تبلیغات

تبلیغات

کامپیوتر شما چقدر انرژی استفاده می کند؟ 6 راه برای کاهش مصرف برق سیستم

How-Much-Energy-Does-Your-PC-Use

هرچه مردم در مورد تکنولوژی های روز دنیا آگاه تر شوند ، یکی از موضوعاتی که باید در نظر بگیرید این است که میزان مصرف برق کامپیوتر خود چقدر است. و از آنجا که مجبورید هزینه مصرف برق را بپردازید ، ممکن است نگران باشید که میزان استفاده از کامپیوتر برای شما نیز چقدر هزینه دارد.

اما واقعا کامپیوتر چقدر برق استفاده می کند؟ و چگونه مصرف برق کامپیوتر را کاهش دهیم؟

کامپیوتر چقدر برق استفاده می کند؟

کامپیوتر چقدر برق استفاده می کند؟

مصرف برق یک کامپیوتر هم به سخت افزار آن بستگی دارد و هم اینکه چند بار از آن استفاده می شود. برای مثال ، سیستمی که همیشه فعال است و دائماً در حال کارکردن است ، از یک کامپیوتر که روزانه یک بار روشن می شود و به مدت چند ساعت برای چک کردن ایمیل یا مرور اینترنت استفاده می کند ، از انرژی بسیار بیشتری استفاده می کند.

یک مطالعه توسط Energy Saving Trust نشان داد که سیستم ها و لوازم جانبی آنها حدود 8 درصد از کل مصرف برق خانگی در انگلستان را تشکیل می دهد ، و 25 درصد بیشتر توسط سایر لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شود. این هزینه با هزینه سالانه حدود 35 پوند برای هر شخصی که برای مصرف برق کامپیوتر صرف می شود ، معادل تقریباً 50 دلار در سال به دلار آمریکا است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که کامپیوتر بسیار بیشتر از لپ تاپ یعنی تقریبا شش برابر بیشتر از انرژی استفاده می کند زیرا لپ تاپ ها برای ماندگاری باتری به شکلی که کامپیوتر شخصی نیستند بهینه شده اند.

حالت های مختلف قدرت (Power Modes) کامپیوتر چیست؟

حالت های مختلف قدرت (Power Modes) کامپیوتر چیست؟

سیستم های شخصی با عملکردهایی همراه هستند که به کم کردن مصرف برق سیستم کمک می کند. شما ممکن است بخواهید وقتی که کار خود را با آن انجام دادید ، سیستم شخصی خود را خاموش نکنید ، به عنوان مثال به دلیل اینکه نمی خواهید منتظر بمانید تا دفعه دیگر که به آن نیاز دارید روشن شود. در این حالت می توانید از ویژگی های Sleep یا Hibernate استفاده کنید.

حالت خواب یا Sleep ، که به عنوان تعلیق نیز شناخته می شود ، کامپیوتر را در حالت کم مصرف قرار می دهد. رایانه از حافظه رم برای ذخیره اطلاعات باز فعلی و برنامه های کاربردی خود استفاده می کند ، بنابراین با استفاده از حالت خواب چیزی را از دست نمی دهید. سیستم همچنین می تواند دوباره سریع روشن شود.

حالت Hibernate کمی متفاوت است ، زیرا باعث کاهش قدرت در حافظه رم و سایر اجزای دیگر می شود. به جای اینککه اطلاعات در حافظه رم باقی بمانند ، در عوض داده ها ذخیره می شوند. این بدان معنی است که کامپیوتر در واقع از هیچ انرژی استفاده نمی کند ، گویی خاموش است.

همچنین بخوانید  پیدا کردن نوع و مدل کارت گرافیک کامپیوتر و لپ تاپ

هنگام استفاده از رایانه ، حالت خواب مفید است. اگر قصد دارید یک شبه کامپیوتر خود را ترک کنید ، خواب زمستانی بهتر است. ویندوز 10 گزینه ای برای خوابیدن به صورت پیش فرض نشان نمی دهد ، اما می توانید خودتان خواب زمستانی را به منوی شروع اضافه کنید.

کدام قطعات کامپیوتر بیشترین انرژی را مصرف می کنند؟

کدام قطعات کامپیوتر بیشترین انرژی را مصرف می کنند؟

مقدار دقیق انرژی مورد استفاده یک کامپیوتر بسته به مشخصات قطعات، متفاوت است. برخی از سیستم ها مانند کامپیوترهای مناسب بازی با سطح بالا با کارت های گرافیکی متعدد (GPU) از قدرت بسیار بیشتری نسبت به یک سیستم کم قدرت با اجزای کمتری استفاده می کنند.

با این حال ، اینگونه نیست که سخت افزارهای جدیدتر ، لزوماً از قدرت بیشتری نسبت به سخت افزارهای قدیمی و با کیفیت کمتر استفاده می کنند. در واقع ، یک مسئله بزرگ برای تولید کنندگان سخت افزار راندمان انرژی است. تولید کنندگان برای کارآمد تر کردن اجزای خود تلاش می کنند.

به عنوان مثال ، اگر شما دارای یک پردازنده قدیمی هستید ، در واقع ممکن است از قدرت بیشتری نسبت به پردازنده جدید استفاده کند.

به طور کلی ، این پردازنده و کارت های گرافیکی هستند که از بیشترین توان استفاده می کنند. منبع تغذیه قدرت را تولید می کنند ، و مادربرد این قدرت را به دیگر اجزای سازنده منتقل می کنند (مادربرد چیست) ، بنابراین دیگر نیازی به نگرانی در مورد مصرف برق آنها نیست.

اجزای دیگر مانند حافظه رم ، هارد دیسک ها ، فن ها ، چارغ های کیس و درایوهای نوری نیز از انرژی استفاده می کنند ، اما مقدار زیادی انرژی استفاده نمی کنند. استفاده از وسایل جانبی مانند کیبورد و موس معمولاً کمتر از 0.5 ولت است ، بنابراین جای نگرانی نیست.

به عنوان یک راهنما، در اینجا حدود تقریبی مصرف انرژی چند قطعه سیستم که استفاده می کنند آماده کرده ایم:

  • پردازنده : 55 تا 150 ولت
  • گرافیک : 25 تا 350 ولت
  • درایو نوری: 15 تا 27 ولت
  • هارد HDD : از 0.7 تا 9 ولت
  • حافظه رم : 2 تا 5.5 ولت
  • فن ها : 0.6 تا 6 ولت
  • هارد SSD : از 0.6 تا 3 ولت

و در اینجا قدرت قطعاتی است که نیرو را به قسمت های دیگر منتقل می کنند :

  • منبع تغذیه : 130 تا 600 ولت (و بیشتر)
  • مادربرد : 25 تا 100 ولت

برای مرجع ، طبق گفته مرکز انرژی جاروبرقی بین 500 تا 1200 وات و یک کنسول بازی (PS4 , Xbox و …) بین 45 تا 90 ولت انرژی استفاده می کند.

همچنین بخوانید  آموزش نصب کردن نرم افزار و بازی روی اپل واچ

چگونه مصرف برق کامیپوتر یا لپ تاپ را کاهش دهیم؟

اگر نگران استفاده از مصرف انرژی هستید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای کم کردن مصرف برق سیستام خود انجام دهید.

1) سخت افزار مناسب را انتخاب کنید

سخت افزار مناسب را انتخاب کنید

1) هاردهای مکانیکی قدیمی (HDD) را به هاردهای جدیدتر (SSD) ارتقا دهید. هم شاهد کاهش مصرف برق در سیستم و هم شاهد افزایش عملکرد ویندوز خود خواهید شد.

2) کارهای سنگین مانند بازی کردن یا ویرایش ویدیو که به برق زیادی نیاز دارند ، کمتر انجام دهید . اگر می خواهید کارت گرافیک تهیه کنید ، کارت گرافیک با قدرت کمتری تهیه کنید. به یاد داشته باشید ، هر چقدر به خنک کننده بیشتری نیاز داشته باشد ، برق بیشتری نیز نیاز دارد.

3) سخت افزاری خود را جایگزین کنید. اگر فرصت دارید و میتوانید، برای تقویت کارایی و بهره وری سیستم، به اجزای جدیدتر ارتقا دهید پیشنهاد میکنم مقاله نحوه ارتقا دادن سخت افزار کامپیوتر را مشاهده کنید.

4) اگر به یک سیستم قدرتمند احتیاج ندارید ، یک سیستم نسخه کم ولتاژ خریداری کنید.

2) روش استفاده از سیستم خود را تغییر دهید

روش استفاده از سیستم خود را تغییر دهید

5) هنگامی که از سیستم استفاده نمی کنید (مانند عصر یا آخر هفته) سیستم خود را خاموش کنید. اگر ترجیح می دهید آن را سریعتر روشن کنید ، می توانید به جای خاموش کردن کامل ، از Sleep یا Hibernate استفاده کنید.

6) وقتی از سیستم استفاده نمی کنید ، مانیتور خود را کاملاً خاموش کنید ، یا اینکه حالت تعلیق (suspend mode) را فعال کنید. در حالت تعلیق ، صفحه نمایش کاملاً سیاه خواهد بود ، اما به محض اینکه موس خود را حرکت داده یا یک دکمه را بر روی صفحه کلید فشار دهید ، دوباره سیستم و مانیتور روشن می شود.

میزان استفاده از سیستم خود را کاهش دهید

با استفاده از این نکات می توانید قدرت مورد استفاده سیستم خود را کاهش دهید در نتیجه شاهد کاهش مصرف برث کامپیوتر یا لپ تاپ خواهید شد، این برای محیط پس انداز خوب است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *