برنامه های مورد نیاز که بعد از نصب ویندوز یا خرید سیستم باید نصب کنید

این که آیا شما به تازگی یک سیستم شخصی خریداری کرده اید یا ویندوز را مجدداً نصب کرده اید ، اولین کاری که به احتمال زیاد انجام خواهید داد ، نصب برنامه ها است. در حالی که ده ها برنامه شگفت انگیز ویندوز وجود دارد ، دانستن اینکه کدام نرم افزار ضروری برای ویندوز مهم است .

به ترتیب خاص ، اجازه دهید 15 برنامه اساسی برای ویندوز که بعد از نصب ویندزو همه باید کنند ، همراه با برخی گزینه های دیگر مرور کنیم.

مرورگر اینترنت : گوگل کروم

با کمال تعجب ، گوگل کروم انتخاب برتر مرورگر ما است. هنوز هم بسیار پر سرعت است ، شامل موارد کمی نظیر جستجوی فوری گوگل با یک تصویر (جستجو با عکس در گوگل) ، و کتابخانه برنامه های افزودنی کروم گسترده است. به همگام سازی کراس پلتفرمی بپردازید که به شما امکان می دهد برگه های دسکتاپ خود را بر روی تلفن و برعکس آن باز کنید ، و یک مرورگر خارق العاده برای همه اهداف دارید.

با این وجود کروم بدون عیب و نقص آن نیست. افراد زیادی می خواهند از ردیابی گسترده گوگل در کروم جلوگیری کنند . اما خبر خوب این است که شما مرورگرهای خارق العاده دیگری نیز دارید ، مانند فایرفاکس و اوکی را انتخاب کنید.

فضای ذخیره سازی آنلاین : گوگل درایو

اگر فقط یک سرویس برنامه ابری را انتخاب می کنید ، گوگل درایو همان سرویسی است که باید استفاده کنید. این سرویس 15 گیگابایت فضای ذخیره آنلاین رایگان ارائه می دهد ، که در حساب های گوگل فوتو و حساب ایمیل جیمیل شما به اشتراک گذاشته می شود.

گوگل درایو برنامه ای را برای هر سیستم عامل اصلی ارائه می دهد ، بنابراین می توانید فایل های خود را در هر مکانی دسترسی داشته باشید . در ویندوز ، این برنامه اکنون بک آپ و همگام سازی نامیده می شود ، که به شما امکان می دهد از فایل ها و پوشه ها در سیستم و دستگاه های خارجی خود نیز بک آپ تهیه کنید .

همان طور که در مقاله گوگل درایو بهتر یا یا مایکروسافت درایو خواندید ، این که آیا شما از گوگل درایو به عنوان بخشی از برنامه پشتیبان خود ، به عنوان یک حافظه ابری یا برای تنظیم پوشه های مشترک با دیگران استفاده می کنید ، گوگل درایو انتخابی عالی است.

با OneDrive که در ویندوز 10 یا یکی دیگر از ارائه دهنده های رایگان فضای ذخیره سازی ابری ساخته شده است ، جفت می شوید ، می توانید فضای زیادی را ذخیره کنید و فایل های خود را به صورت منطقی از هم جدا کنید.

گوگل درایو

مدیا پلیر : VLC

به لطف ماهیت همه گیر YouTube ، احتمالاً خیلی وقت ها ویدیوهای محلی را تماشا نمی کنید. با این حال ، شما هنوز هم باید یک پخش کننده ویدیوی را در زمان نیاز به پخش فایل های رسانه ای ذخیره شده در سیستم شخصی خود نگه دارید.

برای این کار ، هیچ چیز بهتر از VLC Media Player نیست، همان طور که در مقاله ویژگی های کاربردی VLC گفتیم ، این برنامه قادر به پخش تقریباً هر فرمت ویدیویی و صوتی قابل تصور است. ممکن است این ویژگی شما را ترغیب نکند ، اما VLC را دانلود کنید و خود را از دردسر با کدک های ویدیویی یا استفاده از QuickTime بسیار ناامن نجات دهید.

دانلود : VLC (رایگان)

اسکرین شات از ویندوز : ShareX

همان طور که در مقاله عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر ویندوز گفتم به راحتی میتوانید در ویندوز اسکرین شات بگیرید .

گرفتن عکس از ویندوز گاهی اوقات مفید است ، از گرفتن لحظات خنده دار گرفته تا ثبت اطلاعات مهم. برنامه های اصلی Snipping Tool و Snip & Sketch فقط مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهند ، بنابراین شما به چیزی بهتر نیاز دارید.

شما یک ابزار بهتر از ShareX پیدا نمی کنید. با وجود چندین روش ضبط ، یک ویرایشگر داخلی قدرتمند ، مراحل خودکار پس از گرفتن عکس از صفحه ، و ابزارهای اضافی مانند رنگ و خط کش ارائه می هد ، ShareX دارای یک ویژگی برجسته است که بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می دهد.

اگر شما از ShareX راضی نیستید ، به جای آن ، از برنامه PicPick استفاده کنید.

  • دانلود : ShareX (رایگان)
  • دانلود : PicPick (رایگان)

فشرده سازی فایل و استخراج: 7-Zip

ویندوز شامل پشتیبانی بومی برای فایل های فشرده شده ساده است ، اما هر چیزی فراتر از اصول اولیه نیاز به ابزاری قدرتمندتر دارد اگرچه این هیجان انگیزترین دسته نرم افزار نیست ، مهم است که بتوانید با هر نوع فایل بایگانی شده ای که ممکن است با آنها روبرو شوید کار کنید.

7-Zip استاندارد طلایی برای فشرده سازی فایل و استخراج فایل های زیپ استفاده می شود . این نسخه کوچک است و در عرض چند ثانیه نصب می شود ، بسیار آسان است .

تنها نقطه ضعف 7-Zip ظاهر قدیمی بودن آن است. اگر نمی توانید از پس آن برآیید ، از PeaZip نگاهی بیندازید ، که ابزاری مشابه با یک رابط بسیار جذاب تر است. در هر صورت ، شما قطعاً نیازی به پرداخت هزینه ابزارهایی مانند WinRAR ندارید.

  • دانلود : 7-زیپ (رایگان)
  • دانلود : PeaZip (رایگان)

نرم افزار های مهم تر برای سیستم شخصی شما

با پنج برنامه دیگر که همه باید نصب کنند ، آشنا شوید . اینها در هیچ یک از دسته های فوق قرار نمی گیرند ، اما با این وجود مفید هستند:

  • LastPass : یک برنامه رمزعبور رایگان عالی است. استفاده از یکی برای ایجاد ورود به سیستم های قوی و پیگیری رمزهای عبور برای شما ضروری است.
  • ClipClip : بارها کلیپ بورد ویندوز را افزایش می دهد. با استفاده از آن ، عبارت هایی که اخیرا کپی شده را نگه داشته و استفاده کنید .
  • Macrium Reflect : نرم افزار پشتیبان گیری رایگان مورد علاقه ما برای ویندوز است. تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ بسیار مهم است ، بنابراین در صورت خرابی سیستم اطلاعات را از دست نمی دهید.
  • فیلتر شکن برای ویندوز : از فیلترشکن برای محافظت از فعالیت وب خود در برابر نظارت و دسترسی به محتوای جغرافیایی استفاده کنید.
  • TreeSize Free : به شما امکان می دهد تا به سرعت تجزیه و تحلیل میزان استفاده از فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید و ببینید کدام پوشه ها بیشترین فضای را دارند.