تبلیغات

تبلیغات

برنامه های مورد نیاز که بعد از نصب ویندوز یا خرید سیستم باید نصب کنید

Must-Have-Windows-Applications-You-Should-Install

این که آیا شما به تازگی یک سیستم شخصی خریداری کرده اید یا ویندوز را مجدداً نصب کرده اید ، اولین کاری که به احتمال زیاد انجام خواهید داد ، نصب برنامه ها است. در حالی که ده ها برنامه شگفت انگیز ویندوز وجود دارد ، دانستن اینکه کدام نرم افزار ضروری برای ویندوز مهم است .

به ترتیب خاص ، اجازه دهید 15 برنامه اساسی برای ویندوز که بعد از نصب ویندزو همه باید کنند ، همراه با برخی گزینه های دیگر مرور کنیم.

مرورگر اینترنت : گوگل کروم

ر

با کمال تعجب ، گوگل کروم انتخاب برتر مرورگر ما است. هنوز هم بسیار پر سرعت است ، شامل موارد کمی نظیر جستجوی فوری گوگل با یک تصویر (جستجو با عکس در گوگل) ، و کتابخانه برنامه های افزودنی کروم گسترده است. به همگام سازی کراس پلتفرمی بپردازید که به شما امکان می دهد برگه های دسکتاپ خود را بر روی تلفن و برعکس آن باز کنید ، و یک مرورگر خارق العاده برای همه اهداف دارید.

با این وجود کروم بدون عیب و نقص آن نیست. افراد زیادی می خواهند از ردیابی گسترده گوگل در کروم جلوگیری کنند . اما خبر خوب این است که شما مرورگرهای خارق العاده دیگری نیز دارید ، مانند فایرفاکس و اوکی را انتخاب کنید.

فضای ذخیره سازی آنلاین : گوگل درایو

2- فضای ذخیره سازی آنلاین : گوگل درایو

اگر فقط یک سرویس برنامه ابری را انتخاب می کنید ، گوگل درایو همان سرویسی است که باید استفاده کنید. این سرویس 15 گیگابایت فضای ذخیره آنلاین رایگان ارائه می دهد ، که در حساب های گوگل فوتو و حساب ایمیل جیمیل شما به اشتراک گذاشته می شود.

گوگل درایو برنامه ای را برای هر سیستم عامل اصلی ارائه می دهد ، بنابراین می توانید فایل های خود را در هر مکانی دسترسی داشته باشید . در ویندوز ، این برنامه اکنون بک آپ و همگام سازی نامیده می شود ، که به شما امکان می دهد از فایل ها و پوشه ها در سیستم و دستگاه های خارجی خود نیز بک آپ تهیه کنید .

همان طور که در مقاله گوگل درایو بهتر یا یا مایکروسافت درایو خواندید ، این که آیا شما از گوگل درایو به عنوان بخشی از برنامه پشتیبان خود ، به عنوان یک حافظه ابری یا برای تنظیم پوشه های مشترک با دیگران استفاده می کنید ، گوگل درایو انتخابی عالی است.

با OneDrive که در ویندوز 10 یا یکی دیگر از ارائه دهنده های رایگان فضای ذخیره سازی ابری ساخته شده است ، جفت می شوید ، می توانید فضای زیادی را ذخیره کنید و فایل های خود را به صورت منطقی از هم جدا کنید.

همچنین بخوانید  آموزش دانلود و نصب اندروید 10 "Q" همین حالا روی گوشی

گوگل درایو

مدیا پلیر : VLC

3- مدیا پلیر : VLC

به لطف ماهیت همه گیر YouTube ، احتمالاً خیلی وقت ها ویدیوهای محلی را تماشا نمی کنید. با این حال ، شما هنوز هم باید یک پخش کننده ویدیوی را در زمان نیاز به پخش فایل های رسانه ای ذخیره شده در سیستم شخصی خود نگه دارید.

برای این کار ، هیچ چیز بهتر از VLC Media Player نیست، همان طور که در مقاله ویژگی های کاربردی VLC گفتیم ، این برنامه قادر به پخش تقریباً هر فرمت ویدیویی و صوتی قابل تصور است. ممکن است این ویژگی شما را ترغیب نکند ، اما VLC را دانلود کنید و خود را از دردسر با کدک های ویدیویی یا استفاده از QuickTime بسیار ناامن نجات دهید.

دانلود : VLC (رایگان)

اسکرین شات از ویندوز : ShareX

4- اسکرین شات از ویندوز : ShareX

همان طور که در مقاله عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر ویندوز گفتم به راحتی میتوانید در ویندوز اسکرین شات بگیرید .

گرفتن عکس از ویندوز گاهی اوقات مفید است ، از گرفتن لحظات خنده دار گرفته تا ثبت اطلاعات مهم. برنامه های اصلی Snipping Tool و Snip & Sketch فقط مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهند ، بنابراین شما به چیزی بهتر نیاز دارید.

شما یک ابزار بهتر از ShareX پیدا نمی کنید. با وجود چندین روش ضبط ، یک ویرایشگر داخلی قدرتمند ، مراحل خودکار پس از گرفتن عکس از صفحه ، و ابزارهای اضافی مانند رنگ و خط کش ارائه می هد ، ShareX دارای یک ویژگی برجسته است که بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می دهد.

اگر شما از ShareX راضی نیستید ، به جای آن ، از برنامه PicPick استفاده کنید.

  • دانلود : ShareX (رایگان)
  • دانلود : PicPick (رایگان)

فشرده سازی فایل و استخراج: 7-Zip

فشرده سازی فایل و استخراج: 7-Zip

ویندوز شامل پشتیبانی بومی برای فایل های فشرده شده ساده است ، اما هر چیزی فراتر از اصول اولیه نیاز به ابزاری قدرتمندتر دارد اگرچه این هیجان انگیزترین دسته نرم افزار نیست ، مهم است که بتوانید با هر نوع فایل بایگانی شده ای که ممکن است با آنها روبرو شوید کار کنید.

7-Zip استاندارد طلایی برای فشرده سازی فایل و استخراج فایل های زیپ استفاده می شود . این نسخه کوچک است و در عرض چند ثانیه نصب می شود ، بسیار آسان است .

تنها نقطه ضعف 7-Zip ظاهر قدیمی بودن آن است. اگر نمی توانید از پس آن برآیید ، از PeaZip نگاهی بیندازید ، که ابزاری مشابه با یک رابط بسیار جذاب تر است. در هر صورت ، شما قطعاً نیازی به پرداخت هزینه ابزارهایی مانند WinRAR ندارید.

  • دانلود : 7-زیپ (رایگان)
  • دانلود : PeaZip (رایگان)
همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن FaceTime در آیفون ، آیپد و مک

نرم افزار های مهم تر برای سیستم شخصی شما

با پنج برنامه دیگر که همه باید نصب کنند ، آشنا شوید . اینها در هیچ یک از دسته های فوق قرار نمی گیرند ، اما با این وجود مفید هستند:

  • LastPass : یک برنامه رمزعبور رایگان عالی است. استفاده از یکی برای ایجاد ورود به سیستم های قوی و پیگیری رمزهای عبور برای شما ضروری است.
  • ClipClip : بارها کلیپ بورد ویندوز را افزایش می دهد. با استفاده از آن ، عبارت هایی که اخیرا کپی شده را نگه داشته و استفاده کنید .
  • Macrium Reflect : نرم افزار پشتیبان گیری رایگان مورد علاقه ما برای ویندوز است. تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ بسیار مهم است ، بنابراین در صورت خرابی سیستم اطلاعات را از دست نمی دهید.
  • فیلتر شکن برای ویندوز : از فیلترشکن برای محافظت از فعالیت وب خود در برابر نظارت و دسترسی به محتوای جغرافیایی استفاده کنید.
  • TreeSize Free : به شما امکان می دهد تا به سرعت تجزیه و تحلیل میزان استفاده از فضای ذخیره سازی خود را بررسی کنید و ببینید کدام پوشه ها بیشترین فضای را دارند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *