تبلیغات

تبلیغات

چگونه از آیفون خود به عنوان کلید امنیتی رمزگذاری شده گوگل استفاده کنیم ؟

use-your-iPhone-as-an-encrypted-Google-security-key

کاربران اندرویدی مدتی است که می توانند از تلفن های خود به عنوان کلید امنیتی گوگل استفاده کنند ، و اکنون گوگل سرانجام به قول ارائه عملکردهای مشابه به آیفون عمل می کند . به روزرسانی برنامه قفل هوشمند گوگل در این هفته ، با استفاده از Secure Enclave برای جستجوی پیام کوتاه و ایمن نگه داشتن حساب های خود ، آیفون شما را به کلید FIDO2 تبدیل می کند .

فقط تاکنون با اکانت گوگل کار می کند ، اما این یک ابزار عالی برای امنیت کاربران دارای حساب گوگل است . به جای تکیه بر کد های یک بار بار مصرف از طریق پیامک ، می توانید از آیفون خود استفاده کنید تا به راحتی و بدون هزینه کردن بر روی یک کلید سخت افزاری جداگانه ، وارد حساب شخصی خود در یک سیستم شخصی دیگر شوید .

این روش روی تلفنهای اندروید کار نمی کند و لازم است فعالیت مرورگر با استفاده از گوگل کروم انجام شود . هر آیفون با یک Enclave Secure کار خواهد کرد ، که دستگاه های جدیدتر از آیفون 5S را شامل می شود . (مشخص نیست که آیا آیفون 5S از این ویژگی پشتیبانی می کند یا نه ، زیرا یک Secure Enclave را در iOS 13 بسته بندی می کند اما آیفون 5 اس پشتیبانی نمی کند .)

بیشتر بدانید :

استفاده از گوشی اندروید به عنوان یک کلید امنیتی برای ورود به حساب گوگل خود

استفاده از آیفون به عنوان کلید امنیتی حساب گوگل

آموزش فعال کردن آیفون به عنوان کلید امنیتی گوگل

بدیهی است ، برای تأیید استفاده از لایه امنیتی اضافی ، باید تأیید هویت دو مرحله (تأیید صحت دو مرحله ای ) را فعال کنید تا حساب گوگل شما استفاده کند ، بنابراین اگر این کار را نکردید ، اکنون این کار را انجام دهید. پس از راه‌اندازی ، نحوه عملکرد آن اینجا آورده شده است :

  • برنامه Google Lock Lock را از اپ استور دانلود یا آپدیت کنید .
  • وارد حسابی شوید که می خواهید به عنوان کلید امنیتی از آن استفاده کنید .
  • برای تنظیم کلید امنیتی داخلی گوشی ، از اعلان ها پیروی کنید .
  • روی مدیریت حساب ها ضربه بزنید و حساب دارای کلید امنیتی خود را انتخاب کنید .
  • برگه Security را در صفحه بعدی انتخاب کنید .
  • تأیید صحت دو مرحله ای را ضربه بزنید .
  • به مرحله دوم خود بروید .
  • اگر آیفون شما در آنجا نیست ، روی افزودن کلید امنیتی ضربه بزنید و تلفن خود را از لیست انتخاب کنید و این تنها کاری است که شما باید انجام دهید .

اکنون وقتی در یک دستگاه جدید وارد یک سرویس گوگل می شوید ، می توانید از آیفون خود برای تأیید اعتبار خود استفاده کنید.

پیشنهادی :

امنیت سیستم چیست ؟ انواع تهدیدات وحملات امنیتی سیستم که باید بدانید

تا زمانی که آنها در محدوده بلوتوث باشند ( بلوتوث برای هر دو حساب فعال باشد ) ، هنگام ورود به حساب گوگل در یک دستگاه جدید ، سریعاً از طریق آیفون پیامی مبنی بر ورود به حساب گوگل شما دریافت خواهید کرد و می توانید به سرعت آن را تأیید کنید تا آن دستگاه اجازه ورود به حساب گوگل شما را داشته باشد .

این روش بدون ترس از اینکه کسی است که رمز اکانت گوگل شما را فهمید کاربرد داره ، و یا حتی اگر آیفون خود را گم کرده اید ، می توانید با انتخاب گزینه ورود به روش دیگری ” Sign in another way ” مانند پیامک را به عنوان گزینه انتخاب کرده یا از برنامه Authenticator برای تولید رمز یکبار مصرف استفاده کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *