سنسور جدید دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای DSLR

این دستگاه رزولوشن 20232 در  9024 و فیلم 6K را ثبت می کند

 

اگرچه سامسونگ چند سال است که سنسورهای بنیادی را در دوربین تلفن های هوشمند خود به روز نکرده است ، اما هنوز در حال کار بر روی سنسورهای CMOS برای سایر تولید کنندگان است. جدیدترین نوآوری آن در گذشته به تازگی خسته کننده شده بود ، اما اکنون این شرکت کره ای خود وجود سنسور دوربین اسمارت فون 108 مگاپیکسلی را که روی آن کار می کرده ، فاش کرده است .

 

سامسونگ امروز رسما وجود سنسور ISOCELL Bright HMX خود ، سنسور قدرتمند و مبهمی که آن را با کمک سازنده تلفن چینی شیائومی ساخته ، اعلام کرد. وجود این سنسور پیش از این توسط شیائومی اعلام شده بود ، این اولین شرکتی خواهد بود که از این دوربین در یک تلفن برای برند Redmi خود استفاده می کند ، اگرچه سامسونگ هم اکنون جزئیات بیشتری را فاش کرده است .

 

 

این سنسور در کل مساحت 1/1.33 اینچ را اندازه گیری می کند ، که به اندازه سنسورها در دوربین های اختصاصی SLR اختصاص می یابد. این بزرگتر از سنسور 1 / 1.7 اینچی است که دوربین اصلی را در دوربین تلفن هوشمند فعلی مورد علاقه ما یعنی Huawei P30 Pro مدیریت می کند ، اگرچه شایعه شده که تلفن بعدی هواوی یعنی Mate 30 Pro از یک / 1 / 1.7 و 1 / 1.55 اینچ سنسور را با هم استفاده خواهد کرد.

 

اگر به جزئیات شگرفی که 108MP ارائه می دهد ، نیاز ندارید ، سامسونگ همچنین به حضور ادغام پیکسل Tetracell اشاره می کند ، که به شما امکان می دهد تا تصاویر 27 مگاپیکسلی را با افزایش روشنایی بگیرید. Smart-ISO با همان هدف خدمت می کند ، حساسیت را بسته به محیط تغییر می دهد تا سوژه شما را در بهترین نور ضبط کند. برای فیلمبرداران ، سامسونگ ادعا می کند که Bright HMX می تواند ویدئوی 6K را با 30 فریم در ثانیه ضبط کند.

 


بیشتر بدانید :

دوربین DSLR چیست؟ چرا عکاسان حرفه ای باید قابلیت DSLR را بدانند.


 

سامسونگ قبلاً از سنسور 64 مگاپیکسلی ، Bright GW-1 در ژوئن سال 2019 رونمایی کرده بود ، که اشاره شده در Galaxy S11 ظاهر شود ، انتظار می رود در اوایل سال 2020 عرضه شود. این از بسیاری از فناوری های مشابه مانند Tetracell استفاده می کند و همچنین شایعه شده است که در یک تلفن خانوادگی شیائومی ظاهر می شود ، این بار از صف Realme.

 

تولید این سنسور طبق گفته سامسونگ از اواخر این ماه آغاز می شود ، بنابراین امیدواریم خیلی طول نکشد تا زمانی که بتوانیم یکی از تلفن های دارای سنسور فوق قدرت را برای خودمان امتحان کنیم.