حل مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه در ویندوز + برگرداندن فایل به فرمت اصلی

حتما شما هم با مشکل بازشدن همه فایل ها در ویندوز با یک برنامه مواجه شده اید ، اما علت مشکل open with در ویندوز چیست؟ و چگونه باید فایل را به فرمت اصلی برگردونیم؟

دلیل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه چیست؟

معمولا این مشکل ریر ویندوز 7 بیشتر دیده شده و یا با ویروسی شدن سیستم دچار این مشکل خواهیم شد ، اما بیشتر کاربران از آن بی خبرند و نمی دانند که چطور می توانند آن ها درست کنند و دوباره آیکون برنامه ها را مانند روز اول بکنند.

معمولا برای حل مشکل باز شدن برنامه ها با یک برنامه اقدام به حذف برنامه ای می کنید که دچار یکی شدن آیکون برنامه ها شده است ، اما بهتر است با یک ترفند در ریجتستری ویندوز آن را درست کنید تا مشکل شما حل شود.

روش های برگرداندن فایل به فرمت اصلی

ما برای شما 4 روش آماده کرده ایم که می توانید برای حل مشکل عوض شدن آیکون فایل ها و برگرداندن فایل به فرمت اصلی با انتخاب خود یکی را انجام دهید.

باز شدن برنامه ها با یک برنامه (روش اول):

وارد Control Panel شوید و به قسمت برنامه های نصب شده بروید ” به این مسیر = Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features” ، حالا برنامه ای که باعث شده آیکون ها به شکل آن در بیایند آن را از سیستم خود پاک کرده و حالا سیستم را ری استارت کنید .

تمامی آیکون درست شده ، در صورت لازم داشتن نرم افزار پاک شده آن را دوباره نصب کنید. اگر دوباره با مشکل یکی شده آیکون ها مواجه شدید با روش های دیگری که به شما آموزش می دهیم امتحان کنید.

باز شدن برنامه ها با یک برنامه (روش دوم) :

وارد Control Panel شوید به مسیر زیر بروید :

Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs\Set Associations

حالا فرمتی که فایل ها با آن اجرا می شوند را پیدا کرده و انتخاب کنید و روی “Change Program” کلیک کنید ، سپس نرم افزار تناسب با فرمت مشخص شده را انتخاب کنید تا مشکل شما حل شود.

برگرداندن فایل به فرمت اصلی (روش سوم) :

ابتدا کلیدهای ترکیبی “Windows + R” را با هم بفشارید تا Run باز شود ، حالا در صفحه باز شده عبارت Regedit را بنویسید و Enter را بزنید تا صفحه ویرایشگر ریجستری ویندوز برای شما باز شود. حالا به مسیر زیر بروید :

HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Explorer > FileExts > .lnk

  • سپس تمام زیرشاخه های آن را حذف کرده.

باز شدن تمام برنامه ها با windows media center (روش چهارم):

نصب یک نرم افزار و حل مشکل باز شدن برنامه ها با یک برنامه با 1 کلیک. روی لینک زیر کلیک کرده و نرم افزار را دانلود کنید ، سپس از حالت فشرده آن را در بیاورید ( برای آموزش چگونگی استفاده از فایل های فشرده کلیک کنید ) و روی فایل کلیک کنید تا اجرا شود ، مشاهده می کنید که صفحه ی CMD باز شده است که باید با چندبار Enter زدن مشکل خود را حل کنید.

دانلود نرم افزار حل مشکل یکی شدن فایل ها

موفق و پیروز باشید

راه حل برگرداندن open with به حالت اول چیست ؟  , باز شدن تمام برنامه ها با windows media center , open with در ویندوز 7 , مشکل open with در ویندوز 7 , علت باز نشدن فایل دانلود شده در کامپیوتر , برگرداندن فایل به فرمت اصلی , رفع مشکل تغییر آیکون های ویندوز 7 , حل مشکل باز شدن فایل های exe با مدیا پلیر در ویندوز

مشاهده نظرها : (85)

  • سلام. وقت بخیر برنامه پینت تو ویندوز باز نمیشه چکار باید بکنم؟

    • این عبارت رو تو اینترنت سرچ کنید "حل مشکل باز نشدن پینت در ویندوز 10" احتمالا مشکلتون حل بشه

  • راحت ترین و ایمن ترین روش ایجاد یک اکانت جدید هست :)

  • سلام وقتتون بخیر من هم این مشکلو دارم همه روش هارو هم تست کردم جواب نداد باید چکار کنم

  • سلام من وقتی میخوام برنامه ها {با فرمت .exe} رو اجرا کنم یه پنجره میاد ک میگه برنامه تو با چی میخای باز کنی؟ مثلا با explorer یا samp {مال بازی gta 5} بازش کن اینو چیکار کنم؟

  • ممنونننننننن‌واقعااااااااا شمابهترین‌هستیییین
    مشکلم‌حلللل‌شددددددد✌✌✌✌✌

  • با سلام و وقت بخیر
    من ویندوز 10 و 64 بیتی روی سیستمم هستش قبلا برنامه 3Dmax2016 بود و فایل های مکس رو که کلیک میکردم با خود برنامه باز میشد اما الان که 3Dmax2018 رو نصب کردم فایل های مکس قبلی به صورت آیکن ناشناخته دیده میشن و با open with هم برنامه max تو لیست دیده نمیشه و حتی از طریق برنامه های روی دسکتاپ هم میخوام تو لیست بیارمش بازم نشون داده نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید
    با سپاس و احترام

    • سلام وقت بخیر ، احتمالا به خاطر نسخه جدید هستش که نسخه قبلی رو پشتیبانی نمیکنه. از داخل برنامه بخش گزینه (open) رو بزنید و فایلتون رو انتخاب کنید

      • خب آخه اینطوری سخته، مدام بخوام از تو برنامه برم فایل باز کنم، راه دیگه ای نداره؟

        • روی فایل کلیک راست کنید. گزینه properties رو انتخاب کنید . توی پنجره باز شده از بخش open with گزینه change رو بزنید . سپس برنامه جدید رو انتخاب کنید

  • با سلام من میخوام این کار رو انجام بدم ولی عکس و فیلم ها پاک نمیشه؟

  • من نمیدونم اسم برنامه ای ک اشتباهی با اون باز کردم چیه.. اصلا هم نیست توی کنترل پانل ام

    • سلام وقت بخیر یک عکس از برنامه هاتون بگیرید و به ایدی techtipsupp در تلگرام ارسال کنید ، تا راهنماییتون کنیم

  • اقا واقعا کارت حرف نداره
    حلالت
    اعصابم خورد شده بود
    ولی درست شد دیگه الان
    تشکر فراوان
    موفق باشی

  • من هیچ برنلمه نصب شده ندارم و کامپیوترم این مشکلو پیدا کرده چیکار کنم

    • سلام دوست عزیز
      راه کارهایی که در این مقاله قرار داده شده است را تست کنید ، تا مشکل باز شدن همه فایل ها با یک برنامه برطرف شود .

    • سلام زهرا ، از کامنت خوبت و اطلاع رسانی ممنونم 🌹🌹

1 2 3