بررسیبررسی تلویزیون و مانیتور

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Strix XG438Q معرفی شد + بررسی کامل

مانتیور رویایی ایسوس ROG Strix XG438Q مناسب افرادی که زیاد بازی می کنند “به همان اندازه که دوست دارید” . صفحه نمایش ۴۳ اینچی ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با نرخ سازی صفحه ۱۲۰ هرتز بازی ها رو با کیفیت عالی بدون هیچ مشکلی بازی کنید .

صفحه نمایش ROG Strix XG438Q

ASUS ROG Strix XG438Q

با جدیت ، ایسوس ROG Strix XG438Q مانیتور شگفت انگیزی است ، به حدی که با یک بار استفاده از آن حتما علاقمند می شوید . این تبدیل به صفحه نمایش کار و همچنین صفحه نمایش بازی شما خواهد شد .

در واقع اندازه ۴۳ اینچ با وضوح ۴K کاملاً کار می کند ، در حالی که اکثر نمایشگرهای ۴K در ابعاد کوچکتر (و قطعاً قابل استفاده نیست) ۲۷ اینچ قرار دارند که کیفیت مطلوبی ارائه نمی دهند .

بیشتر بدانید :

آموزش تغییر رزولوشن (Resolution) در ویندوز های ۱۰ ، ۸ و ۷

  اما ASUS ROG Strix XG438Q یک هیولا شگفت انگیز به ابعاد ۴۳ اینچ با وضوح تصویر ۴K ، نرخ تازه سازی ۱۲۰Hz ، بلندگوهای استریو با توان ۱۰W ، یک چراغ LED و موارد دیگر ارائه می کند.

مانیتور گیمینگ ASUS ROG Strix XG438Q

مشخصات ایسوس ROG Strix XG438Q

ایسوس ROG Strix XG438Q دارای مشخصاتی عالی است :

  • وضوح تصویر ۴K
  • رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • با نرخ تازه سازی ۱۲۰Hz فوق العاده نرم و صاف
  • پشتیبانی از فناوری FreeSync 2 HDR

مانیتور ایسوس شامل پشتیبانی فناوری از Radeon FreeSync 2 HDR است ، اما این چیزی است که زیاد کاربردی نیست . به این خاطر که HDR در ویندوز ۱۰ کاملاً بی نظیر عمل می کند ، بنابراین من حتی بیشتر از این زحمت نمی کشم. با این حال بازی عادی یک دستاورد مطلق در تمام حواس کلمه در ROG Strix XG438Q است.

همچنین ، سخت افزار GPU Radeon به معنای واقعی کلمه صفر وجود دارد که می تواند اکثر بازی ها را با کیفیت ۴K 120Hz اداره کند … بنابراین شما به بازی هایی که کارت گرافیک را به سختی ۴K نمی پردازید ، کاهش می یابد تا ۱۲۰FPS در آن قرار بگیرند. اولین مکان.

اتصالات ASUS ROG Strix XG438Q

اتصالات ASUS ROG Strix XG438Q

ایسوس ROG Strix XG438Q اتصالات و پورت های مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد ، زیرا صفحه نمایش دارای ۱ پورت DisplayPort 1.4 و ۳ تا پورت HDMI نسخه ۲.۰ است ، بنابراین می توانید به راحتی دستگاه ها را به مانیتور وصل کنید.

همچنین بخوانید  انویدیا CUDA Cores چیست ؟ و چه نقشی در پردازش بازی دارد

اتصالات صفحه نمایش ایسوس به دو قسمت تقسیم شده است ، در بخش پنهان در قسمت پشتی که ۱ پورت نمایش DP1.4 و ۲ تا پورت HDMI 2.0 وجود دارد . پورت های دیگر مانند ۱ پورت HDMI 2.0 و ۲ درگاه USB 3.0 به همراه پورت ورودی صدا و جک هدفون در پنل کنار صفحه نمایش ROG Strix XG438Q قرار دارند .

پیشنهادی :

معرفی و بررسی مشخصات بهترین تلویزیون های ۶۵ اینچی ۴K

طراحی مانیتور ASUS ROG Strix XG438Q

ایسوس بهترین امکانات را در صفحه نمایش ROG Strix XG438Q قرار داده است ، برخی از ویژگی های صفحه نمایش ایسوس :

  • صفحه نمایش ضد تابش نور، که هنگام برخورد نور آفتاب یا … تغییری در روشنایی و رنگ این مانیتور ایسوس مشاهده نخواهید کرد .
  • بلندگوهای استریو ۱۰W دوتایی وجود دارد که در قسمت پشتی مانیتور تعبیه شده است با صدایی باور نکردنی .
  • پرژکتور واقعاً جذاب در پشت ASUS ROG Strix XG438Q وجود دارد ، اما کمی متفاوت است ، ایسوس شامل یک پروژکتور Aura Sync ROG است که به پشت صفحه نمایش متصل شده است . شما می توانید این پرژکتو را با سایر محصولات دارای قابلیت Aura همگام سازی کنید.
  • دسترسی راحت به پورت ها
طراحی مانیتور ASUS ROG Strix XG438Q

با استفاده از یک پروژکتور Aura Sync ROG که در پشت مانیتور نصب شده ، از فناوری نورپردازی Aura Sync استفاده می کند. می توانید همه این موارد را با دستگاه های ASUS Aura Sync مانند سیستم های بازی ایسوس و لوازم جانبی ایسوس خود همگام سازی کنید .

تست بازی در مانیتور ROG Strix XG438Q

مشخصات سیستم :

پردازنده : AMD Ryzen 7 3700X
مادربرد : ASRock X570 Taichi
حافظه رم : G.SKILL Trident Z Royal DDR4-3600
پردازنده گرافیکی : MSI GeForce RTX 2080 Ti LIGHTNING Z
حافظه داخلی : AORUS NVMe PCIe 4.0 2TB
پاور : NZXT E850 – ۸۵۰W
سیستم عامل : Windows 10 Pro 64-bit

تست بازی در مانیتور ROG Strix XG438Q

با اجرای بازی Apex Legends، در چند ثانیه اول شلیک کردن اعتیاد آور بود و عاشق بازی کردن می شوید . با اجرا بازی با کیفیت ۴K بسیار عالی به نظر می رسند، و به کارت گرافیک سریعتر از MSI GeForce RTX 2080 Ti LIGHTNING Z نیاز دارید ، زیرا نمی تواند با Apex Legends در ۴K به خوبی همگام سازی شود و با بالاترین تنظیمات نرخ تازه سازی ۱۲۰FPS اجرا کنید .

کلام آخر درباره مانیتور ایسوس

به طور کلی ، با استفاده از این مانیتور کار کردن بهتر و لذت بخش تر می شود ، با وضوح تصویر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با یک پنل ۴۳ اینچی در مقابل یک مانیتور ۲۷ اینچی احساس بهتری می کنید .

همچنین بخوانید  چرا شارژر های بی سیم دیر شارژ می کنند ؟ دلیل کند بودن شارژر بی سیم

ایسوس همچنین از ویژگی های جالب مانند حالت های مختلف تصویر استفاده کرده است که حس لذت بخشی هنگام تماشا کردن فیلم به شما می دهد .

امین نوری

امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا